سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/4/30
12:55 عصر

راههای رفع گرفتگی صدا

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

راههای رفع گرفتگی صدا:

یکی از بهترین راههای درمان و کاهش گرفتگی صدا، سکوت است. صحبت، حتی در حد زمزمه هم سبب تحریک تارهای صوتی و وارد آمدن فشار به آنها میشود و بهبود آن را به تاخیر میاندازد.

اگر گرفتگی ناشی از سرماخوردگی است، با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه دارید تا بهبود زودتر حاصل شود. از حضور در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دودگرفته هم در زمان سرماخوردگی خودداری کنید.

استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب حاصل از چند لحظه باز کردن دوش آب گرم در حمام به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک میکند.

خوردن دو لیوان حاوی مخلوطی از شیر و مقداری عسل نیز به رفع گرفتگی صدا کمک میکند.

هنگام گرفتگی صدا بویژه اگر دلیلی چون سرماخوردگی دارد، غذاهای سرخ کردنی نخوریدو از مصرف ترشیجات خودداری کنید. در عوض سوپ کمک شایانی به درمان و بهبود سریعتر التهابات ناحیه گلو میکند.

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

غرغره کردن مایعات و گلوشویها باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبود خواهد شد. تعجب نکنید. حین غرغره سیالات یا مایعات، بسیاری از مردم نمیتوانند مایع سیال را در انتهای دهان خود بغلتانند و همین عادت، باعث تحریک بیشتر تارها و نواحی حنجره و گلو خواهد شد.

قهوه، شکالت، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است، به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید.

به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.

از مکانهای آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را میگیرد.

اگر نمیتوانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش میدهد.

در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل میشود، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است. دانه به به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا میشود.

در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران


96/4/30
12:52 عصر

با چند اصطالح موسیقی آسنا شوید

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

با چند اصطالح موسیقی آسنا شوید:

 

Maestro

1 .استاد؛ 2 .رییس نوازندگان، مدیر هیئت موسیقى دانان؛ 3 .رهبر ارکستر

 

Gamma , Scala

گام.

 

Tonico

تُنیک، اولین درجه یا نت از گام ماژور و مینور

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

Sensibile

1 .حساس 2 .نُت محسوس یا درجه هفتم گام که مى بایست روى نت تُنیک حل شود.

 

Cello

وجه مص ّغر ویولن ِسل Violoncello

 

Coda

1ُ .دم 2 .بخش پایانى هر قطعه موسیقىیه منظور تحکیم اتمام اهنگ

 

Sordina

صدا خفه کن سازها

 

Repertorio

1.رپرتوار؛ 2 .مجموعه قطعه هاى موسیقى است که تک نواز یا خواننده براى رسیتال یا ارکستر به منظور اجراى کنسرت مهیّا مى کند.

 

Solo

ُسلو ، تنها، تک

 

Sonoro

طنین، ُسنُریته، صدا دهى

آموزشگاه موسیقی شمال تهران


96/4/30
12:48 عصر

سنین مناسب برای شروع سازهای مختلف در کودکان

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

برای موفقیت در امر آموزش موسیقی عوامل بسیاری دخیل هستند که سن شروع یادگیری و همچنین رفتار و عملکرد والدین را میتوان از عوامل بسیار مهم این مقوله برشمرد , به طوریکه آینده موسیقایی کودک ارتباط مستقیمی با این دو دارد. شما میتوانید معلم موسیقی فرزند خود یا ساز او را تغییر دهید ,اما هیچگاه نخواهید توانست سن او را به عقب برگردانید و یا تاثیر مخرب برخی رفتارهای اشتباه یا ناآگاهانه خود را از ضمیر او پاک کنید .

بر اساس یک نظر سنجی جدید 47 % نوازندگان موفق یادگیری را بین سنین 4 تا 10 سال شروع کرده اند. سایت بی بی سی بهترین سن برای یادگیری سازهای مختلف را بر اساس اندازه یک ساز و توانایی جسمی مورد نیاز اینگونه بیان میکند:

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

فلوت ریکوردر :

معمولا به عنوان یک ساز ابتدایی برای شروع آموزش و آشنایی با موسیقی پیشنهاد میشود و کودک میتواند نوازندگی آنرا از زمانی که بتواند انگشتهایش را روی سوراخهای ساز نگه دارد شروع کند.

 

پیانو :

5 سالگی زود ترین زمانی است که کودکان باید نوازندگی پیانو را بیاموزند مگر کودک شما یک نابغه با تواناییهای موتزارت باشد !

 

سازهای زهی (ویولن و ویولنسل و ...) :

نوازندگی این گروه از سازها را میتوان از سن 4 سالگی شروع کرد ولی 6 سالگی زمان منطقی تری برای شروع آموزش آنهاست .

 

گیتار :

نوازندگی گیتار را می توان از حدود سن 8 سالگی شروع کرد زمان دقیق آن وابسته به اندازه و میزان کشیدگی و انعطاف دست کودک است .

 

بادی های چوبی و برنجی :

این گروه از سازها را نباید پیش از روییدن دندانهای اصلی شروع کرد.

