سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/3/6
10:18 صبح

دژی مستحکم بنام نارین قلعهی میبد استان یزد

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

نارین قلعه‌ی میبد یزد، یکی دیگر از بناهای تاریخی و باشکوه ایران کهن در دوران ساسانی است که معماری و هنر سازندگان آن، موجب تحسین باستان‌شناسان و تاریخ‌دوستان شده است. این بنای کهن سال 1354 با شماره‌ی 3490 به ثبت ملی رسیده است. با گشت نوید و وب سایت نوید 24 همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در مورد معماری و تاریخچه‌ی این اثر تاریخی شگرف، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کشور ایران با قدمتی بالغ بر چندین هزار سال، یکی از سرزمین‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان مهد فرهنگ، تاریخ و تمدن بشری نام برد. بناهای متعدد و باشکوه تاریخی قد کشیده در جای‌جای این سرزمین کهن، همچون گوهری است تابناک که موجبات فخر و مباهات نسل امروز را فراهم کرده‌ است.

شهر یزد

استان یزد و شهرستان‌های تابع این منطقه از کشور، با آثار تاریخی شگفت‌انگیز و ارزشمندی که در دل خود جای‌داده‌اند، پاسدار بخش مهمی از تاریخ، اصالت، فرهنگ و تمدن ایران کهن به شمار می‌آیند. این خطه از سرزمین کشورمان، مهد هنر و مهارت مردم روزگاری است دور که حیرت هرگردشگر و باستان‌شناس داخلی و خارجی را بواسطه‌ی آثار برجای مانده‌‌ای همچون مسجد جامع یزد، مجموعه‌ی امیرچخماق، زندان اسکندر، آتشکده‌ی بهرام و بسیاری دیگر از بناهای ارزشمند و دوست‌داشتنی برانگیخته است. طراحان و سازندگان نارین قلعه که به نارنج قلعه نیز شهرت دارد، با به کارگیری اصول و زیبایی‌های معماری در ساخت این عمارت ایران کهن، دژی محکم و استوار را به عنوان اثری مثال‌زدنی، برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

جغرافیا و همسایگی‌های نارین قلعه‌ی میبد

شهر یزد

نارین‌ قلعه در استان یزد، شهرستان میبد، حدفاصل جاده‌ی ری به کرمان، 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد و روی تپه‌ای به ارتفاع 25 متر با شیب کم از قسمت جنوب به شمال (قسمت‌هایی از قلعه که در حاشیه‌های بخش جنوبی شهر قرار گرفته‌اند، بالغ بر 20 متر نسبت به قسمت‌های واقع شده در شمال، از ارتفاع بیشتری برخوردارند) قرار گرفته است. موقعیت نارین قلعه روی این تپه به گونه‌ای است که با ایستادن برفراز آن، می‌توان به تمامی شهر میبد و اطراف آن اشراف داشت.

تاریخچه‌ی  نارین قلعه‌ی میبد

شهر یزد

شهرستان میبد، که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و استان یزد به شمار می‌آید، از قدمتی چندین هزارساله برخوردار است. این شهر به دلیل برخورداری از بافت تاریخی، بسیاری از عمارات و بناهای ارزشمند خود را در فهرست سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت رسانده است. به نظر می رسد براساس کشف سکه‌ای که باستان‌شناسان آن‌ را به دوران حکومت ساسانیان نسبت می‌دهند، شهر میبد از اهمیت و اعتبار بسیاری در این دوران برخوردار بوده است. جعفری، نخستین تاریخ‌نویس استان یزد (قرن هشتم) احداث نارین‌ قلعه‌ را به سلیمان نبی نسبت داده است. او با بیان افسانه‌ای، علت ساخت نارین‌ قلعه‌ی میبد توسط حضرت سلیمان (ع) را پنهان کردن گنج وی بازگو می‌کند.(اما مسلم است که این ماجرا تاریخی نبوده و وجه افسانه ای داشته است) کاوش‌گران طی حفاری‌های صورت‌گرفته در این مکان، پاره‌سفالی کشف کردند که بیانگر اطلاعات مهم و زیادی در مورد تمدن و قدمت این عمارت کهن است. به نظر می‌رسد روی این پاره‌سفال تصویر موجودی نیمه انسان- نیمه حیوان نقش بسته است که شباهت بسیاری به نقش‌نگاره‌های هزاره‌ی سوم قبل از میلاد مسیح که متعلق به تمدن عیلامی‌ها است، دارد. همچنین نارین‌ قلعه در بدو دوران ظهور اسلام نیز از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار بوده است که می‌توان از آن به عنوان مکانی مستحکم و غیرقابل نفوذ در مقابل دشمنان و بیگانگان یاد کرد. از نکات جالب و قابل توجهی که در مورد این مکان تاریخی باشکوه وجود دارد، می‌توان به حضور شبکه‌های زیرزمینی قابل تردد اشاره کرد که طراحان و معماران آن دوران، آن‌ها را برای تدارک و تهیه‌ی مایحتاج زندگی افراد ازجمله آب و غذا احداث کرده‌اند. راه‌هایی که گفته می‌شود هرگز توسط هیچ بیگانه و متجاوزی فتح نشده است. برخی از باستان‌شناسان، قدمت سکونت در این مجموعه‌ی تاریخی را حدود 3 الی 4 هزار سال قبل از میلاد برآورد کرده‌اند. براساس قدمت بیان شده، به نظر می‌رسد نارین‌قلعه از کهن‌ترین تمدن بشری تاریخ یزد برخوردار است.

