سفارش تبلیغ
صبا ویژن

97/6/31
10:19 صبح

نسل جدید بی ام و را با موبایل روشن کنید

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

شرکت خودروسازی بی ام و از آن جمله خودروسازهایی است که همیشه با علم روز پیش رفته است.
از این رو اکنون نیز در حال هماهنگ شدن با دنیای مدرن و گوشی های هشمند است.
رایان رابرتسون مدیر فروش کمپانی خودرو سازی بی ام و در هیئت مدیره گفته است که نسل جدید بی ام و به دنبال حذف کلیدهایی سنتی خودروها و جایگزینی آن را گوشی های هوشمند است.
این مقام مسئول توضیح داده از آن جا امروزه اکثر افراد از گوشی های هوشمند استفاده میکنند
و از سوی دیگر برنامه مخصوص خودروهای بی ام و به مشتریان اجاره خودرو بدون راننده این امکار را میدهد که خودروی خود را با گوشی خاموش و روشن کنند
لذا دیگر اهمیت کلیدهای قدیمی خاموش و روشن کردن ماشین مانند قبل نیست و میتوان از آن ها صرف نظر کرد

اجاره خودرو

رابرتسون در خلال نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفت مشتریان دیگر مجبور نیستند برای روشن کردن خودرو از سوئیچ استفاده کنند.
او این سؤال را پرسید: واقعاً چه تعدادی از مشتریان اجاره خودرو با راننده به کلیدها نیاز دارند؟
او گفت: مشتریان هرگز سوئیچ‌ها را از جیب‌هایشان بیرون نمی‌آورند بنابراین چرا اصلاً نیازی به حمل آن داشته باشند؟

اگرچه ب‌ام‌و اولین یا تنها کمپانی‌ای نیست که این ایده را دارد (تسلا و ولوو نیز چنین فکری را در ذهن دارد)
اما به نظر می‌رسد حذف کلیدهای سنتی قدم بعدی در مدرن سازی صنعت خودرو است.
رابرتسون در نهایت گفت: ما به دنبال آسان‌تر ساختن کارها و حذف کلیدها هستیم.
خواه این کار همین‌الان صورت بگیرد یا در آینده، اما به هر حال رخ خواهد داد.


97/6/27
4:0 عصر

قواعد طراحی صدا با سینتی سایزر

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

طرای صدا با سینتی سایزر دانشی است که به واسطه آن می توان با قسمت های مختلف یک سینتی سایزر سخت افزاری یا نرم افزاری و عملکرد هر بخش به طور دقیق آشنا شد و با تنظیم پارامترهای آنها به صدای مورد نظر دست یافت.

پیشرفت روز افزون تکنولوژی هر روز بیشتر از دیروز زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
موسیقی نیز از این امر مستثنی نبوده و هر چند وقت یک بار شاهد تغییراتی در نحوه تولید و اجرای آن هستیم.
از سخت افزارهای الکترونیکی گرفته تا نرم افزارهای تولید موسیقی همه و همه روز به روز درحال توسعه و پیشرفت هستند.

همگام با پیشرفت تکنولوژی در موسیقی شاهد افزایش افراد علاقمند به این هنر میباشیم،
چرا که با وجود کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و حتی گوشیهای موبایل دسترسی افراد به نرم افزارهای تولید و اجرای موسیقی بسیار راحت تر از گذشته میسر است.
یکی از سبک های موسیقی که امروز طرفداران میلیونی در سطح جهان دارد موسیقی الکترونیک می باشد.
موسیقی الکترونیک خالص به موسیقی گفته می شود که در تهیه آن صرفا از دستگاه های الکترونیکی استفاده شود.

آموزشگاه موسیقی

یعنی صداهایی که منجر به تولید این سبک از موسیقی می شوند توسط دستگاهی به نام سینتی سایزر تولید می شوند
و سازهای اکوستیکی جایگاهی در تولید موسیقی الکترونیک خالص ندارند.
در گذشته سینتی سایزرها به صورت سخت افزاری و آنالوگ ، در مدل های مختلف و با عملکردهای متفاوتی تولید و با قیمتهای تقریبا بالا در اختیار تولید کنندگان این سبک موسیقی قرار می گرفتند.

امروزه نیز این سینتی سایزرها تولید می شوند.
با پیشرفت تکنولوژی سینتی سایزرهای دیجیتال متولد شدند که قابلیتهای بیشتری نسبت به نمونه های آنالوگ داشتند و همچنان بسیار سبک تر و قابل حمل بودند.
با پیشرفت علوم کامپیوتر سینتی سایزرهای دیجیتال جای خود را در دنیای نرم افزار ها باز کردند و هر روز شاهد پیشرفتهای بسیاری در آنها هستیم.
به طوری که امروزه برخی از سینتی سایزرهای نرم افزاری دارای کیفیت و کاربری بیشتری نسبت به نمونه های سخت افزاری آن می باشند.