 

آواز :

تمرینات جدی آواز را تا پیش از دوره نوجوانی که صد ا هنوز به طور کامل رشد نیافته پیشنهاد نمیکنیم .

 

در همه موارد بالا مسلما کودک باید توانایی درک اعداد و اسامی نتها را داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران


96/4/29
7:12 عصر

چرا استفاده از اسم خاص در ترانه فراگیر شده است؟

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

در ترانه‌های چند دهه ابتدایی پا گرفتن ترانه جدی فارسی تعادل در شعریت از اهمیت بیشتری برخوردار بود و از نکات یاد شده فوق، ترانه‌سرا باید به این مساله زینهار داده می‌شد. دلیل این امر عموما این بود که ترانه‌سرایان آن دوره با شعر -چه کلاسیک و چه معاصر- بیشتر از ترانه‌ سرایان امروز دمخور بودند و خودآگاه یا ناخودآگاه شعریت در آثارشان نمود بیشتری داشت و این موضوع که‌ گاه شعر بودن بر ترانه بودن چیره شود دور از انتظار نبود.

در ترانه امروز، ترانه ‌سرایان آن شعریت مزبور را به حاشیه رانده‌اند یا به معنایی به‌طور کامل کنار گذاشته‌اند. پناه بردن بر عینیت ‌گرایی در خلق تصاویر و کشف‌های شاعرانه و پرهیز ابزار استعاره در آثار ترانه امروز -علاوه بر ناتوانی در پردازش- به دلیل انتخاب نوعی ساده‌تر از ترانه است که امروزه در میان ترانه ‌سرایان به امری همه‌گیر تبدیل شده است. به این خاطر است که شعریت -شاد‌بختانه یا شوربختانه- دیگر نقطه تهدید کننده‌ای برای کم‌کردن ترانگی از منظر ارتباط با طیف گسترده مخاطب نیست.

ترانه امروز همزمان که به سمت عینیت‌ گرایی و جزئی ‌نگری سوق پیدا کرده است از نقطه ‌نظر درک متقابل راوی اثر و مخاطب قابل تامل و بررسی‌ می‌نماید. این‌که چه میزان از جزئی ‌نگری می‌تواند همه‌گیر بودن را به خطر نیندازد و مخاطب را در جزییات با خود همراه کند موضوعی‌ است که با تجربه زندگی راوی اثر و مخاطب ارتباط تنگاتنگی دارد.

یکی از تجربیاتی که در سطح رویی کلام می‌تواند موجب افتراق بخشی از مخاطبان شود به‌کارگیری اسامی خاص در ترانه است. اسم خاص به محض حضور در اثر مخاطبان را به دو بخش تقسیم می‌کند؛ دسته‌ای که با اسم خاص به‌کار رفته آشنایی دارند و دسته‌ای که تجربه رویارویی با آن را نداشته‌اند.

چند نوع و همین طور چند درجه از انواع و درجات مختلف به‌کار بردن اسم یا اسامی خاص در ترانه را می‌توان برشمرد. در این سطوح مختلف دو مولفه کیفیت و پراکندگی نقش تاثیرگذاری دارند. کیفیت اسم خاص را می‌توان در درجه خاص بودنش پی‌گیری کرد. به‌طور کل اگر محوری برای این مولفه متصور باشیم، از یک‌سو به اسم‌هایی می‌رسیم که -دست کم در این برهه از تاریخ- وجهه عمومی و عمومی‌تری دارند. نام اشخاص بسیار مشهور و شناخته ‌شده نزد ایرانیان مانند حافظ و سعدی یا اسم شهرهای معروفی مثل تهران، شیراز، قم و… از نمونه‌های پاپیولار اسامی خاص به شمار می‌روند که در به کار گیری آن‌ها عموما مشکل حادی حادث نمی‌شود اما به‌سوی دیگر محور که حرکت کنیم درجاتی از شخصی بودن و تخصصی بودن را طی کرده‌ایم. به فرض مثال ترانه ‌سرایی که اسم محله دوران کودکی خود را در ترانه ذکر می‌کند یا از نام‌هایی مربوط به حوزه‌ای تخصصی یاد می‌کند درجات بالایی از اسم خاص را در اثر خود به کار گرفته است.

در باب پراکندگی نیز طبیعی‌ است که هرچه اسامی خاص استفاده شده در یک اثر با هم اشتراکات کمتری داشته باشند و تجربیات متفاوتی را رقم بزنند، می‌توانند در عمومیت نیافتن اثر دخالت بیشتری داشته باشند. برای روشن‌تر شدن بحث با مثال‌ها متعدد به بررسی شکل‌های مختلف کاربرد اسامی خاص در ترانه می‌پردازیم.