زیباترین مناطق ایران

شهر یزد

کارشناسان معماری براین عقیده‌اند که قرار گیری و احداث نارین‌ قلعه روی زمینی بکر صورت نگرفته است. می‌توان آثاری از معماری را که به صورت ساختارخشتی در این مکان انجام شده است، در بخش‌ها و لایه‌های زیرین، قسمت‌های زیر دیوار شمالی و بخش شاه‌نشین مشاهده کرد که نشان از مجموعه‌ای بسیار مهم و ارزشمند دارد. جالب است بدانید که این ساخت و سازها نیز روی بخشی که به نظر می‌رسد از قدمت بیش‌تری برخوردار است، صورت گرفته است. البته می‌توان دلیل این ادعا را حضور آثاری که بر اثر سوختگی و تنور و همچنین تعدادی سفال مربوط به دوران آهن که در زیر سازه‌ی خشتی وجود دارد، مشاهده کرد. به نظر می‌رسد که این بنای تاریخی در دوران مختلف مورد ساخت‌ و سازهای متعددی قرار گرفته که نشان‌دهنده‌ی زمان احداث، گسترش و ترمیم و مرمت‌های مختلف صورت گرفته در آن خواهد بود. هر چند بخش‌های زیرین که به نظر می‌رسد متعلق به دوران کهن است، به دلیل مستور بودن یا قابل دسترسی نبودن همچنان نامشخص است. ولی کارشناسان باستان‌شناسی بر این باورند که توده‌ی خشتی وسیع قرار گرفته روی آن متعلق به دوران حکومت ساسانیان است. آن‌ها مهر کشف شده و کتیبه‌ی پهلوی مربوط به آن‌را دلیل این ادعا بیان کرده که با خشت‌هایی با ابعاد 12*28*42 ساخته شده است. همچنین به نظر می‌رسد که در دوران اوایل ظهور اسلام، این قلعه را به عنوان محل سکونت مورد استفاده قرار می‌دادند. چراکه می‌توان بخش‌هایی از معماری قرن چهارم و پنجم هجری قمری را در این مجموعه‌ مشاهده کرد. هرچند به نظر می‌رسد عملیات تعمیر، مرمت و ساخت در نارین‌ قلعه، در دوران حکومت آل مظفر به پایان رسیده است. ازجمله این بازسازی‌ها را می‌توان در بخش شاه‌نشین، مردم‌نشین، برج و باروها و خندق مشاهده کرد. معماران معتقدند مرمت‌هایی که در این قسمت‌ها صورت گرفته  بدون درنظر گرفتن اصول درست معماری و غیر مستحکم بوده که به صورت دیوارهایی به صورت چینه و خشت مشاهده می‌شود. آن‌ها معتقدند سازندگان، این مرمت‌های غیر اصولی را با شتاب و عجله انجام داده‌اند.

معماری نارین قلعه‌ی میبد

شهر یزد

نارین قلعه که در بین گذشتگان به نام دژ دالان نیز شهرت داشته روی تپه‌ای مرتفع احداث شده است که با قرار گیری بر آن می‌توان به تمامی شهرستان میبد و اطراف آن اشراف داشت. برخی از کارشناسان معماری معتقدند که این عمارت عظیم تاریخی، دژی است کهن که به عنوان یکی از بناهای خشتی برجای‌مانده از دوران ایران کهن محسوب می‌شود که به دلیل نوع معماری به کار رفته در آن، همچنان محکم و استوار از دل تاریخ قدبرافراشته است. باستان‌شناسان و معماران، مساحت این بنای تاریخی که قدمت آن‌ را به دوران اشکانی و پیش از اسلام نسبت داده‌اند، بالغ بر 3 هکتار در بخش شاه‌نشین ودر بعضی منابع 15000مترمربع نام برده شده که به نظر این عدد، به بخش شارستان آن مرتبط است. معماران و طراحان سازنده‌ی این اثر ایران کهن، قلعه‌ی میبد را به صورت هفت طبقه و به گونه‌ای احداث کردند که از برج و باروها و دربندهای مختلفی برخوردار است.

تور داخلی

از نکات معماری جالب و مهم صورت گرفته در ساخت و احداث این مجموعه‌ی عظیم تاریخی، می‌توان به حفر خندقی که نقب‌های زیر آن تا امتداد یک فرسنگ نیز ادامه دارد، اشاره کرد. همان گونه که در تمامی شهر قلعه‌های ایران حفر خندق بخشی از امور دفاعی شهر بوده در طراحی این شهر قلعه نیز حفر خندق را به دلیل انجام امور دفاعی و نظامی در مقابل تجاوز و حمله‌ی بیگانگان در نظر گرفته‌اند. معماران ایران کهن، برای نارین‌ قلعه‌ی میبد یزد، 4برج گرد که از ارتفاع زیادی برخوردار است، تعبیه کرده‌اند که متاسفانه در عصر حاضر تنها بخش مرکزی آن‌ها برجای مانده است. همچنین ساخت اتاق‌های فراوان در این قلعه‌ی تاریخی و ارزشمند یکی دیگر از بخش‌های معماری انجام شده در این دژ استوار است که تنها بخش‌هایی از این اتاق‌های کوچک که به صورت تودرتو و متصل به یکدیگر تعبیه شده‌اند، قابل مشاهده و دسترسی است. درحالی‌که تعداد زیادی از این اتاق‌ها به دلیل حضور در قسمت‌ها و طبقات زیرین قلعه و فروریختن راهروها قابل دسترسی و اکتشاف نیستند. برخی از کارشناسان معماری معتقدند که در ابتدا این قلعه را با حفر خندق پی‌ریزی کرده و سپس پنج طبقه را با استفاده از مصالح خشت و گل احداث کردند. ابعاد خشت‌هایی که در ساخت این بنا مورد استفاده قرار گرفته است با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر بیان‌کننده‌ی ساخت و تکمیل قلعه در دوران مختلف تاریخی است. برخی از این خشت‌ها که احتمال می‌رود در دوران مادها استفاده شده باشند، از ابعادی برابر با 10*24*40 سانتیمتر برخوردارند.

شهر یزد

تخته‌پلی برای این درگاه تعبیه شده که به دلیل احداث خیابان در سال 1343 با عمارت‌های واقع در بخش جنوبی قلعه، از بین رفته است. به نظر می‌رسد که علت تعبیه‌ی این تخته‌پل که در بخش غربی قلعه واقع شده، ارتباط قلعه با شهر بوده است که در مواقع لزوم، بر خندق قرار گرفته و آن را مستور می‌کرد. دروازه‌ای نیز که به عنوان دروازه‌ی ورودی ساخته شده است، در بخش غربی قلعه و با ساخت دو برج که در دو طرف دربند قرار گرفته‌اند، مسئولیت نگهداری و محافظت از آن‌ را به عهده داشتند. حضور چاهی بسیار قدیمی با ابعادی برابر با 1*30*301 سانتیمتر است که از شکل هندسی چهارضلعی برخوردار بوده است.