آموزشگاه موسیقی تهران

همین امر باعث شده تا تولید کنندگان موسیقی الکترونیک بیشتر به استفاده از این نوع سینتی سایزرها روی آورند.
از مزایای آنها می توان به قیمت پایین تر در اغلب موارد (حتی وجود سینتی سایزرهای نرم افزاری رایگان قابل دانلود)، دسترسی سریع و قابل حمل بودن حتی در گوشی موبایل، ذخیره سازی صداهای تولید شده و به اشتراک گذاری فایل تنظیمات با دیگر افراد از طریق اینترنت و … اشاره کرد.

اما پیشرفت در این صنعت موجب شده است تا تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک به جهت امکان ذخیره سازی صداهای تولید شده کم کم هنر و علم طراحی صدا را به فراموشی بسپارند.
به نوعی به دلیل امکان خرید و در مواردی دانلود غیرقانونی صداهای از پیش ساخته شده برای سینتی سایزر نرم افزاری خود در هنر طراحی صدا توسط سینتی سایزرها تنبل شوند.
لذا به جهت عدم توانایی در طراحی صدا هر چند وقت یکبار مجبور به پرداخت هزینه برای خرید صداهای مورد نظر می باشند.


97/6/24
12:17 عصر

انواع روش های موسیقی درمانی روانشناختی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

در پست های قبل تعدادی از تکنیک ها و روش های موسیقی درمانی را ذکر کردیم که در این پست از جنبه روانشناسی به آن می پردازیم

موسیقی درمانی و مشاوره:

در این روش از موسیقی درمانی برای بحث و گفت و گو و یاد آوری خاطرات بیماران به منظور افزایش مکالمه مثبت و ارتباط نزدیک با یکدیگر استفاده شده است.
ترغیب بیشتر بیماران به شروع گفت و گو و بحثهای موسیقایی
و سخن گفتن پیرامون هر چیزی- جز بیماری- بر تحمل و سازگاری بیماران با شرایط بیمارستانی می افزاید.

هدف عمده این روش کاهش استرسها، نگرانی ها، ترسهای ناشی از بیماری و جراحی
و افزایش ارتباطات بین فردی و ایجاد آرامش و امیدواری در بیماران است.

موسیقی درمانی و رشد:

در این روش عمدتاٌ از موسیقی درمانی به عنوان محرکی تقویت کننده استفاده می شود
و با آن افراد مختلف مخصوصاٌ کودکان را به انجام تمرینات موزیکال ترغیب می کنند که تقویت رفتارهای خاص خودیاری و یادگیری می انجامد.

هدف عمده این روش افزایش یادگیری و توان بخشی بیماران و جلوگیری از واپس روهای رشدی است.

آموزشگاه موسیقی

موسیقی و محرک :

در این روش موسیقی برای تقویت حواس بینایی، المسه و شنوایی به کار می رود
و غالباٌ با فعالیتهای خوشایندی همراه می شود و تحریکهای شنوایی و لامسه را فراهم می کند.
در مواردی نیز در این روش از نمایش برای هدایت تصویر و تخیل بیماران استفاده شده است.
این روش ضمن داشتن کارایی در درمان بیمارانی که دچار نقیصه های حسی و حرکتی هستند تاثیر بارزی در کاهش افسردگی و اضطراب معلولین دارد.

موسیقی و بازخورد زیستی:

در این روش از موسیقی برای تقویت پاسخهای فیزیولوژیک استفاده می کنند
و موسیقی را بازخوردهای زیستی بیماران همراه می نمایند
و پاسخهای مطلوب را در آنان افزایش می دهند و به این ترتیب از ناراحتی های فیزیولوژیک می کاهند.

برای مثال موسیقی را همراه با تنفس ریتمیک عمیق
و یا حرکات سیبک سازه در کاهش فشار خون، تنش های عضالنی، تشنجهای صرعی و دردهای میگرنی به کار گرفته اند.

موسیقی و فعالیتهای گروهی:

در این روش بیماران در فعالیتهای گروهی موسیقایی مانند شنیدن، خواندن و نواختن شرکت می کنند
و ارتباط مثبت بین افراد و احساس بهبودی افزایش می یابد
و متقابلا احساس ناشی از دیدها و بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب کاهش پیدا می کند.
شرکت در کنسرتهای موسیقی، درخواست آهنگ های مورد علاقه، اجرای موسیقی فی البداهه به طور گروهی
و همچنین بحث های گروهی درباره موسیقی و تاثیر مثبت این فعالیتها از جمله مواردی است که گزارش شده است.