کلاس آموزش پیانو

ترانه «شمال» از یغما گلرویی

در این نوع از ترانه، اثر به کل برای تجربه‌ای خاص در نظر گرفته شده و ترانه ‌سرا با نوشتن اثر تصمیم بر ارتباط با مخاطبان مشخصی را دارد و آشکارا این وجه از ترانگی که عمومیت یافتن بیشتر است را کنار گذاشته است. اسامی خاص در این ترانه اسم مکان‌های خاصی‌ هستند که از نظر کمیت قابل توجه‌اند، به طور مثال «جاده چالوس»، «متل قو»، «ساحل دریاکنار»، «رستوران اسب سفید» و… به طور طبیعی مخاطبی که تجربه رفتن به ساحل شمال کشور را ندارد یا حتی در صورت داشتن این تجربه به این مکان‌های خاص نرفته باشد یا مسیر دیگری را پیش گرفته باشد، در ارتباط تنگاتنگ با ترانه دچار مشکل می‌شود.

من‌ُ ببَر! تا آخرِ «جاده‌‌ چالوس» ببرم‌

تا شیشه‌‌ بارونی‌ و خیس‌ِ اتوبوس‌ ببرم‌

تا جای‌ پات‌ رو ماسه‌‌ «داغ‌ِ مُتل‌قو» ببرم‌

تا آخرین‌ دلهره‌‌ نگاه‌ِ آهو بِبَرم‌

من‌ُ ببَر تا گم‌ شُدن‌ تــو اون‌ چشای‌ بی‌قرار

تا ساختن‌ قصر شنی‌ رو «ساحل‌ دریاکنار»

ترانه «صفر مرزی» از افشین مقدم

ترانه «صفر مرزی» از افشین مقدم با اجرای علی‌رضا عصار نیز از همین دست است. در این ترانه دایره واژگانی اسامی خاص حول مناطق جنگی و اطلاعات جنگی مربوط به جنگ ایران و عراق است. اسم‌هایی مانند: هویزه، اروند، شلمچه، فتح‌المبین، والفجر و… در این نوع آثار درجه خاص بودن از نظر کمیت بالاست اما پراکندکی چندانی مشاهده نمی‌شود. به این معنا که اسامی خاص در محدوده موضوعی واحد متمرکزند.

اما در شکل دیگری از این نوع آثار که به نوعی مولف به صورت کلان اثر را برای قشر مشخصی از عموم جامعه سروده، به آثاری بر می‌خوریم که از دایره واژگانی اسامی خاص به صورت متمرکز حول محور خاصی شکل نگرفته و به طرز واضحی پراکندگی اسامی خاص را می‌توان مشاهده کرد. به طور مثال در ترانه «اتاق من» از شهریار قنبری اسامی مکان‌ها از این حیث همانند ترانه «شمال» نیست که محدوده خاصی را شامل شود و مخاطبی که با تمامی یا اکثر این مکان‌ها آشنایی داشته باشد کمیت تقلیل‌ یافته‌تری را دربر می‌گیرد. قابل ذکر این‌که تنها نام این مکان‌ها به گوش مخاطب خورده باشد شرط کافی برای برقراری ارتباط لازم به منظور درک راوی ترانه در این اثر نیست و تجربه کافی زیستی یا مطالعاتی مناسب با خود را می‌طلبد. تاج‌محل، ونیز، رُم، موزه مادام توسو، شانزلیزه، قصر ورسای، پاریس و… از اسامی پراکنده‌ای هستند که علاوه بر اشارات غیرمستقیم به مکان‌های خاص دیگر، در ترانه آمده‌اند.

شهرِ «ونیز» چه تماشایی بود

کشتی دزدای دریایی بود

شبِ «رُم» با همه اُسقف‌هاش

شب چشمه‌های تنهایی بود

«موزه مادام توسو» خالی بود

جای چهره‌های پوشالی بود

رقص مه با اتوبوس‌های سرخ

رقص دار و طرح یک قالی بود

ترانه «سینما» از حسن علی‌شیری

ترانه «سینما» از حسن علی‌شیری با اجرای رضا یزدانی نیز از این‌دست ترانه‌ها به شما می‌رود. در این ترانه اسامی فیلم‌ها (سگ‌کشی، حکم، رییس، زیر پوست شب و…) و شخصیت‌های فیلمی (حمید هامون، رضا مارمولک، علی‌سنتوری، حاج کاظم، الی و…) متنوعی به‌کار رفته است. در این نوع از آثار درجات بالای خاص بودن را در کنار پراکندگی بالا می‌توان مشاهده کرد. و مولفان از بُعد عمومیت یافتن دایره تنگ‌تری از مخاطبان را برای خود درنظر گرفته‌اند.

کلاس آموزش گیتار

اما از این نوع ترانه‌ها که بگذریم، به ترانه‌هایی می‌رسیم که به صورت موردی از اسامی خاص بهره‌ یافته‌اند. در این نوع از ترانه‌ها بنای کلی بر هدف قرار دادن قشر خاصی از مخاطب یا حتی شکل تقلیل‌ یافته‌ای از مخاطبان خاص نیست. مصرع‌ها، ابیات و بندهای قسمت‌های بیشتری از ترانه قابلیت ارتباط با گستره زیادی از مخاطبان را دارد. در این آثار، به کار بردن اسامی خاص به نوعی ضربه‌زننده به کلیت وجه عمومیت یافتن ترانه است. به طور مثال درترانه جنگجو از شهیار قنبری، در بخش ابتدایی و همین‌طور اواسط متن ترانه با این قسمت‌ها مواجهیم:

شعری بر آب، دشنه در خواب

اسبی در مه، مهتاب در مرداب

زخم‌گاه آهو چشم ‌به‌راه جادو

جنگجو! جنگجو! از آشتی بگو!

