سفارش تبلیغ
صبا ویژن

100/2/5
2:4 عصر

ایمنی در ساخت اسکلت فلزی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

ساخت ایمن اسکلت فلزی در گروه ساخت اسکلت فلزی و ساخت سوله ابنیه پایدار مسئله اساسی در این صنعت است. استاندارد صنعت اسکلت فلزی راهنمای عملی برای طراحی، ساخت قطعات، حمل و نقل و بناسازی اعضای اسکلت برای ساختمان‌ها را در جهت کاهش ریسک برای سلامتی و ایمنی منظور نموده است:

  • کارکنان و پیمانکاران درگیر در ساخت و بناسازی اسکلت فلزی
  • افراد عمومی در همسایگی سازه

مخاطرات اصلی که موجب ایجاد خطر سلامتی و ایمنی برای کارگران بناسازی اسکلت فلزی می‌شود:

  • افتادن از ارتفاع
  • افتادن اشیا
  • تخریب کل سازه اسکلت فلزی
  • ابزار آلات مورد استفاده در کار

مدیریت و کنترل ساخت ایمن ساخت اسکلت فلزی

ساخت ایمن اسکلت فلزی برای ساختمان‌ها در یک محیط دینامیک و دارای محیط متغیر که ریسک‌ها و مخاطرات زیادی دارد صورت می‌پذیرد. طرح و برنامه مناسب و زمان‌مند و هماهنگی روش بسیار مؤثری برای مدیریت این چنین مخاطرات و ریسک‌هایی است.

پروژه‌هایی که دارای ساخت اسکلت فلزی هستند شامل  4 فاز اصلی می‌باشند که بحث ایمنی و خطرات ساخت در هر 4 مرحله باید منظور گردد:

  1. طراحی سازه فلزی
  2. ساخت قطعات اسکلت فلزی
  3. حمل و نقل اسکلت فلزی به محل پروژه
  4. بنا کردن اسکلت فلزی

ابزارهای طرح کلیدی ساخت ایمن اسکلت فلزی

شش مدرک کلیدی که در روند اطمینان بخشی در ساخت ایمن اسکلت فلزی کمک می‌کند به صورت زیر است:

مزایای ساخت اسکلت فلزی برای ساختمان

نقشه‌های ساخت: معماری و سازه

نقشه‌های کارگاهی: توسط تکنسین ساخت کارگاهی که با مهندس ساخت همکاری می‌نماید و با مهندس نصب مشورت می‌کند و جزئیات مربوط به اینکه چه قطعه‌‌ای از اعضای اسکلت فلزی باید در کارگاه ساخته شود را مشخص می‌نماید. نقشه‌های کارگاهی توسط مهندس طراح سازه قبل از اینکه ساخته شوند مرور می‌شود.

طرح علامت گذاری: توسط مسئول ساخت قطعات و جزئیات نقشه شاپ برای اینکه در فرآیند نصب قطعه در چه زمان و جایگاهی قرار گیرد، اجرا می‌شود.

شیوه نصب به ترتیب: معمولا توسط نصاب توسعه داده شده و توسط مهندس نصب تائید می‌گردد. این شیوه مراحل درست نصب سازه اسکلت فلزی را شروع می‌نماید.

صورت جلسه روش کار ایمن: توسط نصاب در مشورت با گروه نصب و معمار ساخت و ساز توسعه داده شده و کنترل‌های مربوط به مخاطرات و ریسک‌ها را در هر مرحله از نصب شناسایی می‌نماید.

طراحی روند نصب: توسط مهندس نصب براساس شیوه گام به گام نصب مشخص شده توسط نصاب صورت می‌پذیرد.

مطلب فوق توسط دفتر فنی گروه در گروه ساخت اسکلت فلزی و ساخت سوله و اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ابنیه پایدار تهیه شده است که در زمینه ساخت و نصب انواع سازه های فلزی فعالیت دارد.