97/6/21
12:46 عصر

جایگاه نت خوانی در آموزش پیانو

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

اکثر قطعه های موسیقی در هر میزان، چهار ضرب دارند.
فرض کنید سرآشپز به شما می گوید که هر کیک را چهار قسمت کنید.
در این مقاله آکادمی موسیقی آموزش پیانو فردوس با ذکر این مثال به توضیح نت های سفید و سیاه و تفاوت آن ها میپردازیم.

نت سیاه: هر بار یک برش از کیک

وقتی چیزی را به چهار قسمت تقسیم کنیم، چهار تا یک چهارم داریم،
بنابراین، وقتی میزان را به چهار قسمت تقسیم کنیم چهار نت یک چهارم داریم که به آنها نت سیاه می گوییم.

نت سیاه را با یک دایره ی سیاه توپر و یک دسته ی بلند نشان می دهند.
چون نت سیاه خیلی کاربرد دارد، محبوب ترین نت است و شناختن آن هم خیلی راحت است.
به نت های شکل زیر نگاه کنید. آنها را شناختید؟ گفته بودیم که می توانید آنها را تشخیص دهید!

آموزشگاه موسیقی

سعی کنید نت سل سیاه شکل را با انگشت دوم دست راست، روی پیانو بنوازید.
قبلا درباره انگشتان توضیح داده ایم.
با پایتان ضرب تمپو بگیرید، یک ضرب در ثانیه.
بلند بشمارید 1-2-3-4 و هر بار پا می زنید، روی پیانو یک نت سیاه بزنید.
وقتی به خط میزان رسیدید، به میزان بعدی بروید و به شمردن، ضرب زدن با پا و نواختن روی پیانو ادامه دهید تا میزان ها تمام شوند.

نت سفید: نصف کیک

برگردیم سر میز دسر، اگر کیک را چهار قسمت کنید و دو قسمت اش را بخورید، در واقع نصف کیک را خورده اید.
به همین ترتیب، اگر میزان های موسیقی را به چهار ضرب تقسیم کنید
و نتی را بنوازید که به اندازه ی دو ضرب کشش داشته باشد، این نت برابر یک نت سفید است.

دقت کنید که نت سفید شبیه نت سیاه گرد و دسته دارد است، ولی تو خالی ست و داخل اش سفید است.

سعی کنید نت های سیاه و سفید را روی پیانو بزنید.
برای هر نت سفید، کلاویه ی پیانو را دو ضرب نگه دارید،
یعنی دو تا پا بزنید و بعد نت بعدی را بزنید و بشمارید 1-2-3-4 تا بدانید چه زمانی نت را بزنید و چقدر نگه دارید.


97/6/19
11:19 صبح

دوربین دنده عقب در آمریکا اجباری شد

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

پس از حدود یک دهه لابی سنگین گروه‌های ایمنی اجاره ماشین با راننده مصرف‌کننده،
سرانجام دوربین دنده عقب از اول می 2018 باید روی تمامی خودروهای جدید بازار آمریکا نصب شوند.
بدین ترتیب خودروسازان باید دوربین دنده عقب را به عنوان یک ویژگی استاندارد روی محصولات جدید خود نصب کنند.

با اینکه دوربین دنده عقب چندین سال است در بازار موجود بوده و اکثر خودروها از آن استفاده می‌کنند،
قانون جدید برخی خودروسازان همچون پورشه و BMW را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
این کمپانی‌ها معمولاً دوربین دنده عقب را داخل پکیج‌های سفارشی یا به عنوان یک آپشن جداگانه عرضه می‌کنند.

البته سابقه این قانون به سال 2014 بازمی‌گردد،
زمانی که دپارتمان حمل‌ونقل آمریکا و سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی نصب دوربین دنده عقب روی تمامی محصولات جدید این بازار را از اول می 2018 الزامی کرده بودند.
البته تطبیق خودروسازان با این قانون جدید 4 سال طول کشیده است.

موضوع سورپرایز کننده اینکه طرفداران الزامی شدن نصب این سیستم روی خودروها از زمان ریاست جمهوری جورج بوش روی این مسئله کار کرده‌اند!
یکی از فعالان در این زمینه گفته که اجباری شدن نصب این سیستم روی خودروها حدود 10 سال زمان برده است.

گروهی از طرفداران نصب سیستم دوربین دنده عقب در خودروها در سال 2013 از NHTSA شکایت کرد تا بدین ترتیب آن‌ها را زیر فشار گذاشته و قانون مربوطه را زودتر تصویب کنند.
کمتر از یک سال بعد این قانون تصویب شد.

اجاره ماشین

البته برنده شدن در این مناقشه هدف نهایی طرفداران نصب سیستم مذکور در خودروها نبوده است.
این گروه به همراه دیگر در حال وارد کردن فشار بیشتر به منظور الزامی شدن استفاده از تجهیزات ایمنی بیشتری هستند.
این سیستم‌ها شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد از جلو، هشدار نقاط کور و هشدار خروج خودرو از خط می‌باشند.