×××

عقاب بی‌پر، بستر خاکستر

طاووس در آتش، سرداری بی‌سر

چه شد؟ چه شد پایان قفس؟

چه شد؟ چه شد نور مقدس؟

×××

جنگجو! جنگجو! از آشتی بگو!

پای این کتیبه شکسته

پا دراز کن‌ ای همیشه خسته!

کنار ستون‌های در خون‌گاه

دست ما جان‌پناه

خوش‌ترین ساز در راه

تا این‌جای کار چیزی برای جلوگیری از عمومیت یافتن ترانه مشاهده نمی‌شود تا این‌که در ادامه کار با این بند مواجهیم:

مرا ببر به «کوچه حمید»

مرا ببر به «تخت جمشید»

«دبستان جهان تربیت»

ببر به کلاس آخر تبعید

در این بند به یک باره غلظت اسامی خاص بالا می‌رود. در چهار مصرع با سه اسم خاص روبه‌رو می‌شویم. تخت جمشید از آن دست اسامی خاص است که نزد ایرانیان وجهه عمومی دارد اما دو اسم خاص «کوچه حمید» و «دبستان جهان تربیت» از مواردی‌ است که به شکل مشخصی بر عمومیت یافتن و همذات پنداری مخاطب با راوی ترانه -که ظاهرا در این اثر راوی خود ترانه ‌سراست- ضربه وارد می‌کند.

از موارد دیگری که می‌توان در راستای این دست از کاربرد‌ها برشمرد ترانه «رانندگی در مستی» از یغما گلرویی‌ است. به‌کار بردن اسامی‌ای نظیر حافظ و رازی و قم و… مشکل خاصی در پیوند با ارتباط با مخاطبان گسترده ترانه را به وجود نمی‌آورد اما استفاده از شخصیت یکی از رمان‌های داستایوفسکی (راسکول‌نیکف) باعث بروز شکاف در ارتباط مخاطبان بیشتر با راوی ترانه و خود ترانه شده است.

در مجموع باید گفت در استفاده از اسامی خاص در ترانه، اگر کلیت ترانه برای مخاطب خاص درنظر گرفته شده باشد، بررسی میزان پراکندگی است که می‌تواند گستره مخاطبان را در‌‌ همان قشر خاص تعیین کند، چنان که هرچه دایره واژگانی مباحث بیشتری را دربرگیرد از آن سو دایره مخاطبان شعاع کمتری را خواهد داشت. و اگر ترانه کلیتی خاص را در ارتباط با مخاطبان نداشته باشد به کار رفتن اسم خاص در موارد جزئی می‌تواند آن کلیت را خدشه‌دار کرده و در ارتباط طیف وسیعی که می‌توانسته داشته باشد خلل وارد می‌کند.

در آخر باید یادآور شد این مقاله هیچ‌گونه قضاوتی در رابطه با ارزش به‌کار بردن یا مزیت به‌کار نبردن اسم خاص نداشته و قائل به نوعی ثابت از تولید اثر موسیقیایی نیست و تنها از منظر ارتباط با مخاطبان به این مقوله پرداخته است.


96/4/29
11:58 صبح

جعبه کمکهای اولیه روز عروسی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

حتی اگر روز عروسی را به بهترین شکل برنامه‌ریزی کرده باشید، باز هم چند چیز کوچک مشکل‌زا خواهد شد. پس بهترین راه این است که از مصیبت‌ها و مشکلات روز عروسی با جمع آوری این چند وسیله‌ی کوچک در یک جعبه جلوگیری کنید
وقتی نوبت به زیبایی و جلوه‌ی شما در روز عروسی می‌رسد، حتما مشکلات کوچک و بزرگ غیرمنتظره‌ای گریبان گیر شما خواهد شد. آیا تاکنون برایتان اتفاق افتاده که برای مهمانی رفتن آماده شوید و اتاق کاملا تمیزتان به یک بازار کامل تبدیل شده باشد؟ خب، آماده شدن برای عروسیتان هم می‌تواند مثل این یا حتی بدتر باشد، اما شما باید از این زمان قبل عروسی با ساقدوش‌هایتان لذت ببرید نه با استرس و عصبانیت دنبال وسیله‌هایتان بگردید. از نخ و سوزن تا کفی کفش و سنجاق مو، این جعبه نقش یک ناجی را زمانی که بعضی چیزها از کنترل خارج می‌شوند را بازی می‌کند

خدمات مجالس در تهران

برای ترمیم و تجدید

گوش پاک کن
سوهان ناخن
کرم یا مرطوب کننده لب
کرم دست
سنجاق سر
موچین
شانه
رژ لب به رنگی که قرار است برای میکاپ عروسی استفاده کنید
پودر بدن
آینه کوچک
لاک ناخن به رنگی که قرار است در روز عروسیتان بزنید
چسب و وسایل ترمیم مژه مصنوعی
اسپری مو
اسپری بدن
پاک کننده آرایش