شهر یزد

شهر یزد

در واقع می‌توان گفت که نارین‌قلعه از دو قسمت اصلی برای سکونت و زندگی تشکیل شده است که به دو بخش بالایی و پایینی شهرت دارد. در بخش پایینی خسارات و خرابی‌های بسیاری صورت گرفته است که می‌توان به بخش مردم‌نشین، مسجد، حمام و گذرگاه‌ها و دیگر بخش‌های شهری اشاره کرد که امروزه اثری از آن‌ها باقی نمانده است که به این بخش در معماری شهری شارستان می گویند. این درحالی است که در بخش بالایی که به حاکم‌نشین معروف است، عمارات و مکان‌هایی در سه طبقه احداث شده است که از دربند سوم شروع و با حرکتی حلزونی شکل در بخش شاه‌نشینی که به شاه‌نشین مظفری معروف است، پایان می‌یابد. نور تامین شده‌ی‌ فضاهای سرپوشیده نیز به صورت سوراخ‌هایی که به عنوان روزنه در بخش‌های بالایی دیوارها قرار گرفته‌اند، ایجاد می‌شود. نارین قلعه‌ها ویا شهر قلعه‌ها که در مناطق مختلف ایران به چشم می‌خورند، نوعی تاریخ شهرسازی مصوری هستند که از دوران باستان برای ما به یادگار مانده است. نارین‌قلعه‌ی میبد نیز بعد از ارگ بم بزرگترین شهر قلعه‌ی خشتی ایران است که دارای ساختاری همانند ساختار ارگ بم بوده و به همان اندازه زیبا و شکیل که چشم هر بیننده‌ای را در شهر زیبای میبد می‌نوازد. برای اطلاعات بیشتر از این مجموعه می‌توانید به مقاله‌ی  ساختار شهر قلعه‌ی ارگ بم در سایت کجارو مراجعه کنید.

در ارائه‌ی این مقاله سعی شد تا اطلاعاتی جامع و مفید را در مورد معماری و تاریخچه‌ی این بنای تاریخی وارزشمند در اختیار شما دوستان قرار دهیم. امید است توانسته باشیم به این مهم دست یابیم. منتطر نظرات سازنده‌ی شما دوستان کجارویی هستیم.


96/3/6
10:14 صبح

دانستنی های جالب شهر یزد

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

از یزد همواره به عنوان نماد استقامت در دل کویر یاد می‌شود. منطقه‌ای که از لحاظ تاریخی نیز، قدمت زیادی دارد. با گشت نوید و وب سایت نوید 24 همراه باشید، تا با حقایق و نکات جالبی از یزد آشنا شوید.

شهر بادگیرها و قنات‌ها یا شهر خشتی؛ فرقی نمی‌کند چه عنوانی را برای یزد برگزینید. یزد همواره از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری برای علاقه‌مندان به کویر است. شهری که در طبیعت خشن کویر قد علم کرده و با سعه‌ی صدر مثال‌زدنی مردمش، روز به روز در حال آبادانی هر چه بیشتر است.

در این مقاله نیز به دانستنی های جالب شهر یزد پرداخته‌ایم.

 

زیباترین مناطق ایران

1. «یزد» واژه‌ای باستانی است که ریشه در «یشت» یا «یزت» و «یسن» دارد و به معنای ستایش، نیایش، پرستش و ایزد است. همچنین از «ایساتیس» و «دارالعباده» به عنوان نام‌های قدیم این شهر یاد می‌شود.

2. عنوان «دارالعباده» بعد از آمدن اسلام و گرایش مردم یزد به دین اسلام به این شهر داده شد. این نام در دوران سلجوقیان در سال 504 قمری انتخاب شد تا به عنوان منطقه‌ای برای عبادت مطرح شود.

3. شهرستان یزد مرکز استان یزد بوده و در دره‌ای وسیع و خشک و محصور بین رشته کوه‌های شیرکوه و خرانق قرار گرفته است.

4. قدمت این شهر به دوران ساسانیان باز می‌گردد.

5. شهرداری یزد در سال 1310 احداث شد.

شهر یزد

تور داخلی

6. مردم استان یزد، از نژاد آریایی هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی و سوابق تاریخی این منطقه، کمتر با نژادهای غیر ایرانی آمیخته‌اند. زبان مردم نیز، فارسی با لهجه یزدی است.

7. شهرستان یزد دومین شهر خشت خام و تاریخی جهان است.

8. وسعت شهرستان یزد، 2491 کیلومتر مربع است.

9. یزد، دارای آب و هوای گرم و خشک و بیابانی است. نوسان دما در تابستان و زمستان و حتی در شب و روز بسیار متغیر است. به عبارتی می‌توان گفت، یزد دارای دو فصل است. فصل بلند گرما، از اسفند تا مهر و فصل کوتاه سرما، از آبان تا اواخر بهمن.

شهر یزد

10. شرایط خاص مناطق حاشیه‌ی کویر، میزان اندک باران، حرکت ماسه‌های روان و کمبود منابع تأمین آب، موجب شده تا 28? وسعت استان یزد فاقد بهره‌دهی اقتصادی باشد.

11. بارزترین ویژگی شهر، معماری خاص آن است. قنات‌ها، بادگیرها، مناره‌ها و گنبدها از مشخص‌ترین جنبه‌های ظاهری معماری شهر است. از بادگیرها برای گرفتن جریان باد و خنک کردن فضای ساختمان‌ها، استفاده می‌شود.

شهر یزد

شهر یزد

12. اکثر دانشمندان قرن هفتم و هشتم برای در امان ماندن از هجوم مغول، این شهر را مرکز فعالیت خود قرار دادند.