خوشبختانه بسیاری از خودروسازان اجاره ماشین بدون راننده منتظر قانون‌گذاری در این زمینه نیستند.
برای مثال ولوو هدف بسیار خوب رسیدن به صفر کشته در محصولات خود تا سال 2020 را اعلام کرده است.
تویوتا نیز بسته ایمنی فعال خود را در تمامی محصولات به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند
و همه خودروسازان طراز اول جهانی نیز در حال کار روی تکنولوژی رانندگی خودکار هستند
که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند میزان تصادفات را به خاطر حذف فاکتور انسانی کاهش دهد.

خب از این ماه دیگر هیچ خودروی جدیدی در آمریکا بدون دوربین دنده‌ عقب عرضه نخواهد شد
هرچند مشخص نیست آیا خودروسازان قیمت محصولات خود را به این خاطر افزایش خواهند داد یا خیر.


97/6/17
2:22 عصر

جزییاتی که بر کارایی موتور خودرو تاثیر گذار است

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

پایین بودن بازده موتور، کثیفی انژکتورها، ریپ زدن خودرو هنگام روشن شدن،
کاهش عمر پمپ بنزین و خرابی سنسور اکسیژن و حتی سوختن سوپاپ موتور
همگی می توانند در اثر کثیف بودن و گرفتگی فیلتر بنزین یا اصطلاحا صافی بنزین اجاره ماشین بدون راننده شما رخ بدهند.

اگر در هنگام استارت زدن به خصوص هنگام استارت سرد، خودرو شما بد روشن می شود
ممکن است علت آن کثیفی صافی بنزین باشد.
اگر فیلتر سوخت یا همان فیلتر بنزین خودرو شما کثیف باشید هنگام روشن کردن خودرو،
موتور با اولین استارت بلافاصله بعد از باز شدن سوییچ روشن نمی شود و باید چند ثانیه صبر کنید تا فشار بنزین در ریل سوخت به میزان مناسب برسد
و ممکن است مجبور شوید چند بار استارت بزنید.
صافی بنزین کثیف راندمان موتور را کاهش می دهد

اجاره ماشین

با یک فیلتر سوخت کثیف، بازدهی و قدرت موتور خودرو شما تا میزان قابل توجهی پایین می آید
و به همین دلیل کشش موتور کم می شود.
در این شرایط دور موتور کندتر بالا می رود و این موضوع را هنگام راندن در سربالایی ها و یا استفاده از کولر احساس می کنید
و در فصول گرم سال آمپر آب خودرو بالا می رود.

کثیف بودن فیلتر بنزین باعث گرفتگی انژکتورها می شود

ممکن است گرفتگی و کثیفی فیلتر بنزین اجاره ماشین با راننده باعث کثیف شدن و گرفتگی انژکتورهای خودرو شود
و به همین دلیل بازدهی موتور به شدت کم شده و مصرف سوخت بالا می رود.
در واقع فیلتر بنزین کثیف باعث می شود جرم و ذرات ریز از صافی آن عبور کرده و وارد انژکتور شوند
و در نتیجه به مرور مسیر پاشش سوخت در انژکتور بسته شده و آن انژکتور از کار می افتد.

تغییر صدای پمپ بنزین که بلافاصله بعد از بازکردن سوییچ استارت شنیده می شود هم می تواند یکی از نشانه های کثیف بودن آن باشد.
هر چند راننده ها اغلب به صدای پمپ سوخت عادت می کنند اما گرفتگی فیلتر سوخت باعث شنیده شدن صدای غیرطبیعی از آن می شود.


97/6/15
12:1 عصر

نسل جدید کیا اسپورتیج برای چینی ها

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

کیا نسل جدید کیا اسپورتیج را برای اجاره ماشین بدون راننده بازار چین معرفی کرده است؛
اما این خودروی کاملاً جدیدی نیست چراکه بر اساس پلت‌فرم نسل قبلی هیوندای IX35 ساخته شده است.
این کراس‌اوور جدید جایگزین نسل قبلی اسپرتیج (نسل سوم) شده که همچنان در چین به تولید می‌رسد.
نسل جدید اسپرتیج که نسخه تولیدی کانسپت کیا NP محسوب می‌شود،
در چین با نام KX5 عرضه می‌شود و توسط جوینت ونچر کیا-دانگ‌فنگ به تولید می‌رسد؛
اما همان‌طور که گفته شد، این اسپرتیج جدید در اصل خودرویی کاملاً قدیمی با لباسی جدید است.