برای لباس

جعبه کوچک خیاطی با سوزن، نخ، دکمه و سنجاق قفلی
یک نوار یا ربان همرنگ لباستان ،شاید برای فیکس نگه داشتن تور یا لباستان نیاز باشد
قیچی
لاک بی‌رنگ و براق کننده ناخن برای جلوگیری از پاره شدن جوراب شلواری به دو سر خط پارگی بزنید تا از پاره شدن بیشتر جلوگیری شود
گچ سفید ،این همیشه همه را متعجب می‌کند، اما وقتی لکه‌ای روی لباس سفید عروسی ظاهر می‌شود
معجزه می‌کند

تشریفات مجالس در تهران

لوازم ضروری عمومی

آبنبات یا آدامس نعنایی
چسب زخم
باند
کفی کفش
قرص مسکن
نوشیدنی انرژی‌زا
پشت گوشواره‌ای اضافه
دستمال کاغذی به مقدار زیاد

تشریفات عروسی در تهران


96/4/26
9:31 عصر

نحوه چیدمان میز عروسی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

وقتی نوبت به برنامه‌ریزی عروسی می‌رسد، یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌ها تصمیم‌گیری در مورد ظاهر مراسم عروسی است. می‌دانیم که همه توانایی میزبانی یک روز بزرگ را در کنار یک دریاچه یا در یک مکان دکور شده به مدل قدیمی ندارند
عدم دسترسی به مکان ایده آل مورد نظر خود به این معنا نیست که محیط و ظاهر کلی مراسم عروسی مطلوب نباشد. چه در سالن رقص هتل یا در حیاط خلوط خود باشید، در کل چیدمان چشمگیر و بی‌نظیر میز عروسی می‌تواند فضای خالی و معمولی را متحول سازد

خوشبختانه، از سه نفر از برنامه‌ریزان عروسی و متخصص مد درباره تلفیقی از ایده‌های جدید درباره میز عروسی و ارائه پیشنهادات درباره برنامه‌ریزی و چیدمان روز بزرگ عروسی (یا توسط برنامه‌ریز یا توسط خودتان) سوال کردیم. از هر کدام از آن‌ها خواستیم که پنج مورد را که برای میز عروسی مهم می‌باشد در نظر داشته باشند

خدمات مجالس در تهران

صندلی‌ها
چیدمان وسایل غداخوری
کارت های رومیزی با نام افراد
تزئین و دکوراسیون میز
در نظر گرفتن علاقه میهمان‌ها

توصیه هایی برای عروس‌هایی که به دنبال یک برنامه‌ریز جشن هستند

وقتی با برنامه‌ریزهای بالقوه مصاحبه می‌کنید، به دنبال کسی باشید که نه تنها رویا و تخیل شما را درک کند، بلکه بدون شک ایده‌هایی برای تکمیل رویا و تخیل شما پیشنهاد دهد.
بهترین برنامه‌ریزها خلاقیت و تخصص‌ها را برای چیدمان میز ارائه می‌دهند که نه فقط روز شما را می‌سازد، بلکه در واقع از انتظارات شما هم فراتر می‌رود

خیلی از عروسی‌ها مثل هم به اتمام می‌رسند. چه توصیه‌ای دارید برای اینکه که جشن عروسی عالی برگزار شود

اگر شما عروسی هستید که عاشق رنگ هستید، رنگ برجسته انتخاب کنید و از آن رنگ‌ها در همه چیز، از لباس ساقدوش عروس تا دستمال سفره گرفته تا به پس زمینه غرفه عکس بطور کامل و رویایی استفاده کنید. اگر شما عاشق جزئیات هستید، در ماه‌های منتهی به عروسی، در بازارهای روزانه که برای فروش لوازم عروسی قدیمی دایر می‌شود باشید، به دنبال بشقاب‌های منحصر به فردی باشید که گلفروش از آن‌ها برای تزیین میز شما بتواند استفاده کند

تشریفات مجالس در تهران

کجا می‌توان ساده‌ترین روش را برای صرفه جویی در برنامه‌ریزی مراسم عروسی را پیدا کرد؟ چه چیزی ارزش خرج کردن دارد و چه چیزی ارزش خرج کردن ندارد؟

این موضوع برای هر زن و شوهر عملی نیست، اما همیشه اولین پیشنهاد ما این است که لیست مهمان‌ها را بررسی کنید! خرج کردن برای گل‌های زرق و برق‌دار، غذای خوشمزه و مبلمان زیبا خیلی آسان است هنگامی که شما با تعداد کمتری از مهمانان رو به رو باشید. در صورتی که چنین چیزی امکان‌پذیر نباشد، در مورد راه‌هایی برای استفاده از یک معیار برای ایجاد یک تاثیر بزرگ فکر کنید. به عنوان مثال، به جای پرسیدن از گلفروش، خودتان برای ایجاد تعداد زیادی از دستچین کوچک گل که براحتی می‌توانند گم شوند، به راحتی می‌توانید بهترین استفاده را از بودجه خود کنید و تنها با چند تا از گل‌های کاغذی رنگارنگ بزرگ به ظاهر کلی جشن خود یک جنبه عالی ببخشید

