سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/8/25
5:22 عصر

کنسرت بهنام بانی برای یک کار خیر

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

کنسرت بهنام بانی برای یک کار خیرواو موزیک

بهنام بانی تصمیم گرفته همه درآمد حاصل از کنسرت اخیرش را به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دهد.

جزییات کار خیر بهنام بانی

‏‎با خدا باش,پادشاهی کن
با توجه به مصیبت رخ داده و زلزله اخیر در غرب کشور
برای ابراز همدردی، گروه بهنام بانی و شرکت آوای فروهر
بخشی از در آمد حاصله از کنسرت هفتم آذرماه خود را به‌ کمک به زلزله زدگان اختصاص میدهد .
‏‎انشاالله کنسرت در شهر تهران و سالن همایشهای برج میلاد در تاریخ ” 7 آذر ” ماه است
‏‎
بلیت فروشی فردا پنج شنبه “25 آبان” ساعت 14 از طریق سایت ایران کنسرت iranconcert.com
و شرکت آوای فروهر به ‏‎شماره تماس 22515180
‏‎و در آخر یک تشکر ویژه میکنم اول از خداوند متعال و بعد از شما عزیزان دلم
و تمامی کسانی که در تور اجراهای تابستانی قبل از ماه محرم و صفر
که در شهرهای (تهران،کرمان،کیش،متل قو،چالوس،رامسر،رشت و ساری)منو همراهی کردند
و باعث شدند تا با گروهم و با تلاش فراوان در ادامه فعالیت هنریم مهمان دل های مهربونتون باشیم
‏‎لحظه شماری میکنم برای دیدار تکتکتون…سالن بالاااااااا


96/8/25
4:52 عصر

نحوه باز کردن فاگوت

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

فاگوت

نحوه باز کردن فاگوت

هیچ وقت ساز را روی سطح صاف قرار ندهید . ساز یا باید در دست شما باشد یا داخل جعبه .
ساز فاگوت اصولا یک ساز گران قیمت هست ،
حتی یک ارزان قیمت تر در این رده هم بعضا تا چندین هزار دلار قیمت دارد
بنابراین شما باید از سازتان با هر قیمتی به بهترین شکل مراقبت کنید

اولین موردی که باید انجام دهید این است که در موقع باز کردن ساز دقیقا برعکس سرهم کردن آن عمل کنید.
بنابراین اولین قسمتی که باز میکنیم بوقک ساز هست.

سپس قفل بین دو قسمت میانی را باز میکنیم و لانگ جوینت رو جدا میکنیم .

آموزشگاه موسیقی

هیچ آبی داخل این دو قسمت نفوذ نمیکند .
تمام آب در قسمت تنور جمع میشود دقیقا از مسیری که بوکال به ساز وصل میشود
تا جایی که قسمت انتهایی ساز تلقی میشود .
پس مطمئن شوید که هیچ آبی داخل پدها نفوذ نمیکند.

سپس فاگوت را در جایی قرار میدهیم که کلید ها آسیب نبیند .
میتوانید قسمت تنور را بیرون کشیده و بعدا آن را با پاک کن تمیز کنید.

سپس پاک کن ها رو بیرون آورید.
دقت کنید که حتما برای هر قسمت از پاک کن مناسب استفاده کنید .
یکی از آن ها از دیگریی بزرگتر است .

فاگوت یک ساز با ساختار درونی مخروطی شکل است ،
به این مفهوم که از طریق بوکال و سپس از طریق قمیش با نوازنده در ارتباط است .

آموزش ساز فاگوت

با این ساختار جدید بهترین راه برای تمیز کاری این سازها شروع کردن از قسمت های بزرگ به قسمت های کوچکتر است .
این پاک کن یک زایده ی کوچک در انتهایش دارد .
آن را پایین بندازید و سپس ساز را تکان دهید تا موقعی که ساچمه بتوانند از سمت دیگر لوله دور بزند و خارج شود .
به آرامی پاک کن را از سمت دیگر لوله بیرون بکشید.

در پایان به آرامی ساچمه را داخل انداخته و موقعی که مطمعن شدید در طرف دیگر لوله مانعی قرار ندارد آن را بیرون بکشید و این قسمت را هم مانند دیگر قسمت ها در جای خودش داخل کیس قرار دهید.

پاک کن ها هم پس از اتمام کار میبایست مانند بقیه اجزا جمع آوری و تا شده و به جای خود بازگردند.


96/8/22
2:12 عصر

گام اول در آموزش هارمونیکا

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزش هارمونیکا

گام اول در آموزش هارمونیکا

قبل از این که نواختن یک نت در آموزش هارمونیکا را بیان کنیم، بیایید بررسی کنیم یک هارمونیکا چگونه کار می‌کند.
شما می‌بینید که این ساز 10 سوراخ دارد که از شماره‌ی 1 تا شماره‌ی 10 نامگذاری شده‌اند.