نسل قبلی اسپرتیج در چین با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 165 اسب بخار قدرت دارد.
حال اما انتظار می‌رفت کیا برای نسل جدید اسپرتیج یک موتور کوچک‌تر توربوشارژ را ارائه کند
ولی این‌طور نیست و سازنده کره‌ای این کراس‌اوور به‌اصطلاح جدید را با همان موتور 2 لیتری قدیمی ارائه کرده است.
رنج قیمتی اسپرتیج جدید نیز نسبت به قبل تغییری نداشته و با قیمتی بین 144,800 یوآن (22,800 دلار) تا 189,800 یوآن (29,900 دلار) به بازار عرضه خواهد شد.

اجاره ماشین کیا اسپورتیج

اما درحالی‌که کیا نسل جدید کیا اسپورتیج را با پلت‌فرم و پیشرانه? قدیمی در چین عرضه خواهد کرد،
خودروسازان چینی در این کلاس محصولات بسیار خوبی را با پلت‌فرم‌های جدید، پیشرانه‌های توربوشارژ جدید، نمایشگرهای لمسی بزرگ و طراحی‌های جسورانه تولید کرده‌اند؛
بنابراین کیا در بخش کراس‌اوورها موقعیت بدی در چین خواهد داشت و همین شرایط برای هیوندای هم وجود دارد.

کیا در Auto Expo امسال 16 مدل جهانی را به نمایش گذاشته که یکی از آن ها کیا اسپورتیج است.
کیا اسپورتیج کنونی اولین بار در سال 2015 معرفی شده بود.

کیا اسپورتیج خودروی کامپکت کراس اُوری است که از سال 1993 تاکنون توسط خودروساز کره‌ای ” کیا موتورز ” تولید می‌شود.

نسل چهارم خودرو Sportage معرفی شد که خط تولید آن در کره جنوبی است.
کیا موتورز برای طراحی نسل جدید اسپورتیج اجاره ماشین با راننده از فلسفه GTline استفاده کرده است و نیز حالت دماغ ببری دارد.
رساندن ضریب آیرودینامیک از 0?35 به 0?33 در نسل کنونی باعث شده طول این مدل با 40 میلیمتر افزایش به 4480 میلی‌متر،
ارتفاع آن به 1635 میلی‌متر و فاصله محور عقب تا جلو با 30 میلی‌متر افزایش به 2670 میلی‌متر برسد.
موتور بنزینی توربو با تولید 172 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر، جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه خودکار از مشخصات فنی مدل جدید اسپورتیج هستند.


97/6/13
3:31 عصر

استفاده از چراغ های LED درست است یا غلط؟

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

کمپانی خدمات اجاره خودرو با راننده خودرویی RAC بریتانیا اخیراً هشدار داده است
که چراغ های خودروهای مدرن امروزی ( چراغ LED ) نور بسیار زیادی دارند
و همین مورد می‌تواند سبب خیر شدن چشم سایر رانندگان شود که این مورد برای امنیت آنها خطرناک است و همچنین می تواند باعث حادثه شود.

بنابر اعلام روزنامه تلگراف، 15 درصد از رانندگان اعلام کردند که به دلیل نور بیش از حد چراغهای برخی از خودروهای جدید در موقعیت های خطرناک قرار گرفتند
و احتمال تصادف وجود داشته است.
اخیراً آمار چنین شکایت‌هایی افزایش پیدا کرده است
و یک گروه ویژه به نام دپارتمان حمل و نقل در سازمان ملل ایجاد شده است که بر روی این مسئله کار می کند.

اجاره خودرو

نتایج تحقیقات این گروه نشان می‌دهد که چراغ های خودرو های مدرن امروزی بیش از اندازه نور دارند
و یکی از دلایل این امر نیز استفاده از چراغ های LED است.
از سوی دیگر یکی از متخصصین نورپردازی از کمپانی Quality Light Source Factory به نام استفان دگزان گفته است
که رانندگان از نور چراغ LED رضایت دارند.
به گفته وی چراغهای LED نور متمرکز تری را تولید می کنند و پخش نور در آنها در مقایسه با چراغ های هالوژنی حبابی قدیمی کمتر است
و در حقیقت نور چراغهای LED متمرکز تر از چراغهای قدیمی است .
همچنین نور آبی چراغ LED بسیار بیشتر از چراغ های قدیمی است که این مورد نیز در مکان های تاریک میدان دید بهتری به رانندگان می دهد.