تشریفات عروسی در تهران


96/4/25
5:42 عصر

نحوه چیدمان میز تشریفات عروسی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

وقتی نوبت به برنامه‌ریزی تشریفات عروسی می‌رسد، یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌ها تصمیم‌گیری در مورد ظاهر مراسم عروسی است. می‌دانیم که همه توانایی میزبانی یک روز بزرگ را در کنار یک دریاچه یا در یک مکان دکور شده به مدل قدیمی ندارند
عدم دسترسی به مکان ایده آل مورد نظر خود به این معنا نیست که محیط و ظاهر کلی مراسم عروسی مطلوب نباشد. چه در سالن رقص هتل یا در حیاط خلوط خود باشید، در کل چیدمان چشمگیر و بی‌نظیر میز عروسی می‌تواند فضای خالی و معمولی را متحول سازد

تشریفات عروسی در تهران

خوشبختانه، از سه نفر از برنامه‌ریزان عروسی و متخصص مد درباره تلفیقی از ایده‌های جدید درباره میز عروسی و ارائه پیشنهادات درباره برنامه‌ریزی و چیدمان روز بزرگ عروسی (یا توسط برنامه‌ریز یا توسط خودتان) سوال کردیم. از هر کدام از آن‌ها خواستیم که پنج مورد را که برای میز عروسی مهم می‌باشد در نظر داشته باشند

صندلی‌ها
چیدمان وسایل غداخوری
کارت های رومیزی با نام افراد
تزئین و دکوراسیون میز
در نظر گرفتن علاقه میهمان‌ها

توصیه هایی برای عروس‌هایی که به دنبال یک برنامه‌ریز جشن هستند

وقتی با برنامه‌ریزهای بالقوه مصاحبه می‌کنید، به دنبال کسی باشید که نه تنها رویا و تخیل شما را درک کند، بلکه بدون شک ایده‌هایی برای تکمیل رویا و تخیل شما پیشنهاد دهد.
بهترین برنامه‌ریزها خلاقیت و تخصص‌ها را برای چیدمان میز ارائه می‌دهند که نه فقط روز شما را می‌سازد، بلکه در واقع از انتظارات شما هم فراتر می‌رود

خیلی از عروسی‌ها مثل هم به اتمام می‌رسند. چه توصیه‌ای دارید برای اینکه که جشن عروسی عالی برگزار شود

اگر شما عروسی هستید که عاشق رنگ هستید، رنگ برجسته انتخاب کنید و از آن رنگ‌ها در همه چیز، از لباس ساقدوش عروس تا دستمال سفره گرفته تا به پس زمینه غرفه عکس بطور کامل و رویایی استفاده کنید. اگر شما عاشق جزئیات هستید، در ماه‌های منتهی به عروسی، در بازارهای روزانه که برای فروش لوازم عروسی قدیمی دایر می‌شود باشید، به دنبال بشقاب‌های منحصر به فردی باشید که گلفروش از آن‌ها برای تزیین میز شما بتواند استفاده کند

کجا می‌توان ساده‌ترین روش را برای صرفه جویی در برنامه‌ریزی مراسم عروسی را پیدا کرد؟ چه چیزی ارزش خرج کردن دارد و چه چیزی ارزش خرج کردن ندارد؟

خدمات مجالس عروسی در تهران

این موضوع برای هر زن و شوهر عملی نیست، اما همیشه اولین پیشنهاد ما این است که لیست مهمان‌ها را بررسی کنید! خرج کردن برای گل‌های زرق و برق‌دار، غذای خوشمزه و مبلمان زیبا خیلی آسان است هنگامی که شما با تعداد کمتری از مهمانان رو به رو باشید. در صورتی که چنین چیزی امکان‌پذیر نباشد، در مورد راه‌هایی برای استفاده از یک معیار برای ایجاد یک تاثیر بزرگ فکر کنید. به عنوان مثال، به جای پرسیدن از گلفروش، خودتان برای ایجاد تعداد زیادی از دستچین کوچک گل که براحتی می‌توانند گم شوند، به راحتی می‌توانید بهترین استفاده را از بودجه خود کنید و تنها با چند تا از گل‌های کاغذی رنگارنگ بزرگ به ظاهر کلی جشن خود یک جنبه عالی ببخشید

خدمات تشریفات عروسی در تهران


96/4/22
4:15 عصر

رابطه موسیقی و سیاست؛ از خدمت تا خیانت

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

محمداشکان نظری: «سیاست تعریف های مختلفی دارد. تعریف ساده و رایجی آن را علم یا شیوه حکومت کردن معرفی می کند. تعریفی دیگر و دقیق تر، کار سیاسی یا سیاست ورزی را کرداری می شناسد که با آن حدود و شکل رابطه میان دولت و جامعه تعیین می شود.» (احمدی 1391، صص 249 و 250)