هرکدام از این سوراخها می‌توانند دو نت متفاوت را ایجاد نمایند:
یکی به وسیله دمیدن (ورود هوا به سازدهنی)
و یکی با کشیدن (خروج هوا از سازدهنی)؛
بنابراین، تنها با 10 سوراخ مـی‌توانید 20 نت را در بازه‌ی سه اکتاو (Octave) پوشش دهید.

بیایید در ابتدا به اکتاو پایینی نگاهی بیاندازیم.
هارمونیکا را در دست چپ، میان شصت و انگشت اشاره به سمتی که شماره‌ها رو به بالا باشند قرار دهید.

آموزش هارمونیکا

حالا، کمی دهان را باز نموده؛
دهان و فک کاملاّ ریلکس، لبها مرطوب، سوراخهای 1، 2 و 3 را پوشش داده، و به آرامی بدمید.
هرموقع ما گفتیم در هارپ بدمید، باید بدانید این کار کمی قوی‌تر از دمیدن معمولی ا‌ست.
هنگامی که تنفّس می‌کنید، هوا از درون قفسه‌ی سینه‌ی شما، یعنی از دیافراگم بیرون می‌آید.
تأمّل کنید که قبل از به خواب فـرورفتن، چگونه نفس می‌کشید، این تنفّس از دیافراگم است.

تمام این نکات را هنگامی که سوراخهای 1، 2 و 3 را می‌کشید، نیز در ذهن داشته باشید.
در ابتدا، شما برای صحیح قرار دادن لبها روی سوراخهای مورد نظر، برای آموزش هارمونیکا نیاز به تمرکز زیادی دارید.
اجازه دهید لبها در حالت طبیعی روی سوراخها قرار گیرند.
هرگاه لیزی ساز در دهان شما همانند لیزی یک ماهی قزل‌آلا شد، قرار گیری ساز در دهانتان صحیح می‌باشد.

آموزش سازدهنی

اگر صدای نتها کمی ریش‌ریش و غیرطبیعی بود،
احتمالاً دلیل‌اش این است که لبهای شما به طور مناسب درزگیری ننموده
و مقداری هوا از بالا یا پایین لبانتان خارج می‌شود.
آن قدر با هارپ تمرین کنید
تا درزگیری مناسب بدون احساس ناراحتی در قرارگیری لبها در دور سوراخها را فرا گیرید؛
احساس ناراحتی در قرارگیری لبها تنها باعث اشتباهات بعدی خواهد شد.

محل قرارگیری زبان در آموزش هارمونیکا

هنگامی که در سوراخهای 1، 2 و 3؛ دم یا بازدم می‌کنید، زبانتان را در پایین دهان قرار دهید.
شما متوجّه خواهید شد حرکت دادن زبان به اطراف، باعث تغییر صدای نت می‌شود.
ما تأثیر حرکات زبان را در حین نواختن بعداً موقعی که راجع به تأثیر زبان،
انحراف نتها و سایر افکتهای ویژه صحبت می‌کنیم، خواهیم گفت.
امّا ما اکنون فقط یک صدای خالص و ثابت می‌خواهیم.
برای تحقّق این امر، تصوّر کنید کاری که از آن متنفّرید را به شما محول کرده‌اند و شما با ناراحتی می‌گویید:«اَه!»

 


96/8/21
2:46 عصر

عکاس حرفه ای عروسی کیست

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

عکاس حرفه ای عروسی کیست

آتلیه عروسی

عکاسی از عروسی ها یکی از سخت ترین حرفه هاست.
چرا؟ عکاس آتلیه عروسی باید استاد همه نوع عکاسی باشد:
عکاسی خبری، عکاسی از چهره ها، عکاسی معماری و … .
اما شما به عنوان سوژه اصلی این عکس ها خوب است نکاتی را به ذهن بسپارید تا با کمک آتلیه عروسی بهترین عکس ها را بیاندازید.

1- آماده سازی

آماده سازی کلید موفقیت است.
زمان دقیق شروع مراسم، آدرس دقیق تالار و آرایشگاه و هر جا که قرار است عکاسی شود،
روابط و نام ها و نام های خانوادگی.
قطعا برای عکاس شما سخت خواهد بود که همه نام ها را به خاطر بسپارد
اما اگر کمکش کنید تا اسم پدر و مادرهای زوج و پدربزرگ و مادربزرگ ها را بداند قطعا خیلی در کارش جلو خواهد افتاد.
همچنین اگر موارد خاصی در فامیل اتفاق افتاده مثل طلاق یا فوت را حتما به اطلاع عکاس برسانید.
خیلی بهتر است که از قبل از بروز پاره ای از مشکلات جلوگیری شود
تا اینکه در روز برگزاری مراسم عروسی دچار مشکل شوید.
دیدن عکس عروسی دیگران در اینترنت هم خیلی به آمادگی ذهنی شما برای گرفتن عکس در آتلیه عروسی کمک خواهد کرد.