با وجود این استفاده از چراغ LED در سال های اخیر مورد بحث بسیاری بوده است
و خودروسازان اجاره خودرو بدون راننده آزمایشات بسیاری انجام دادند تا مطمئن شوند این چراغ‌ها باعث خیره شدن چشم رانندگان روبرویی نمی شوند.
با این وجود اما سخنگوی بخش ایمنی کمپانی RAC، پت ویلیام اظهار کرده است
که استفاده از این چراغ ها می تواند خطرات جاده ای را افزایش دهد.
به گفته آقای ویلیامز تکنولوژی نورپردازی در خودروهای جدید اخیراً پیشرفت زیادی کرده است.
در حالی که این چراغ های جدید می توانند دیده راننده خودرو را افزایش دهند
اما می‌تواند برای رانندگان دیگر خودروها مشکل ساز باشند و باعث تصادف شود.


97/6/10
11:52 صبح

بررسی مزایا و معایب پیانو دیجیتال یاماها P45

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

پیش از شروع بهتر است بدانید که پیانو یاماها P45 تمام آن چیزی که شما از یک پیانوی دیجیتال انتظار دارید در حد قابل قبول به شما ارائه می کند.
این پیانوی ساده به راحتی قابل نواختن است بدون هیچ ویژگی اضافه ای که باعث سردرگمی نوازنده مخصوصاً نوآموزان شود.

مزایا

در بسیاری از نقد و بررسی های انجام شده در مورد این پیانو، آن را با کیبورد هایی مقایسه کرده اند که مشابهت های زیادی بین آنها و این ساز وجود دارد،
البته در نگاه اول یاماها P45 ظاهری شبیه به کیبورد دارد تا شبیه به یک پیانو.
وزن یاماها P45 فقط 11?5 کیلوگرم می باشد و مانند کیبوردهای مشابه مثل کاسیو PX-150 و حتی سبک تر از بسیاری از کیبوردهای دیگر.
وزن سبک این ساز این امکان را به نوازنده می دهد تا ساز را به راحتی جابه جا کند.

آموزشگاه موسیقی

همان طور که این پیانو ظاهری شبیه به کیبورد دارد قیمت آن هم نزدیک به قیمت اکثر کیبوردهای بازار است.
بنابراین دلیل خرید این پیانو یا کیبوردهای مشابه می تواند ویژگی های مختلف هر کدام برای نوازندگی باشد.
بسیاری از نقد و بررسی های انجام شده در مورد پیانو یاماها P45 به این نکته اشاره داشته است که این پیانو برای نوازندگان متوسط نیز می تواند گزینه خوبی باشد.
این ساز این امکان را به نوازندگان می دهد که با صرف هزینه کم کیفیتی قابل توجه بدست آورد.
کیفیت صدای مطلوب، وزن مناسب کلاویه ها و حس عالی نوازندگی تمام آن چیزیست که این پیانو به شما می دهد.

معایب

اگرچه خیلی از نقد و بررسی های ارائه شده برای این ساز اشاره به مقرون به صرفه بودن آن را دارند بسیاری از آن ها هم چنین اشاره کرده اند که این قیمت پایین در کاستی های این ساز بازتاب خود را داشته است.
انتظار می رفت که آهنگ های پیش فرض بیشتر، صداهای مختلف بیشتر و امکانات نوازندگی بهتری بر روی این ساز قرار می گرفت
در هر حال این ساز با ویژگی های گفته شده در بالا به بازار آمده است.
این ویژگی ها شاید مسئله مهمی برای نوازندگان پیانو نباشد ولی برای کودکان و کسانی که قصد آموزش این ساز را به کودکان دارند این کاستی ها بسیار با اهمیت است. کودکان عاشق این هستند که با صداهای مختلف بنوازند.
در صورتی که بودجه بیشتری را بخواهید صرف خرید یک پیانو بکنید و خواسته های حرفه ای تری از ساز خود انتظار داشته باشید پیانو یاماها P115 گزینه بهتری محسوب می شود.
امکانات بیشتری که این ساز با خود به همراه می آورد مانند پُلیفونی بهتر و امکان ضبط صدا چیزیست که یاماها P45 از نداشتن آن رنج می برد.


97/6/1
11:21 صبح

چگونگی تمرین نوازندگی پیانو

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

بر کسی پوشیده نیست که نوازندگی نیز مانند تمامی مهارتهای فیزیکی هنری و حتی غیر هنری چنانچه علاوه بر تمرین و ممارست با مطالعه تجارب دیگران، روشها و مفاهیم بنیادی توام باشد، در نهایت نتیجه بهتری را عاید هنرجو خواهد کرد.
به همین علت نوازندگان باید ایده های کهنه ای مانند تمرین های مدام و مکانیکی صرف را کنار گذاشته
و به نوازندگی بصورت علمی تر و هنری تر نگاه کنند و آنرا صرفا یک مهارت فیزیکی نپندارند.

مجموعه راهنمایی های زیر از جمله مواردی است که رعایت و مد نظر قرار دادن آنها می تواند شما را در گرفتن نتیجه بهتر از زمانی که صرف تمرین می کنید، یاری دهد.
توجه داشته باشید که بسیاری از موارد مطرح شده می تواند برای نوازندگان سایر سازها نیز مفید باشد.