مسائلی چون شکل نهادهای دولت، دامنه اختیار و قدرت حکومت، نحوه وضع قانون ها و اجرای آن ها و سازمان یابی افراد در گروه های اجتماعی در دامنه علم سیاست قرار می گیرند. «امروزه تعریف های دیگری هم از سیاست مطرح شده اند، برخی سیاست را وسیله ای می دانند که به یاری آن اهداف اجتماعی آشکار می شوند و افراد و گروه ها آن اهداف را دنبال می کنند.» (همان، ص250)

در برداشت های مختلف از سیاست، قدرت حکومت و گاه قدرت به معنای کلی، موضوع های محوری دانسته شده اند. هنرمند همواره با حکومت، سیاست و قانون سر و کار دارد. در زمینه های روابط اجتماعی و هنر رابطه هایی با قانون و اخلاق پیدا می کند. در جوامع مدرن، قانون تعیین کننده حوزه فعالیت های هنری است.

در آزادترین کشورهای جهان نیز برای هنرمندان، توسط قانون، حد و مرزهایی تعیین شده اند. «مثلا هیچ پدیدآورنده ای در کشورهای دموکراتیک حق ندارد که قوانین مربوط به ممنوعیت پرنوگرافی کودکان را نقض کند.» (همان، همان جا) با اینکه در کشورهای دموکراتیک می توان گفت که سانسور وجود ندارد، اما آثاری که به پرنوگرافی کودکان مربوط می باشند، توقیف می شوند.

در کشورهایی که به شکل استبدادی یا غیردموکراتیک اداره می شوند، هنرمند آشکارا در برابر قدرت حکومتی قرار می گیرد. آثار او سانسور می شوند و گاه امکان باخبری از تحول هنری در کشورهای دیگر را ندارد. هنرمندان در رژیم های فاشیستی یا کمونیستی و رژیم های نظامی تابع قدرت حکومت می شوند، وگرنه یا باید خاموشی را برگزینند یا آثارشان ممنوع می شوند و حتی جانشان به خطر می افتد.

بخش عمده تاریخ موسیقی شاهد سانسور و خودسانسوری بوده است. سانسور در آغاز پیدایش اپرا به صورت سانسور متن نوشتاری اپراها و بعدها بر اجرای آن آثار اِعمال می شد. سانسور به معنای نظارت پیش از اجرا، گاه به دلایل سیاسی بود مثل حذف چند نمونه از اپرای «ریگولتو» در سال 1851 اثر «جوزپه وردی» در نخستین اجرای آن و گاهی هم سانسور دلیل اخلاقی داشت؛ چون سانسور اپرای «پلناس و ملیزاند» اثر «کلود دبوسی». (همان. ص 251)

کلاس آموزش پیانو

یکی از نمونه های رابطه سیاست و موسیقی، اپراهای وردی هستند که در دوره مبارزه مردم ایتالیا علیه ارتش اشغال گر امپراتوری اتریش با وجود سخت گیری ها و سانسور بر صحنه می رفتند و نقش مهمی در برانگیختن مردم به مبارزه داشتند. نمونه دیگری از رابطه سیاست و موسیقی، نهاد نظارت بر موسیقی نازی ها است. نظارت کامل بر این نهاد توسط حکومت بود و سیاست های نازی ها روند فعالیت های این نهاد را تعیین می کرد.

در حکومت های کمونیستی فعالیت های هنرمندان تحت کنترل بود. از تمام موسیقی دانان اتحاد شوروی این امکان سلب شد که با هنر جهانی آشنا شوند و بسیاری از آثار بزرگ به بهانه اینکه مُبلّغ فرهنگ امپریالیستی هستند، ممنوع شدند. در دوران انقلاب فرهنگی چین، موسیقی غربی ممنوع بود. در دوران جنگ تحمیلی ایران، موسیقی یکی از عامل های مهم برای ادامه جنگ بود، بسیاری از مفاهیم ملی، مقاومتی و غیره از طریق موسیقی منتقل می شدند.

نمونه های بسیاری در دست است که نشان می دهد فعالان سیاسی چگونه از موسیقی همچون عاملی اثرگذار در پیاده کردن برنامه های خود بهره برداری کرده اند. انواع خیزش ها، انقلاب ها و جنگ ها تا دهه 50 قرن بیستم در جهان معمولا مبتنی بر تحرکات عیان نظامی و فیزیکی صورت می گرفت؛ لیکن با ورود جدی تر هنر در این عرصه، این نوع معادلات که اساس آن ها بر زورآزمایی فیزیکی بود، بر هم ریخت. ترانه ها و آوازهای سیاسی و انقلابی از عوامل تعیین کننده در چنین معادلاتی هستند [...] از آخرین استفاده های سیاسی از موسیقی می توان به آهنگ هایی اشاره کرد که آمریکا و کشورهای هم پیمانش در جنگ های اخیر افغانستان و عراق از آن ها استفاده می کردند. (آزاده فر، 1394، ص 266)