2- واقف شدن به مکان

عکاسان حرفه ای همیشه یک بار قبل از عکاسی به محل عکاسی می روند تا به خوبی بر آنجا واقف شوند.
به شما توصیه می کنیم هم خودتان محل عکاسی را به چشم عکاس از قبل نگاه کنید
و هم یک بار قبل از مراسم عکاس را به محل عکاسی یا جشن ببرید تا نور های اصلی را شناسایی کند
و به خوبی به محل تسلط پیدا کند.
اگر قرار است در باغ یا پارک یا آتلیه عروسی هم عکس برداری شود ضرورت این کار دو چندان می شود.

آتلیه عروسی

اینکه چه زمانی در روز عکاسی در آن محیط مناسب تر است و جهت حرکت نور خورشید باید از قبل مشخص شود.
همچنین بهتر است برای همه چیز برنامه ریزی کنید.
اگر روز جشن باران باریدن گرفت برنامه جایگزین چیست؟
البته در این موارد تشریفات عروسی از قبل فکر همه چیز را کرده پس میتوانید با آسودگی کارها را به آن ها بسپارید
و اینگونه روز کم استرس تری را تجربه خواهید کرد.

3- جزئیات عکس عروسی

شما قطعا تلاش بسیار می کنید و زمان می گذارید تا کفش مناسب، حلقه برازنده و لباس های زیبا بپوشید.
از عکاس بخواهید زمان بگذارد و این جزئیات را برای ثبت در خاطره ها به تصویر بکشد.
شما باورتان نخواهد شد که این عکس ها در طراحی کتاب عکس عروسیتان چقدر کمک کننده خواهد بود.
این عکس ها معمولا مکمل خوبی برای عکس های اصلی و داستان شما خواهند بود.

4- قرارهای مهم با آتلیه عروسی

حداکثر تلاشتان را قبل از انعقاد قرارداد با مجموعه عکاسی بکنید تا بتوانید موافقت آنها را برای دریافت اصل عکس هایتان بگیرید.
ممکن است در ابتدا نشدنی به نظر به رسد اما آنقدر ها هم سخت نیست!
با داشتن اصل عکس ها شما در هر زمان می توانید خودتان کتاب عکسی باب نظر خودتان طراحی کنید
و یا خانه خود را با عکس هایتان تزئین کنید.




96/8/21
2:21 عصر

رانندگی با سانتافه IX45

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

رانندگی با سانتافه IX45

هیوندای، در سال 2013، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت،
با نام‌های SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
با اجاره ماشین بدون راننده میتوانید یک بار هم که شده تجربه منحصربه فرد رانندگی با آن را داشته باشید.

نگاهی اجمالی

سانتافه جدید تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد.
هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستی‌های نمونه? قبلی را جبران کند
و توانسته است به‌خوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.

مدل سانتافه? اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط به‌حساب می‌آید
و هم اندازه? مدل پیشین است و با گنجایش 5 سرنشین ارائه شده است.

سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکس‌واگن Tiguan
را در برابر خود می بیند که البته نه‌تنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.

برداشت رانندگی

سانتافه? اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد،
ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود.
درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایت‌بخش است
و نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است
اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایت‌بخش است.

اجاره ماشین

در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد
که بی‌شک جزء بهترین‌هاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب می‌کند
و در بحث قوای محرکه به‌خوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت می‌دارد.
همه چیز به‌درستی و آنجا که باید، صورت می‌گیرد.
انتقال نیرو نیز به‌خوبی انجام می‌شود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان می‌دهد.

اجاره ماشین

سیستم‌ها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی می‌کنند
مانند ترمز خودکار در سرازیری‌ها نیز به‌درستی ایفای نقش می‌کنند.
کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جاده‌های ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایت‌بخش است،
ترمزها قوی هستند و به‌خوبی کار می‌کنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل می‌کند.
از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تست‌های سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم
و به جاده‌هایی با ناهمواری‌های در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آن‌ها عبور می‌کرد.

اجاره ماشین سانتافه نیو

آنچه این تجربه را جذاب میکند داشتن مشخصات زیر است:

  • موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوق‌العاده
  • فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
  • طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
  • ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
  • اتصال به Blue Link و خدمات و سرویس‌های آنلاین
  • گارانتی 5 ساله یا 60?000 کیلومتری

نتیجه? نهایی

هیوندای سانتافه خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است
که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش می‌کند.
اگر شما تمایل به خرید این خودرو را دارید،
پیشنهاد ما این است که قبل از اقدام به خرید آن با اجاره خودرو مورد نظرتان رانندگی با آن را امتحان کنید.
یا با اجاره ماشین با راننده از امکانات و راحتی فوق العاده این ماشین زیبا لذت ببرید.


96/8/19
6:46 عصر

آرامش و انضباط در ارکستر سمفونیک تهران

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی
با اجرای رپرتوارهای متنوع و به دور از هر گونه حاشیه به کار خود ادامه می‌دهد.