1 – زمانی که پس از یک وقفه طولانی مجدداً تصمیم دارید به دنیای نوازندگی پیانو بازگردید،
اجرای آهسته قطعات واقعی موسیقی برای شروع، بهتر از تمرین کردن و اجرای اتودهای تکنیکی است.
زیرا نواختن یک قطعه موسیقی به سبب فرازو نشیب های طبیعی که دارد ماهیچه ها را وادار می کند تا بصورت روان و طبیعی در طول اجرای قطعه فعال شوند برخلاف اجرای تمرین های تکنیکی که بصورت موضعی روی قسمتهای خاصی از بازو، مچ دست یا انگشتان کار می کنند.

2 – عدم تمرکز و نداشتن اطمینان از اجرای قطعات را جدی بگیرید.
تنها با برطرف کردن آنهاست که قادرید خلاقیت و ابتکار خود در نوازندگی را پرورش داده آنرا به نمایش در آورید.
یک نوازنده تا زمانی که به توانایی اش اطمینان کامل نداشته باشد، انعطاف پذیری لازم را هنگام اجرا ندارد و علاوه بر استرس هنگام اجرا به مرور زمان دچار ملال زدگی می گردد.

3 – مانند یک خواننده که روزانه طنین صدا و قدرت ماهیچه هایش را تمرین داده و آزمایش می کند،
هر روز صدای متمایز و مختص همان روز را در ساز خود خلق و احساس کنید،
بدین ترتیب هماهنگی لازم بین اندیشه و احساس در اجرای یک آهنگ میسر می شود.

آموزشگاه موسیقی شرق تهران

4 – به خاطر داشته باشید که دستیابی به یک تکنیک قابل اطمینان در پاسخ “نیاز به شنیدن صدایی بی عیب و نقص” امکان می یابد،
درست مانند اینکه برای راه رفتن درست مجبورید از نقطه A به نقطه B قدم بردارید.

به عنوان یک مثال مشخص زمانی که سعی در تمرین استفاده مجدد از پدال به هنگام تغییر هارمونی را می کنید، لازم است ابتدا نت ها، سپس هارمونی را تجربه کنید.
در مرحله بعد نیاز به غنی تر کردن صدا و بالا بردن damper ها و در نتیجه افزودن طنین و غنی کردن هارمونی را دارید.
پس از آن لازم است هر دو نت را با هم در یک پدال گوش دهید، نهایتا مایل به شنیدن نت اول، توقف آن و نت دوم در ادامه هستید.
این کار و تولید چنین صدایی مطلقاً با شمارش و بالا پایین کردن پدال میسر نیست،
زیرا بر طبق یک نیاز و برای رسیدن به یک هدف خاص برنامه ریزی نشده است.

5 – سعی کنید در ابتدا قدرت تخیل، اندیشه و تصور خود را تقویت کنید، پس از آن به توانایی فیزیکی ماهیچه ها و انگشتان خود توجه کنید.
با این روش قادر خواهید بود ایده و اندیشه را با مهارت فیزیکی همراه کنید و آوای مورد نظر را خلق نمائید.
این همراهی تنها با تلاش مستمر و تخیل مداوم آهنگ مورد نظر، سعی در خلق و پیاده سازی آن چه در ذهنتان است
و همچنین در نظر گرفتن احساس مربوطه، امکان پذیر است.

همانطور که بسیاری از بزرگان و نوابغ موسیقی “احساس کردن موسیقی” و “گوش دادن با تک تک عضلات بدن” را به عنوان یک اصل مهم در نظر دارند.

معمولا هنرآموزان این موضوع را درک نمی کنند که طی کردن این مراحل، روش دستیابی به یک تکنیک فوق العاده است
و به اشتباه این تصور را دنبال می کنند که تمرینهای سریع بدون وقفه و فکر به حرکات سریع و نمایشی انگشتان نتیجه بهتری دارد تا تمرینهای آرام و پیوسته همراه با تفکر و تعمق.

در حقیقت باید سعی کنید تا یک بار در مقام نوازنده موفق به برقراری ارتباط لازم بین تفکر و انگشتانتان شوید و از آن پس تنها به موسیقی فکر کنید.
در آنصورت خواهید دید که به چه سادگی در موقع لزوم از پس هر سرعت اجرایی که لازم باشد بر خواهید آمد.

6 – رسیدن به نقطه کمال در نوازندگی یا موسیقی، یک هدف واحد است که کلیه نوازندگان از ابتدا باید به آن توجه کنند.
هنرآموز باید به طور مداوم در شرایطی قرار گیرد که مجبور به تصمیم گیری باشد
و از این طریق اعتماد به نفس لازم را در خود پرورش داده به توانایی خود در حل مشکلات ایمان پیدا کند.