13. بیشتر مردم یزد، مسلمان و شیعه هستند. همچنین گروه بزرگی از زرتشتیان ایران در یزد ساکن هستند. اقلیت کوچکی از یهودیان و مسیحیان کشور نیز، ساکن این منطقه هستند.

14. جمعیت شهرستان یزد، حدودا 600 هزار نفر است. در حالی که استان یزد جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد.

شهر یزد

15. معادن مهم این استان مانند آهن، مرمر، ماسه سنگ و سرب نقش مهم و سازنده‌ای در تحولات اقتصادی و عمرانی استان داشته است.

16. این منطقه دارای 12 پارک بزرگ و 153 پارک کوچک است.

17. یزد از نظر رتبه‌بندی کشوری نیز، پنجمین استان صنعتی کشور به شمار می‌آید.

18. یزد با داشتن بیش از سه هزار واحد صنعتی، در فهرست شهرهای آلوده‌ی ایران قرار دارد.

19. صنایع بزرگی همچون نساجی، فرش، ذوب‌آهن، فولاد، ذغال سنگ، کاشی، کابل و فیبرنوری، غذایی، زرگری و طلاسازی در این منطقه قرار گرفته است.

شهر یزد


96/3/6
10:12 صبح

آشنایی با آبزیان شاخاب پارس خلیج فارس

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

تا کنون در مجموعه مقالات خلیج فارس را بهتر بشناسیم، با تاریخ، اسناد و شماری از جزایر شاخاب پارس آشنا شده‌ایم. در این مقاله با شماری از مهم‌ترین آبزیان خلیج فارس همچون کوسه‌ها، دلفین‌ها، نهنگ‌ها و لاک‌پشت‌های خلیج همیشه فارس آشنا می‌شویم. با گشت نوید و وب سایت نوید 24 همراه باشید.

پهنه‌های نیلگون خلیج همیشه فارس یکی از بزرگ‌ترین پناهگاه‌های موجودات دریایی مانند مرجان‌ها، ماهی‌های تزئینی کوچک، ماهی‌های خوراکی و غیرخوراکی، صدف‌ها، حلزون‌ها، نرم تنان، شقایق‌های دریایی، اسفنج‌های دریایی، عروس‌های دریایی، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ماهی‌ها و بسیاری از موجودات دریایی دیگر است که از هزاران سال پیش تا امروز به حیات خود را زیر این دریای پارسی ادامه داده‌اند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

خلیج فارس با وجود تمام مشکلات محیطی و اقلیمی حاکم بر آن از تنوع زیستی بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که زیستگاه صدها گونه ماهی به شمار می‌آید که تعداد زیادی از آنها بهره‌برداری اقتصادی دارند. علاوه بر ماهی‌ها بیش از 300 تا 450 نوع دیگر آبزی نیز در خلیج فارس زندگی می‌کنند. در مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین آبزیان خلیج فارس می‌پردازیم.

زیباترین مناطق ایران تور داخلی

ماهی‌های خوراکی خلیج فارس

بیش از 150 نوع ماهی متفاوت در خلیج فارس یافت می‌شود. اغلب آبزیان خلیج فارس به‌جز چند مورد که وارد آب‌های کارون، بهمن شیر و اروند می‌شوند، در آب‌های شور زندگی کرده و در همان جا تخم‌ریزی و تولیدمثل می‌کنند. از مهم‌ترین انواع ماهی‌های تجاری خلیج فارس می‌توان به زبیده، حلوا سفید، قباد، شیر ماهی، شانک، سنگسر، پیش ماهی، هامور، سیکین، کارفه، طوطی، حلوا سیاه، شوریده، خبور، کفشک، سرخو، خابور و سبور اشاره کرد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

ماهی‌های تزیینی خلیج فارس

خلیج فارس مأمن صدها گونه ماهی تزیینی است که برخی از نمونه‌های آن مانند گونه امپراتور در جهان نادر هستند. از دیگر ماهی‌های تزیینی می‌توان جراح دم زرد، آنتن‌دار، دلقک آبی، کاردینال، هامور، سقماهی، دم گاری، نئون، آرایشگر، صندوق ماهی شاخدار، خروس دریایی، پیکاسو، ملوان، چیتی، شقایق، ژله و پیکاسوی مشکی را نام برد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

سینگو یا خرچنگ خلیج فارس

مردم کرانه‌های خلیج فارس به خرچنگ سنگو یا سینگو می‌گویند. خلیج فارس زیستگاه انواع سینگوها است که از جمله می‌توان به سینگو آدمی، سینگ گلکری، سینگو شه یوب، یسنگ باکمال، سینگ گاری، سینگو ملأ، سینگو مرجان و خرچنگی با رنگ قرمز اشاره کرد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

میگوی خلیج فارس

یکی از محصولات ارزشمند خلیج فارس و دریای عمان میگو است. میگوی خلیج فارس از جنس پناناس است و بین 7 تا 15 سانتی‌متر طول دارد. میگو از خانواده سخت‌پوستان است که در اغلب آب‌های جهان اعم از آب شور و شیرین یافت می‌شود.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

میگو منبعی غذایی برای موجودات دریایی و انسان‌ها است. همانند سایر غذاهایی دریایی، سرشار از کلسیم، فسفر، ید و پروتئین است. همچنین میگو دارای 122 تا 251 میلی‌گرم کلسترول است. فصل صید میگو معمولا از مرداد تا اواسط آبان هر سال است و پس از آن چون فصل تخم‌گذاری میگو فرا می‌رسد، ممنوعیت صید آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ادامه می‌یابد. صید میگو سالی دو بار انجام می‌شود.