بیش از یک‌ سال از شروع فعالیت مجدد ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی می‌گذرد.
این ارکستر که تحت حمایت بنیاد رودکی است،
در این یک سال کنسرت‌های متعددی را در تالار وحدت و سالن‌های دیگر کشور برگزار کرد
و همچنان هم به برنامه‌های خودشان ادامه می‌دهد.
اکنون پس از گذشت یک سال از تمرینات و اجراهای ارکسترهای سمفونیک تهران،
فرصت مناسبی برای بررسی پیشینه و اجراهای ارکستر دست داده است:

در طول عمر 84 ساله ارکستر سمفونیک تهران، این ارکستر به طور دائم فعال بوده
و فقط در مقاطعی خاص تعطیل شده است
که یکی از طولانی‌ترین مقاطع تعطیلی آن به مابین سال‌های 90 تا 93 بر می‌گردد.
نادر مرتضی‌پور اولین رهبر ارکستر سمفونیک تهران در دهه 90 بود
که دوران رهبری وی در قدیمی‌ترین ارکستر ایران دیری نپایید
و در همان سال 90 ارکستر سمفونیک تهران برای اولین بار پس از سال‌ها به تعطیلی کشیده شد.

در اسفندماه سال 93 ارکستر سمفونیک تهران با رهبری و مدیریت علی رهبری بازگشایی شد
و اولین کنسرت این ارکستر به رهبری رهبری در 24 اسفندماه همان سال در تالار وحدت برگزار شد.
دوران مدیریت علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران پر از حاشیه بود
و رهبری یک سال پس از به دست گرفتن مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران، استعفا کرد
و حتی با وجود این‌که استعفایش پذیرفته نشد ایران را به مقصد وین ترک کرد
تا ارکستر سمفونیک تهران به مدت چند ماه تعطیل شود.
در نهایت در مرداد سال 95 شهرداد روحانی
که پیش از این‌ هم به عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کرده بود،
به عنوان رهبر ثابت این ارکستر منصوب شد و بلافاصله تمرینات ارکستر را با نوازندگانی جدید آغاز کرد.

اجراهای ارکستر سمفونیک به رهبری شهرداد روحانی

اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی
مدت کمی پس از به دست گرفتن چوب رهبری توسط این آهنگساز برجسته ایرانی در تالار وحدت برگزار شد
و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.
ارکستر سمفونیک تهران پس از اجرای 29 مرداد سال 95 به کار خودش ادامه داد
و اجراهایش را در شهریور، آذر و سه ماه آخر سال 95 هم به طور متناوب ادامه داد.
این ارکستر در سال 96 نیز به روند اجراهای خود ادامه داد
و علاوه‌ بر تهران، در برخی از شهرهای دیگر کشور هم روی صحنه رفت.
در این مدت ارکستر سمفونیک تهران آثاری از راخمانینف، خاچاطوریان، برودین، چاسکوفسکی، کرساکف، دورژاک، باخ، بتهوون، اشتراس، پروکفیف، موتسارت، جوزپه وردی، راول و... را اجرا کرد که رپرتوار متنوعی محسوب می‌شود.

اجرای مشترک با ارکستر فستیوال راونا

یکی از مهمترین اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر برای ارکستر سمفونیک تهران به وجود آمده،
برگزاری دو اجرای مشترک با ارکستر فستیوال راونا به رهبری ریکاردو موتی
یکی از برجسته‌ترین رهبرهای ارکستر موسیقی در جهان است.
ارکستر فستیوال راونا ابتدای تابستان سال جاری به تهران آمد
و کنسرت مشترکی را با نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران برگزار کرد.
رهبری این کنسرت را موتی به عهده داشت
و شهرداد روحانی هم به عنوان مدیر هنری این کنسرت در کنار موتی بود.
ریکاردو موتی در طول روزهایی که در ایران بود از کیفیت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام رضایت کرد
و ارکستر سمفونیک تهران را ارکستر خوب و قابل قبولی ارزیابی کرد.
تنها چند روز پس از اجرا در تالار وحدت، کنسرت مشترک ارکستر فستیوال راونا و ارکستر سمفونیک تهران
در شهر راونا ایتالیا نیز روی صحنه رفت
تا اتفاق بزرگی برای ارکستر سمفونیک تهران و موسیقی ایران رقم خورده باشد.
برگزاری این کنسرت و حضور ریکاردو موتی در ایران اتفاق ارزنده‌ای بود
که بسیاری از آهنگسازهای برجسته ایرانی و رهبر ارکسترهای موسیقی در ایران آن را با ارزش و میمون قلمداد کردند.