می بینیم که موسیقی و سیاست، ناگزیر با هم در ارتباط هستند. گاه، موسیقی سیاست را تحت تاثیر خود قرار می دهد و گاه، سیاست، موسیقی را متاثر می کند. گاهی شخصیت های سیاسی برای حفظ منافع خود، موسیقی خاص را حمایت می کنند و نیز گاهی در جهت همین منافع، موسیقی خاصی را منع می کنند. «در مورد تاثیرپذیری موسیقی از فعل و انفعالات سیاسی در هر جامعه می توان به راحتی ردپای اتفاقات سیاسی را در دگرگونی عوامل ساختاری موسیقی و آواز دید. این تاثیرپذیری در مواردی تا به آن حد است که خود، باعث به وجود آمدن گونه های جدیدی شده است.» (همان، ص 264)

کردستان عراق یکی از مناطقی است که حداقل در یک قرن اخیر همیشه مستقیما با سیاست و جنگ در ارتباط بوده است. کردها به دنبال به دست آوردن قدرت سیاسی مستقل و ایجاد حکومت خودمختار، همیشه با حکومت مرکزی عراق در جنگ و جدال بوده اند و همین امر باعث شده تا هنر و به ویژه موسیقی ارتباط تنگاتنگی با سیاست داشته باشد.

تاریخ رابطه موسیقی و سیاست در کردستان عراق را می توان به دو دوره قبل و بعد از حکومت کردی تقسیم کرد. قبل از دوران حکومت کردی در واقع، دوران مقاومت، مبارزه و جنبش های انقلابی است؛ دورانی که کردها تحت حکومت اعراب بوده اندو از قدرت سیاسی برخوردار نبودند. دوران پس از حکومت کردی دورانی است که مبارزه، مقاومت و جنبش های انقلابی به پایان رسیده یا حداقل مفهوم گذشته را ندارند. این دو دوران دو نگاه رفتار موسیقی در مقابل سیاست و رفتار سیاست در مقابل موسیقی دارند. این دو رفتار چهار جنبه مختلف را دارند:

1. موسیقی در حمایت از سیاست؛
2. موسیقی در تقابل با سیاست؛
3. سیاست در حمایت از موسیقی؛
4. سیاست در تقابل با موسیقی

کلاس آموزش گیتار


96/4/21
7:1 عصر

خواننده سابق لس آنجلسی در حرم امام رضا (ع)

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

به گزارش صفحه اخبار واوموزیک محمد محبیان پسر حبیب خواننده قدیمی کشور که خودش هم مدتی در آمریکا به حرفه خوانندگی پرداخته، اینستاگرامش را با عکسی ار حضورش در حرم امام رضا (ع) برای ادای نذرش به روز کرد.

محمد محبیان نوشت:

اولین بار بود که اومدم حرم تا نذری که داشتم رو به حق مظلومیت امام رضا از خدا بخوام. اینجا دوباره اون حس آرامش و نزدیک شدن به خدا رو با تمام وجود حس کردم. تجربه دیدن آدمهایی که از راههای دور و نزدیک برای خوبتر شدن و نزدیک شدن به خدا اومدن ، بهم حس خوبی داد. جای #حبیب خالی
هوای امامزاده همیشه مقدسِ....


96/4/21
6:16 عصر

اولین مجموعه زمستانی تفریحی ایران در کیش ساخته می شود

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

اولین مجموعه زمستانی تفریحی ایران

به زودی در جزیره ی زیبای کیش، مجموعه ای تفریحی گردشگری زمستانی ساخته می شود که به عنوان اولین مجموعه تفریحی زمستانی در ایران می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود صنعت گردشگری ایران داشته باشد. اولین مرحله از ساخت این مجموعه، در بهار سال 1397 شروع می شود.

جزیره ی زیبای کیش به زودی دارای اولین مجموعه ی تفریحی زمستانی ایران می شود. آقای مونسان رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد کیش در این باره گفت در مدت اخیر، چند طرح تفریحی مانند «هتل برفی یا پنگوئن» به منطقه ی کیش اضافه شده است که می تواند حتی در هوای گرم کیش، ورزش ها و تفریح های زمستانی و برفی را ارائه کند. او گفت برای بهبود گردشگری کیش، سعی می شود تا هتل ها فقط محلی برای خواب و استراحت نباشند و خود هتل، یک جاذبه باشد و بتوان در آن وقت گذراند.

او همچنین در این باره گفت که قرار است هتل هایی که واگذار شده اند، هر کدام یک موضوع جدید داشته باشند تا از این طریق بتوان با کشورهای همسایه رقابت کرد و سفر به ایران هم بیشتر شود. ظاهرا اولین هتل برفی منطقه در امارات ساخته شده است و ایران، دومین هتل را از این نوع خواهد داشت.

زیباترین مناطق ایران

ویژگی های هتل تفریحی زمستانی

مدیر پروژه هتل برفی در این باره گفت که مجموعه تفریحی زمستانی قرار است 19 هزار متر مربع وسعت داشته باشد و در 2 مرحله ساخته شود. در مرحله ی اول تمرکز روی بخش تفریحی این مجموعه است که به آن snow land می گویند و جذابیت های زیادی خواهد داشت. در بخش دوم هم، تمرکز روی ساخت هتلی 16 طبقه با 124 اتاق و سوییت خواهد بود. برای ساخت این مجموعه، به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قیمت تور مشهد


   1   2      >