نهنگ‌های خلیج فارس

11 گونه از تیره بالن‌ها و وال‌ها در خلیج فارس زندگی می‌کنند. از جمله بزرگ‌ترین آبزیان حال حاضر جهان، نهنگ آبی است که طولی بین 20 تا 36 متر و وزنی بین 60 تا 178 تن دارد و سرعت آن به 8 تا 30 مایل در ساعت می‌رسد. این نهنگ بچه‌ای به طول 7 متر و وزن 7 تن به دنیا می‌آورد که روزی 600 لیتر شیر می‌خورد، اما غذای مادر منحصر به سخت‌پوستان و پلانکتون‌ها است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

نهنگ باله پشتی دومین آبزی بزرگ جهان به شمار می‌آید. این نهنگ نیز در تمامی پهنه خلیج فارس به‌ویژه دهانه دریای عمان و خلیج شرقی جاسک یافت می‌شود. نهنگ گوژپشت از دیگر نهنگ‌های خلیج فارس است که سرعتی معادل 8 تا 10 کیلومتر دارد و تیغه‌های دندانی که آن را در هر طرف 270 تا 400 عدد است و طول هر تیغه به 80 سانتی‌متر می‌رسد. این نهنگ قادر است تا 35 دقیقه زیر آب بماند، نهنگ خاکستری سرعت حیرت‌آوری معادل 60 کیلومتر در ساعت دارد. نهنگ قاتل که بسیار نادر و کمیاب است از دیگر نهنگ‌های خلیج فارس به شمار می‌آید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

لاک‌پشت‌های خلیج فارس

بیش از 200 میلیون سال است که لاک‌پشت‌های دریایی در آب‌های نواحی گرمسیری و فلات قاره زندگی می‌کنند. جانوران بزرگی که انگشتان دست و پاهایشان به باله‌هایی برای شنا تغییر شکل یافته و از آنها شناگران قابلی ساخته است. پنج نوع از هشت نوع لاک‌پشت‌های دریایی که در جهان وجود دارد در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند. لاک‌پشت پوزه عقابی یکی از این گونه‌ها است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد. این لاک‌پشت در خلیج فارس از همنوعان خود در جهان کمی کوچک‌تر و کم وزن‌تر است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

طول متوسط لاک آنها بین 70 تا 80 سانتی‌متر و پهنای آن 60 تا 70 سانتی‌متر و وزن متوسط آنها 40 کیلوگرم است. عمده غذای آنها اسفنج‌ها، مرجان‌های نرم و حلزون‌های دریایی است. به همین علت آرواره‌های آنها به شکل منقار عقاب درآمده است. تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی از ابتدای فصل بهار شروع می‌شود و تا پایان فصل ادامه می‌یابد. لاک‌پشت‌ها معمولا شب‌ها به ساحل می‌آیند. نرها هرگز به ساحل زادگاهشان برنمی‌گردند، ولی لاک‌پشت‌های ماده پس از رسیدن به سن بلوغ که معمولا پس از سی سالگی است برای تخم‌گذاری به همان ساحلی برمی‌گردند که در آن زاده شده‌اند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

لاک‌پشت‌ها در نیم ساعت حدود 100 تخم می‌گذارند. نوزادها پس از 45 تا 75 روز از تخم بیرون آمده و با تلاش و زحمت فراوان خود را از میان شن و ماسه‌ها به بیرون می‌کشند. طول بچه لاک‌پشت‌ها 5 سانتی‌متر و وزن آنها کمتر از 20 گرم است. نوزادها بعد از بیرون آمدن از میان ماسه‌ها به طرف روشن‌ترین افق یعنی دریا حرکت می‌کنند. مرغ‌ها و پرندگان دریایی، لاشخورها، خرچنگ‌ها از جمله دشمنان بچه لاک‌پشت‌ها هستند و قبل از رسیدن به دریا آنها را شکار می‌کنند. در دریا نیز خطرات زیادی آنها را تهدید می‌کند و فقط تعداد کمی از بچه لاک‌پشت‌ها، حدود یک درصد، به بلوغ می‌رسند.

 جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

دلفین‌های خلیج فارس

دلفین‌ها که در زبان فارسی به آنها تخس هم می‌گویند، باهوش‌ترین حیوان آبزی تلقی می‌شوند. دلفین‌ها در بیشتر نواحی خلیج فارس به‌ویژه در آب‌های تنگه هرمز و آب‌های بین جزایر دیده می‌شوند. یکی از انواع دلفین‌ها به نام پوریوبز در جنگل‌های حرا به طور دائم زندگی می‌کند و دلفین‌های بینی بطری در جنوب جزیره قشم و در مجاورت جزیره هنگام و سالارک و هرمز زندگی می‌کنند و از گونه‌های بومی منطقه نیز محسوب می‌شوند.

علاوه بر اینها تا اوایل نیمه نخست تابستان دلفین‌های گوژپشت در مجاورت قشم دیده می‌شوند و این گونه‌ها مهاجر آب‌های خلیج فارس هستند و 5 تا 6 ماه در این آب‌ها می‌مانند. از دیگر دلفین‌های خلیج فارس دلفین سیاه است که گونه‌ای از نهنگ‌های خلیج فارس است که رنگ تیره بدن، آن را از سایر گونه‌ها دلفین‌ها جدا می‌سازد.

تور ارزان کیشگشت نوید

 جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

کوسه‌های خلیج فارس

کوسه‌ها جزیی از ماهیان غضروفی هستند که در خلیج فارس و دریای عمان 19 گونه از آنها در قالب چهار خانواده زندگی می‌کنند. کوسه‌ها حلال گوشتند و از 400 گونه شناسایی شده در دنیا 20 گونه مهاجم هستند که از این میان نیز فقط سه گونه به نام‌های ببری، سفید و ماکو اشتباهی به انسان حمله می‌کنند که خوشبختانه این گونه‌ها در خلیج فارس وجود ندارد.

به طور خاص 7 گونه کوسه در آب‌های خلیج فارس زندگی می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به کوسه ماهی درنده، کوسه گربه ماهی، نهنگ کوسه یا کوسه کر، کوسه سرچکشی، کوسه ماهی شکاری و کوسه ماهی گورخری اشاره کرد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

کوسه ماهیان علاوه بر تعادل اکولوژیکی دریاها، مصارف مختلفی در جهان دارند. پوست کوسه در برخی کشورها مصرف غذایی دارد، اما بیشتر پوست کوسه‌ها در تهیه چرم استفاده می‌شود.