اوضاع فعلی ارکستر سمفونیک تهران

جمعه سوم آذرماه اجراهای ارکستر سمفونیک تهران ادامه پیدا می‌کند
و این ارکستر در اواخر آذر نیز روی صحنه می‌رود.
با توجه به نظمی که در ارکستر سمفونیک تهران به وجود آمده،
انتظار می‌رود این ارکستر همچنان به رهبری روحانی به کار خودش ادامه بدهد.
طی 16 ماهی که رهبری ارکستر سمفونیک تهران به شهرداد روحانی سپرده شده،
علیرغم مشکلاتی که همیشه نوازندگان ارکسترهای موسیقی در ایران با آن‌ها مواجه بوده‌اند،
روحانی توانسته آرامش و انضباط را بر ارکستر سمفونیک تهران حاکم
و کمترین حاشیه‌ای را از فضای ارکستر دور کند.
این همان چیزی است که ارکسترهای موسیقی در ایران همواره به آن احتیاج دارند،
کما این‌که تجربه‌های قبلی نشان داده که هر وقت فضای ارکستر سمفونیک تهران را حواشی در بر گرفته،
اتفاقات مثبت ارکستر تحت شعاع حواشی آن قرار گرفته است.
با توجه به این‌که ارکستر سمفونیک تهران در یک سال اخیر اجراهای زیادی را روی صحنه برده
و در عین حال اجراهایش همچنان مخاطب دارد، انتظار می‌رود با همین روند به کار خودش ادامه بدهد
و در این مسیر اتفاقات بهتری را هم تجربه کند.


96/8/16
12:30 عصر

اجاره ماشین تهران

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

درباره اجاره ماشین رنت کنیم

سرویس اجاره ماشین تهران رنت کنیم زیر مجموعه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکتهای کرایه خودرو و اجاره ماشین تهران است، این شرکت به جهت اینکه مالک خودروهای در اختیارش می باشد و بدون واسطه آن را در اختیار مشتریان قرار می دهد، همواره با کیفیت ترین خودروها و بهترین خدمات را جهت کرایه خودروهای لوکس به مشتریان ارائه می کند. و همچنین در ارائه خدمات اجاره خودرو نیز تمامی مشکلات مشتریان را برطرف ساخته تا مشتریان عزیز به راحتی کرایه ماشین خود را انجام دهند

 
 
اجاره ماشین تهران
 

موارد اجاره خودرو

یک شخص برای سفر تا تعطیلات خودروی مورد نظرش را اجاره می کند. شخص دیگری برای قرار کاریش ماشین رنت میکند. دیگری برای مراسم خاص مثل جشن عروسی اتومبیلی را کرایه می کند.عده ای نیز توان خرید یک خودروی لوکس و تشریفاتی را ندارند و به همین دلیل برای مدتی ماشین لوکس و مدرن و حتی آخرین سیستم را اجاره می کند. هر چند که می توان از صنعت اجاره خودرو برای جابجایی مسافران هواپیمایی و ترانسفر فرودگاهی و یا حتی مسافران بین شهری استفاده کرد.

اجاره ماشین تهران و امتیازات ویژه آن

اغلب اجاره ماشن به علت هزینه بالایی که دارد در نگاه اول متناسب نیست و هزینه ی زیادی در بر دارد . ولی از دیدگاهی دیگر و با توجه به شرایط موجود می تواند فوق العاده به صرفه نیز باشد. مثلا برای یک شب مراسم عروسی ماشین دلخواه را انتخاب میکنیم ( هر ماشینی که دلم بخواهد مثل : بنز , بی ام و , پورشه و ..) که با هزینه ی اندکی نسبت به خرید این نوع خودروهای لوکس در شبی که نیاز به داشتن همچون ماشین هایی است اتومبیل را تهیه می کنیم و خاطره ای خوش را در شب مهم زندگی تجربه میکنیم و در واقع شاید مهمترین کاربرد آن ماشین لوکس حتی اگر آن را خریده بودیم این بود که در زمانی که بیش از هر زمان دیگر لازم است از آن استفاده کنیم و در واقع بدین ترتیب و با این دیدگاه با هزینه ای بسیار اندک دارای اتومبیلی لوکس شده ایم .

 
اجاره ماشین تهران

96/8/10
5:19 عصر

سوالات رایج در آموزش عود (بخش چهارم)

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزش عود

سوالات رایج در آموزش عود (بخش چهارم)

بی شک تمرین اساسی ترین عنصرسازنده هنرمندان است
و بزرگترین نقش را خصوصا برای به اوج رساندن نوازندگان ایفا می کند.
مطالبی که در این مقاله آمده سوالات رایجی است که هنگام تمرین عود برای هنرجویان پیش می آید.

14 – مفهوم عبارت ” قوی تر شدن دست نوازنده” که در اثر گذشت زمان و تمرین کردن بدست می آید، چیست؟

این سوال، یکی از جالب ترین موضوعات در حوزه نوازندگی است و تشریح آن نسبتا دشوار است؛
همانطور که می دانیم در اثر تمرین، عضلات و تاندون های دست قوی تر شده
و غضروفها نیز نرم تر و روانتر می گردند
و از طرف دیگر انگشت ها نیز برای تحمل حالات غیر متعارف، نظیر کشیدگی ها و باز شدن های بزرگ
و همینطور تحمل انواع هماهنگی ها با یکدیگر، آمادگی پیدا می کنند و قوی تر می شوند.

