سفارش تبلیغ
صبا ویژن

97/4/5
3:0 عصر

بیرون آمدن رپ از دل هیپ هاپ

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

در مقاله به حایی رسیدیم که مشکلات اجتماعی رخنه کرده در ذهن مردم و هم چنین ادامه درگیری های نژادپرستی، اعتراضات علیه مسئله همجنس گرایی و مسائلی نظیر این ها همه گی دست به دست هم داده تا وحدتی ناخودآگاه در توده ی سیاه ایالت متحده ایجاد کند.
تلفیق وحدت اجتماعی با هنرهای فردی و تشکیل حزب ها و دورهمی های متعدد سرانجام ریشه های ظهور جنبشی جدید آن هم از نوع هنری را در ایالت متحده تشکیل داد.
نفی و مخالفت بیش از حد رسانه ها در آن دوران از جمله عوامل تاثیرگذار در فراخوانده شدن ناگهانی بسیاری از مردم به سوی این جنبش محسوب می شد.
رسانه ها در ابتدا سعی در مترادف نشان دادن هیپ هاپ با خشونت سیاه پوستان داشتند، در حالی که حقیقت چیز دیگری بود.
در واقع هیپ هاپ سخن از خشونت علیه سیاه پوستان داشت.

هیپ هاپ به سرعت در میان سفیدها، سیاه ها، توده های مختلف، انواع کسب و کار، سینما و… کشانده شد و در ظرف مدتی کوتاه همه را درنوردید.
علیرغم اینکه هیپ هاپ از مدت ها قبل به عنوان یک روش زندگی در امریکای شمالی رواج داشت اما محل تولد و اوج گیری آن را باید منطقه فقیر و سیاه نشین Bronx در نیویورک دانست.

آموزشگاه موسیقی

اما این نکته حائز اهمیت است که کلمه هیپ هاپ هم چنان مورد استفاده نبود تا اینکه پس از چند سال توسط دی جی افسانه ای Afrika Bambaataa این واژه به آن اطلاق شد و موجب شهرت جهانی آن شد.
در نهایت در سال 1967 دی جی و موزیسین جامائیکایی با نام Clive Campbell به جنوب منطقه Bronx آمد و شروع به کار کرد، نام هنری وی Kool Herc بود که بعدها او را از بنیانگذاران هیپ هاپ نامیدند.
در واقع سال 1967 و زمان آغاز کار وی را زمان آغاز عصر هیپ هاپ می دانند.

وی را بعدها پدر آن چه که امروزه هیپ هاپ می نامیم، نامیدند.
در این زمان بود که تکنیک های Turntablist همراه با رقص و سبک آواز جامائیکایی مورد استفاده قرار گرفت.
وی را که به عنوان گرداننده مهمانی ها می شناختند، رفته رفته استفاده از میکروفون و خواندن با آن را در اکثر مهمانی ها باب کرد تا اینکه بسیاری خواندن فی البداهه تنها با میکروفون و بدون موسیقی را ترجیح می دادند.
به زودی به وی لقب MC که مخفف Master of Ceremony بود را دادند و از این جا واژه ی MC به وجود آمد.
از آن جایی که برخی از گردانندگان مهمانی ها علاوه بر ساخت موسیقی توانایی سرودن شعر و خواندن آن را نیز داشتند،
از واژه ی Rap برای توصیف آن ها استفاده شد که مخفف Rhythm and Poetry می باشد.