از چرم کوسه نیز در تهیه وسایل لوکس مانند کیف دستی، کفش، چکمه، بند ساعت، جاکلیدی، جلد هفت تیر و دسته چاقو استفاده می‌شود. همچنین از کبد این آبزی علاوه بر استخراج ویتامین A برای تهیه روغن استفاده می‌شود. تعدادی از کوسه‌ها پوست با ارزشی دارند، در حالی که گوشت آنها بی‌ارزش است. از طرف دیگر گوشت برخی از کوسه‌ها مانند کوسه باله کوتاه در بازار از ارزش بالایی برخوردار است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

دندان‌های کوسه دارای استفاده تزیینی و از غضروف آن‌ها استفاده دارویی می‌شود. باله کوسه صادراتی است و سوپ باله از گرانترین غذاها در جنوب‌شرق آسیا به شمار می‌رود. استخراج مواد چربی از کوسه برای تهیه مواد آرایشی یا تهیه نخ بخیه از باله کوسه از دیگر کاربرد آن در صنعت است.

آبسنگ‌های مرجانی خلیج فارس

آبسنگ‌های مرجانی زیباترین چشم‌اندازها را در خلیج فارس خلق می‌کنند، چنان که شاید از نظر زیبایی، هیچ محیط طبیعی دیگری در جهان قابل مقایسه با مناطق مرجانی نباشد. صدها و بلکه هزاران موجود کوچک و بزرگ با رنگ‌های زیبا و متنوع و بسیار شگفت‌انگیز، منظره بدیع و شگفت‌آوری را در مقابل چشمان بیننده پدید می‌آورد که توصیف آن امکان ندارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

مرجان‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: مرجان‌هایی که از خود آهک ترشح می‌کنند و به اصطلاح سفت هستند و ایجاد آبسنگ می‌کنند و دیگر مرجان‌هایی که آهکی نبوده و اصطلاحا نرم نامیده می‌شوند. عمده مرجان‌های خلیج فارس از نوع آبسنگی هستند و وجود همین آبسنگ‌های مرجانی است که جلوه‌ای بس زیبا به طبیعت جزایر ایرانی خلیج فارس بخشیده است. مرجان‌ها معمولا در تمامی نواحی دریا یافت می‌شوند، ولی پراکنش انواع سخت یا آبسنگ‌ساز محدود به مناطق کم عمق جزایر و به وسعت صدها کیلومتر مربع است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

مرجان‌های خلیج فارس عمدتا متعلق به دوران چهارم زمین‌شناسی و بسیار جوان هستند. متأسفانه مقدار زیادی از این مرجان‌ها از بین رفته‌اند که یکی از عوامل آن  گل و لای موجود در رودخانه‌ها است که پس از ورود به دریا باعث مسدود شدن مجراهای تغذیه‌ای مرجان‌ها می‌شود. ایجاد اسکله‌ها یا حفاری‌های دریایی نیز باعث از بین رفتن مرجان‌ها می‌شوند. ریختن فاضلاب و آب‌های شهری، لنگر انداختن شناورهای صیادی و تجاری در اطراف جزایر که محل زیستگاه مرجان‌ها است و همچنین خرید و فروش این جانوران آبزی برای کارهای تزیینی و استفاده دارویی از آنها از دیگر عوامل نابودی این جانوران بی‌نظیر دریایی است.

قیمت تور کیش

صدف‌های مرواریدساز خلیج فارس

صید صدف مرواریدساز در آب‌های خلیج فارس از دیرباز پیشه بسیاری از ساحل‌نشینان خلیج فارس بوده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

ارزش بالای اقتصادی، اشتغال‌زایی و کاربرد صدف در صنعت جواهرسازی و صنایع دستی دریایی مهم‌ترین مزیت صید صدف مرواریدساز است. حدود 80درصد مروارید طبیعی و با کیفیت جهان تا قبل از سال 1339 هجری شمسی در آب‌های خلیج فارس صید می‌شد و بندر لنگه پس از بحرین دومین مرکز صید و صادرات مروارید و پوسته صدف مرواریدساز در خلیج فارس بود جزایر لاوان، شیدرو، هندورابی، کیش و بنادر نخیلو، چیروییه، میچائیل از مهم‌ترین صیدگاه‌های صدف مرواریدساز در محدوده آب‌های شهرستان بندر لنگه است که البته به علت کاهش شدید ذخایر صدف مرواریدساز صید این آبزی در چند سال اخیر در آب‌های استان هرمزگان در خلیج فارس ممنوع شده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید


96/3/5
6:40 عصر

سه تار و نحوه انتخاب آن

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

از نظر یک ذائقه متکامل و دیدگاه علمی خصوصیات ساز مطلوب را می توان تحت عناوین ذیل برشمرد :