اما در واقع، توان و نیرومندی بدست آمده دربخش های مختلف عضلات وانگشتان و…
دستها که ناشی از تمرین با ساز است، مقدار بزرگی نیست
و مثلا نیروهای وارده به دستان نوازنده، هرگز شبیه یا به اندازه نیروهای وارده به دستان یک ورزشکارنیست
و این تصور که ” نوازنده قوی دست” ، صرفا یک نوازنده است
که با تمرین های زیاد دستانش نیرومند گشته و از این رو قادر به اجرای بسیاری از قطعات شده است ،
یک تصور اشتباه است.

آموزشگاه موسیقی

در اینباره باید توجه داشت، نیرویی که از طرف مجموعه هر دست برای نواختن سازلازم است،
مقدارکوچک و محدودی است؛ و مثلا یک فرد ورزشکار که تمرین های بدن سازی می کند،
مقدار بسیار بزرگتری از این نیروها را به دستانش وارد می کند.

تمرین با ساز، نمی تواند که از یک حد محدود و نسبتا کم، عضلات را قوی تر سازد.
از طرف دیگر جالب اینجاست که بیش از اندازه نیرو گذاشتن درهنگام نواختن نیز باعث انقباض عضلات می گردد
که به هیچ وجه برای نوازندگی مطلوب نیست و نتیجه بد و معکوس می دهد.
اینجاست که کم کم می توان مفهوم ” قوی تر شدن دست ها” را تشریح نمود؛
در واقع این عبارت، یک” اصطلاح مجازی” است که در درجه نخست،
نشانگر توانمند ترشدن ذهن نوازنده دردرک مسائل اجرایی است، که حاصل تمرین های او با سازمی باشد.

پس مفهومی که ازاین اصطلاح بدست می آید شامل موارد :
اول، قوی تر گشتن “جسمانی” عضلات نوازنده است که بصورت محدود بوده

دوم، توانمند شدن”غیرجسمانی” نوازنده است که بصورت نا محدود بوده و به مفهوم تکامل یافتن قدرت تجزیه و تحلیل ذهن او می باشد.

15- هنگامی که درنواختن قسمت هایی از قطعات دچارمشکل می شویم
و به همین دلیل موسیقی ناقص می شود، چه راه حلی وجود دارد؟

در واقع، پاسخ به این سوال تا حد زیادی ادامه پاسخ به سوال قبلی است؛
همواره دیده می شود که برای اکثرقریب به اتفاق نوازندگان،
میزان هایی که به اصطلاح غیر قابل اجرا و بسیار مشکل هستند در قطعات وجود دارد
و در واقع پس از هر بار رسیدن نوازنده به آن بخش ها، موسیقی مورد اجرا دچار ضعف و یا مکث می گردد
وگاهی نوازنده دچار یاس ازاجرای آن موسیقی می گردد،
به همین دلیل بسیاری نمی توانند آثار مورد علاقه خود را اجرا کنند.

یکی از” بهترین” راه حل های این قضیه اینست که:

نوازنده در یک مقطع زمانی چند ماهه، قطعه مورد نظر
و همینطور تمامی قسمت هایی که در نواختن آنها دچار مشکل می گردد را به طور مفصل تمرین کند،
سپس تمرین کل قطعه را رها سازد و به نواختن اثر دیگری مشغول گردد،
و دوباره پس از چند ماه، شروع به تمرین قطعه اصلی نماید
و این چرخه را تا رسیدن به کمال در اجرای آن موسیقی ادامه دهد.

آموزش عود

در تشریح این روش اینگونه می توان گفت که:
در مقطع زمانی که قطعه اصلی را پس از یک دوره تمرین رها می سازیم
و مشغول تمرین قطعه دیگری می شویم،
به غیر از اینکه در این مدت در اثر تمرین پیوسته در نواختن تواناتر می گردیم،
ذهن نیز بطور” ناخودآگاه”، مشغول تمرکز و تامل روی مواردی است که در حل مسائل آن دچار ضعف بوده است.

این دوره زمانی مقطعی بسیارحساس می باشد
که سپری شدن آن باعث بروز آمادگی و بدست آمدن توانایی های بیشتر ذهن در “هضم و تحلیل” دشواری های روبروی نوازنده می گردد
و در بسیاری با سپری شدن آن به روش فوق، توانایی اجرای پاساژهای مشکل دار بوجود می آید.

آموزش بربط


96/8/10
5:19 عصر

سوالات رایج در آموزش عود (بخش دوم)

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزش عود

سوالات رایج در آموزش عود (بخش دوم)

بی شک تمرین اساسی ترین عنصرسازنده هنرمندان است
و بزرگترین نقش را خصوصا برای به اوج رساندن نوازندگان ایفا می کند.
مطالبی که در این مقاله آمده سوالات رایجی است که هنگام تمرین عود برای هنرجویان پیش می آید.