به طور کلی بهتر است اساتید تا حد ممکن دست شاگردان را در انتخاب باز بگذارند
و آنها را به تعمق هر چه بیشتر و مسئولیت پذیری در مقابل غایت مطلوب آهنگساز تشویق نمایند.

آموزشگاه موسیقی

این طرز تفکر که “من به عنوان نوازنده مهم هستم و افکار آهنگساز برایم چندان اهمیتی ندارد” از خطرناک ترین خصیصه های یک نوازنده است.
در عین حال نکته مهمی که لازم است اساتید در کنار موارد فوق مد نظر داشته باشند این است که همواره برای تصمیم گیری شخصی هنرآموزان نیز ارزش قائل شوند.

7 – موسیقی مفهومی فراتر از نت های ساده و خالص دارد.
نوازندگان باید این غنا را در نگرش موسیقیایی خود بپذیرد. این کار با مطالعه دانش موسیقی، تاریخ و گوش دادن به قطعات موسیقی امکان پذیر است.

8 – با چهار انگشت تمرین کنید و ببینید آیا انگشت آزاد شما در هنگام نواختن آرام و راحت باقی می ماند یا خیر ؟

9 – به عضلات دست امکان نفس کشیدن بدهید،
برای سالم ماندن ماهیچه ها و عضلات در هنگام نواختن، سیکل های فشار و استراحت برای انگشتان در نظر بگیرید.

10 – رابطه بین صدا و حرکت انگشتان را مد نظر داشته باشید.
این کار یک مسیر ارتباطی بین نگرش ذهنی و حرکت فیزیکی خلق می کند.

11 – منحنی های موزون را در ساخت یک قطعه پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید، درست مانند ساختن پلی که هر جزء آن شکل متفاوتی دارد.
بنابراین تمام اجزاء به یکدیگر وابسته می شوند و هر یک نقشی حیاتی در نگهداری پل برعهده دارند.
برخلاف دیواری که کلیه آجرهای آن یک اندازه و یک شکل هستند!

12 – نوازندگی آرام را تمرین کنید و به حالت شناور انگشتان خود را بر روی کلیدها حرکت دهید.

13 – بهره گیری از پدال را با تمرین های زیاد فرا بگیرید از قطع کردن ناگهانی یک آکورد گرفته تا از بین بردن شدت صوت بصورت تدریجی.

آموزشگاه موسیقی تهران

14 – توانایی دست چپ خود را تقویت نمایید و به همراهی آن معنا بخشید،
در عین حال توجه داشته باشید که هر کدام از دستهای شما مسئولیت خاصی در اجرا دارند در اغلب موارد نباید سعی کنید مهارت هر دو را به یک اندازه برسانید.

15 – مهارت دست چپ خود را بیشتر به سمت همراهی ببرید تا اجرای ملودی.

16 – به حرکات موزون – رقص – انگشتان خود دقت کنید.
زمانی این حرکات درست هستند که نوانس ها، جمله بندی و آرتیکولیشن (articulation) درست اجرا شود.

17 – نوازندگی را با هدف اجرای زیبای جملات و قطعات تمرین کنید نه سرعت و تکنیک. این روش خودبخود مشکلات تکنیکی را برطرف کرده و احتمال آسیب دیدگی ماهیچه های شما را کاهش می دهد.

18 – آموزش و تمرین شنیداری باید جزء اصلی هر جلسه تدریس یا تمرین باشد.

19 – هنگام اجرای قطعه بدون در نظر گرفتن وجود ساز، قطعه موسیقی راهدایت کنید به آن فکر کنید و هرگز خواندن با آنرا فراموش نکنید.

20 – حتی هنگامی که یک قطعه کلاسیک را اجرا می کنید به هارمونی آن توجه کنید و آنرا بدون توجه به قطعه با رنگهایی که خودتان به آن اضافه می کنید تمرین کنید.
به این ترتیب با فضای قطعه بدون درگیری با ملودی های – احیاناً پیچیده آن – آشنا می شوید.

21 – مانند عملکرد ریشه گیاهان که راه خود را برای رسیدن به آب می یابند، انگشتان دست نوازنده نیز باید به دنبال نت ها حرکت نمایند.
باید از نحوه دنبال کردن نتهای موسیقی توسط انگشتان لذت ببرید.

22 – سعی کنید ملودیها و قطعات را در ذهن خود در کلید های دیگر انتقال داده و به لحظه اجرا کنید. اینکار مهارت دشیفر شما را افزایش می دهد.

23 – تحلیل های Schenker-style را به منظور قدردانی از استعداد خارق العاده و خلاقیت های آهنگساز به کار گیرید.


   1   2      >