الف : خصوصیات شکلی

این خصوصیات به شکل و ظاهر فیزیکی ساز ارتباط دارند و اجمالا عبارتند از :
1- تناسب شکلی : بدین معنا که ظاهر و شکل ساز از چارچوب های مربوطه تجاوز نکرده باشد همانگونه که در بحث مربوط به پروژه ساخت سه تار خواهیم دید ، میان شکل و اندازه اجزای اصلی سه تار یعنی کاسه و دسته تناسب دقیق فیزیکی وجود دارد . عدم رعایت چنین تناسبی باعث خارج شدن سه تار از اسلوب های مورد نظر است .
2- هماهنگی و تناسب وزنی : میان اجزای اصلی سه تار (کاسه و دسته) از نظر وزنی تناسب برقرار باشد . به نحوی که در موقع نوازندگی تعادل ساز به طور کامل برقرار باشد . یعنی از نظر فیزیکی به گونه ای طراحی شده باشد که در حین نواختن نیازی به صرف نیروی انسانی برای نگهداشتن آن نباشد . عدم ثبات ساز هر چند نشانه بارز وجود مشکلات دیگر چون رعایت نشدن وزن و بطور کلی فقدان تناسب میان اجزای سه تار است ، طبعا باعث عدم کنترل ، ایجاد خستگی و ناراحتی برای نوازنده است و بر کیفیت کار هنری تاثیر منفی می گذارد . یکی از مهمترین نتایج عدم ثبات ساز ، سختی اجرای واریاسیون ها و تکنیک های پنجه ای است .
3- دارا بودن نرمش های لازم روی دسته برای اجرای تکنیک های دسته همچمون ویبره و. . .
یکی از مهمترین عوامل نرمش دسته ، تعادل پوزیسیونی است . یعنی در سازهایی که تعادل پوزیسیونی برقرار باشد نرمش دسته بیشتر است . به علاوه نرمش دسته از دو جهت قابل توجه است ، یکی نرمش سیم ها روی دسته در برخورد با مضراب و دیگری خوش دست بودن دسته از نظر جرم و وزن و شکل .
4- هماهنگی فیزیکی با جسم نوازنده : از این نظر ساز باید به نحوی طراحی شود که از لحاظ اندازه و سایر خصوصیات ظاهری با جسم نوازنده هماهنگ باشد ، مثلا برای خردسالان ساز بزرگ و برعکس برای افراد تنومند نیز ساز کوچک به علت عدم تناسب جسمی مناسب نیست .
5- کاسه سه تار باید به صورت همگون و متناسب تراشیده شده باشد ، به طوری که تمام قسمتهای آن با زدن ضربه ای صدای هماهنگ بدهد . گود بودن و گسل غیر منطقی اصطلاحا باعث ایجاد صدای مرگ در ساز می شود .

ب : خصوصیات مربوط به صوت

این خصوصیات که مربوط به نوع و شخصیت صدای ساز هستند ، اجمالا عبارتند از :
1- سلامت صوت از نظر عاری بودن از اصوات مزاحم .
2- تناسب حجم صدا : به نحوی که نه آنقدر کم باشد که نیازمند وسایل مصنوعی تقویت صوت باشد و نه آنقدر زیاد که شنیدن آن شنونده را آزاری بیش نباشد .
3- موسیقایی بودن جنس صدا : موسیقایی بودن همان نزدیکی صدای ساز به طبیعت و احساس انسانی است .همانگونه که اصوات انسانها با هم متفاوتند سازها را نیز طبیعتا صداهای متفاوت و مختلف است . به دیگر سخن با جوش خوردن صرف چند قطعه چوب و شکل گیری آن صدای حاصله لزوما صدای موسیقی نخواهد بود و چه بسا طنین ساز در حد تشدید بی محتوای ارتعاش چند رشته سیم باقی بماند ، یعنی ترکیب ناپخته چوب و فلز که نه تنها کافی نیست بلکه گوش خراش و آزار دهنده نیز هست .

4- نرمی (خشک نبودن) و عدم خشوت صوت

5- شیرینی صوت : شیرینی به معنای حالت خوشایند بودن صوت است که به علت پخته و منظم بودن هارمونیک ها بوجود می آید . صدای شیرین از نظر طبع متکمل قابل پذیرش است . شیرینی یا عدم شیرینی صدای ساز ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف باشد بعلاوه شیرینی صوت تقریبا نسبی است . مثلا صدای برخی سازهای کوبی مانند سنج و دهل در شرایط خاصی از شیرینی و دلپذیری قابل توجه ای بر خوردار است حال آنکه در شرایط عادی پذیرش آنها برای گوش انسان بسختی ممکن است . بهترین راه حل برای سنجش شیرینی واقعی صوت را میتوان احساس نوازنده و شنونده آگاه دانست .

بهترین آموزشگاه موسیقی در شمال تهران

 

6-تعادل : منظور از تعادل ، همگونی و برابری است . تعادل که به بالانس نیز تعبیر می شود ، دارای جنبه های مختلف است . یعنی ساز باید در جنبه های مذکور دارای تعادل باشد . این جنبه ها عبارتند از :

الف : تعادل ارزشی :

یعنی میان ارزش های سازی مورد لزوم از قبیل نرمی و شیرینی صوت و یا سبکی و تناسب شکلی ، تعادل برقرار باشد . به دیگر سخن بطور مثال هر حجم صدا میزانی از نرمی را می طلبد و بالعکس .

ب : تعادل پوزیسیونی :

به معنای هماهنگی پوزیسیونهای چند گانه ساز از نظر کیفیت ، جنس و شخصیت صدا .

ج: تعادل (تناسب) حجمی :

به معنای هماهنگی ساز از نظر حجم صدا ، اگر حجم صدا کم و زیاد شود تعادل پوزیسیونی دچار اختلال می گردد . کم شدن حجم صدا باعث خشکی صدا و زیاد شدن آن باعث کدری و نرمی مفرط سیم می شود


96/3/5
6:9 عصر

فرود اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

با ورود اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی، این جزیره آماده افتتاح زیرساخت های بندری و فرودگاهی است.

با ورود اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی، این جزیره آماده افتتاح زیرساخت‌های بندری و فرودگاهی از سوی رئیس‌جمهور شده است. این در حالی است که در بهمن‌ سال 89 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به این منطقه ملحق شد.

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

بر این اساس، حسن روحانی قرار است در سفر آتی خود به هندورابی، فرودگاه و بندرگاه هندورابی را افتتاح کند تا امکان سفر از مسیر هوایی به این جزیره ممکن شود.

این فرودگاه دوشنبه 4 بهمن میزبان نخستین پرواز آزمایشی بود که در این پرواز، یک فروند هواپیمای y12 با 18 مسافر ساعت 13 از جزیره کیش به مقصد هندورابی پرواز کرد و پس از گذشت 12 دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

 

تور داخلی زیباترین مناطق ایران


96/3/5
6:7 عصر

دلیل تفاوت ساخت و ساز در کیش و دبی چیست؟

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

معاون سازمان منطقه آزاد کیش به دلایل تفاوت برج سازی در این جزیره نسبت به دوبی پرداخت و توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد.