6- حداقل چه مقدار تمرین کنیم؟

بطور کلی، کمترین میزانی که برای تمرین لازم است که ، تمرین نواختن روزی یک ساعت است.
کمتر از این مقدارتمرین روزانه عملا نتیجه بخش نبوده
ودر دراز مدت موجب عدم پیشرفت ویا کنارگذاشتن سازتوسط هنرجو می گردد.

7- چگونه به حداکثر تمرین روزانه برسیم؟

رسیدن به میزان حداکثر تمرین روزانه بایستی مانند حرکت روی شیب نرم یک منحنی باشد.
رسیدن به حداکثرساعت تعداد تمرین نبایستی بصورت یک حرکت شتابزده انجام گردد،
زیرا در اینصورت به علت عدم آمادگی مجموعه ذهن وجسم نوازنده، اینگونه تمرین ها نمی تواند مستمر باشد.
در واقع با افزودن روزانه چند دقیقه تمرین به نسبت تمرین روز قبل کم کم بر میزان توانایی ها افزوده شده،
بدن برای تمرین بیشتر آماده می شود.
حتی همین چند دقیقه تمرینی که به حجم تمرینات اضافه می گردد،
در هر مقطع بایستی چند روز ثابت بماند تا بدن به آن عادت کند.
زیرا نکته مهم “پایدار ماندن و استمرارداشتن در تمرین ها”ست.

8- حداکثرچه مقدار تمرین روزانه کافی است؟

بطور کلی نمی توان یک حکم کلی برای این امر داشت،
ولی برای کسانی که بصورت حرفه ای قصد دنبال کردن نوازندگی را دارند،
حداقل روزانه چهار ساعت تمرین می تواند بسیار مفید باشد.
تمرین بیش از این میزان بستگی به توانایی ذهن و جسم فرد دارد و نیاز به آماده ساختن آنها دارد.
به هر حال، هر چه تمرین بیشتر، بهتر!

نکته با ارزشی که با حجم تمرین روزانه ارتباط زیادی دارد،
آموزش دیدن و یادگیری در مسیر صحیح و متد های درست نزد معلمان با اطلاعات است،
که با تمرین کافی منجر به پیشرفت مطلوب می گردد.

9- در تمرینات چه نکاتی لحاظ شود؟

داشتن حداکثر تمرکز در زمان تمرین مطلوب ترین وضعیت است،
برای رسیدن به این وضعیت باید ازبرخی از کارها که از میزان تمرکز می کاهد، دوری کرد،
مانند موردی که در اینجا می آید:

متاسفانه بسیاری از نوازندگان به غلط، برای نشان دادن روحیات و احساساتشان،
اقدام به تکان دادن بیش از اندازه سر و بدن ویا ایجاد میمیک های خاص در صورتشان می نماید.
باید دانست، این گونه به اصطلاح ژستها و رقصیدن ها در هنگام تمرین و نوازندگی، موسیقی را زیبا تر نمی سازد.
بلکه این صدای سازونحوه نوازندگی هنرمند است که موسیقی را زیبا ترمی کند.
انجام اینگونه حرکات برای بازیگران هنرمند باله و اپرا، بر روی سن، تعریف شده و مناسب است
و جزو یکی از مسائل هنری که در هنگام اجرا باید لحاظ شود، به حساب می آید.

آموزشگاه موسیقی

بعضی معتقدند رقصیدن با ساز، باعث نرمی بیشتر بدن نوازنده شده و بدن او را منعطف تر می سازد،
ولی باید دانست تمرین های نرمش بصورت بسیار کامل تراز رقصیدن با ساز،
می تواند جداگانه صورت پذیرد تا از میزان دقتمان در هنگام اجرا نکاهد.

در هنگام اجرا با ساز بهتر است احساسات وروحیاتمان را
درجهت بهتربه صدا در آوردن سازو بالا تر بردن توجه مان صرف نماییم
ودر آنجا با اجرای بهترین نوانس ها، موسیقی را زیباتر سازیم.
در یک کلام، بهتر است نوانس ها را به ساز دهیم، نه به بدن خودمان!
زیرا برای انجام هر گونه ازاینگونه حرکات غیر مفید،
درصدی از ناخودآگاه ذهنمان معطوف به اجرای بی وقفه این حرکات شده
و از تمرکز و نیروی ذهن برای انجام عمل اصلی می کاهد.

10- آیا تمرینات نوازندگی صرفا فیزیکی وبا ساز است؟

به علت آنکه ذهن و جسم هر دو، درنواختن درگیرند
و ذهن مسئولیت کنترل تمامی مسائل را بر عهده دارد، تمرینات صرفا فیزیکی و با ساز نبوده

و شامل تمرین های ذهنی نظیر :

– شنیدن
– نت خوانی و اجرا
– حفظ قطعه برای اجرا میباشد

آموزش عود


96/8/10
5:19 عصر

سوالات رایج در آموزش عود (بخش سوم)

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزش عود

سوالات رایج در آموزش عود (بخش سوم)

بی شک تمرین اساسی ترین عنصرسازنده هنرمندان است
و بزرگترین نقش را خصوصا برای به اوج رساندن نوازندگان ایفا می کند.
مطالبی که در این مقاله آمده سوالات رایجی است که هنگام تمرین عود برای هنرجویان پیش می آید.

11- قطعات با چه سطح تکنیکی را برای تمرین و نواختن انتخاب کنیم؟

نوازنده همواره بایستی در سه سطح مختلف تکنیکی قطعاتی را انتخاب کرده و بنوازد :

دسته اول،
قطعاتی که از لحاظ تکنیکی پایین تر از سطح نوازندگی او هستند،
انتخاب این دسته از قطعات بدین دلیل است که نوازنده با تمرین روی آنها، به چند دستاورد مهم زیر می رسد :

الف – با توجه به آنکه نوازنده، نسبتا راحت می تواند این دسته قطعات را بنوازند
ومشکل خاصی برای نواختن آنها برای او بوجود نمی آید،
مجالی برای اوبدست می آید تا بتواند روی سوناریته یا طنین صدای ساز خود کار کند و به کیفیت آن بهبود بخشد.

ب- نواختن اینگونه قطعات که اصطلاحا” ” قطعات تو دست” نامیده می شود
باعث می گردد تا روانی دست نوازنده حفظ گردد و دستان او حالت خشکی به خود نگیرند.

ج- به دلایل مختلف، لازم است تا نوازندگان همواره قطعاتی را برای نواختن بصورت آماده داشته باشند،
که اینگونه موسیقی ها می توانند، جزو دسته قطعات آماده جای گیرند.

آموزشگاه موسیقی

دسته دوم،
قطعاتی که هم سطح با توانایی های تکنیکی نوازندگان است،
مسلما” انتخاب این دسته از آهنگها نیز، بدلیل حفظ و بهبود بخشیدن در سطح موجود نوازندگی هنرمند است.

دسته سوم،
قطعاتی که در سطحی، بسیار بالاتر از قدرت و سطح موجود نوازندگی او می باشد.
انتخاب قطعات این دسته به این دلیل است که هر چند در” وضعیت فعلی” تکنیکی نوازنده،
امکان نواختن بی نقص و کامل این قطعات حتی با تمرین زیاد نیز، مقدور نمی باشد
و امکان اجرای این آثار، با رشد سطح نوازندگی و پخته تر شدن ذهن و نیز گذشت زمان بوجود می آید،
اما توجه به این نکته اساسی لازم است که، تلاش و کوشش فراوانی که نوازنده به عمل می آورد
تا آثاری بسیار فراتر از سطح تکنیک خود را بنوازد، باعث می شود
تا او به ” سطحی بالاتر” از وضعیت موجود تکنیکی خود برسد
و با این دیدگاه او توانایی های خود را پیشرفت داده است
ودر نتیجه، تمرین نواختن این دسته موسیقی ها حرکتی مثبت تلقی می گردد.

12- چگونه می توان به بهترین سوناریته در صداگیری از ساز رسید؟

روشهای صداگیری و تکنیک های مربوط به آن که منجر به بهترین سطح سوناریته سازهای مختلف می گردد
متفاوت است، اما یک نکته درباره صداگیری از سازها کلی است
و آن لزوم گوش کردن نوازنده به موسیقی ای است که می نوازد.
در واقع او باید سعی کند موسیقی خود را در حین نواختن مانند یک شنونده گوش دهد
و نقاط ضعف خود را در انواع صداگیری ها شناسایی و برطرف کند.
از طرف دیگرهر چه زمان بگذرد و شعور موسیقایی نوازنده نیز رشد یابد، توانایی او در صداگیری بهبود یافته و بهتر قادر خواهد بود تا مسائل مختلف صدا گیری از ساز را، رعایت کند.

13- درهنگامی که نوازنده به سطح نسبتا مطلوبی از نوازندگی رسید،
آیا بازهم نیازی به ادامه تمرین های روزانه تکنیکی وجود دارد؟

حتی پس از طی نمودن سطوح اولیه و درهنگامی که نوازنده به سطح نسبتا مطلوبی از نوازندگی رسیده است
و توانایی نواختن بسیاری از قطعات را نیز بدست آورده،
ادامه تمرین های روزانه تکنیکی ضروری است.

در واقع یک نوازنده، همواره باید همانند یک ورزشکار حرفه ای که بدنی آماده دارد،
قدرت نوازندگی خود را با این دسته از تمرین های مستمر حفظ کند.
هر چند بسیاری از نوازندگان، از نواختن این نوع تمارین به علت بی حوصلگی
وهمیچنین به اصطلاح خشک بودن آنها طفره می روند،
اما باید توجه داشت که رسیدن به یک سطح نسبتا مطلوب به هیچ وجه هم معنا با کنار گذاشتن این نوع تمرینات نیست.

آموزش عود


   1   2      >