رامین افشاری با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد کیش بیان کرد که در حال حاضر حدود 400 میلیارد پروژه فرودگاهی داریم که فرودگاه جزیره با ظرفیت 4.5 میلیون مسافر در سال که 44 هزار مترمربع مساحت دارد و سه میلیون و 400 هزار نفر آن مسافر داخلی و یک میلیون و 100 هزار نفر مسافر خارجی آن هستند یکی از موارد آن است.

افشاری افزود:

علاوه بر این ترمینال بین‌المللی و احداث باند جنوبی برای هواپیماهای پهن پیکر از دیگر طرح‌های مدنظر فرودگاهی در منطقه است که امیدواریم پروژه باند جنوبی تا پایان سال به اتمام برسد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

 

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پروژه‌های بندرگاهی منطقه گفت که در جزیره کیش حدود 150 میلیارد تومان پروژه بندرگاهی داریم و 100 میلیارد تومان نیز مربوط به جزیره هندورابی است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه بتوانیم پروژه بندرگاهی جزیره هندورابی را به اتمام برسانیم.

افشاری در ادامه به بحث زیرساخت‌ها اشاره و عنوان کرد:

در مقوله انتقال برق سه پست ایستگاه GIS، 132KW  داریم که در حال ساخت و تجهیز است و قرارداد خرید پست‌های خارجی آن نیز به امضا رسیده است. این مسئله بحث بسیار جدی مربوط به انتقال نیرو در جزیره کیش است که مدنظر قرارگرفته است. همچنین یکی دیگر از پروژه‌های جزیره مربوط به مصلی است که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و در مراحل پایانی تکمیل است.

معاون عمرانی منطقه سازمان آزاد کیش با بیان اینکه طی سه ساله اخیر 100هکتار پارک داخلی و ساحلی ایجاد شده است، گفت:

در جزیره کیش پارک داخلی وجود نداشت و همه پارک‌ها ساحلی بود، بنابراین 100 هکتار پارک اضافه شد که بخشی از آن ساحلی و بخشی از آن داخلی است.

افشاری در پاسخ به بحث تراکم در منطقه آزاد کیش و بالاترین حد ساخت‌وساز در این منطقه خاطرنشان کرد:

در جزیره کیش با توجه به وجود فرودگاه در مرکز جزیره در بخش ساحل تا 75 متر ساخت‌وساز مجاز است و هرچه مرکز شهر نزدیک می‌شویم این ارتفاع کمتر می‌شود اما در کل مخروط پروازی بین 50 تا 75 متر است، یعنی با توجه به محدودیتی که فرودگاه در مرکز جزیره ایجاد می‌کند امکان ساخت‌وساز بیشتر از 75 متر وجود ندارد.

تور ارزان کیشگشت نوید

 

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

 

افشاری همچنین درباره انتقاد وارد شده به تفاوت برج‌سازی در شهری همانند دوبی نسبت به کیش تصریح کرد که در این‌باره اصلا نباید قیاس کرد، چرا که دوبی لرزه خیز نیست و تمام سقف‌های آن‌ها فلت است و تیر ندارند؛ بنابراین با توجه به اینکه لرزه خیزی وجود ندارد و روی پهنه گسل قرار ندارند می‌توانند ساخت‌وسازهای متفاوت داشته باشند که ما از انجام  آن محروم هستیم.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد:

تقریبا تمام کشور روی پهنه لرزه‌خیزی قرار دارد و جزیره کیش نیز پهنه لرزه ‌خیزی بالایی دارد. سازه‌ها در کیش بسیار متفاوت است.

افشاری در پاسخ به اینکه آیا در کیش تراکم فروشی وجود دارد یا خیر؟ گفت:

قطعا در کیش تراکم فروشی داریم، چرا که این بحث در تمامی شهرهای کشور وجود دارد و اگر کسی بخواهد خارج از ظرفیت پروژه‌اش ساخت‌وساز کند و پروژه بلندمرتبه بسازد قطعا نیاز به خرید تراکم دارد.

افشاری همچنین در مورد نگاه منفی موجود به تراکم فروشی در کلان‌شهرها و چگونگی این نگاه در جزیره کیش بیان کرد که موضوع جزیره کیش با سایر شهرها فرق می‌کند. این جزیره از ابتدا طرح جامع داشته و خارج از طرح جامع نه زمین واگذار و نه تصمیمی اتخاذ می‌شود؛ هرچند در کیش زمین‌ها بایر است و بافت‌های فرسوده وجود ندارد.

 

تور داخلی زیباترین مناطق ایران


96/3/5
6:4 عصر

راهنمای سفر به کیش

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

مناطق گرمسیری و ساحلی همواره در میان گردشگران سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. جزیره‌ی زیبای ‌کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری این‌چنینی است که به خصوص در فصول سرد سال طرفداران بی‌شماری دارد. در ادامه با گشت نوید و وب سایت نوید 24 همراه باشید.

جزیره‌ی کیش یکی از جزایر و توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که موقعیتی بسیار مهم دارد. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. خوشبختانه این میزان از حضور گردشگر باعث شده است که این جزیره از زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برخوردار باشد

آب‌های شفاف و زلال، مراکز خرید لوکس و گران قیمت، هتل‌های مجلل و پر از امکانات، امکان انجام ورزش‌های آبی مفرح و حیات دریایی متنوع، از این جزیره مقصدی به یاد ماندنی ساخته‌اند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

انتخاب شدن کیش به عنوان اولین منطقه‌ی آزاد تجاری و اقتصاد در سال 1361 درهای رونق و توسعه را به سرعت بر روی مرزهای این منطقه باز کرد که اثرات آن را امروزه به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

همچنین تا سال‌های آغازین سلطنت محمدرضا پهلوی این جزیره به عنوان یکی از مراکز مهم صید مروارید از جایگاه مطلوبی برخوردار بود که با ورود مروارید ژاپنی به ایران روز به روز از اهمیت آن کاسته شد. شاه با استفاده از بودجه‌ی دولتی سعی در گسترش گردشگری در این جزیره داشت که نسبتا موفق هم بود.

بعد از انقلاب نیز با تزریق سرمایه‌های دولتی و خصوصی این روند تا حدی ادامه پیدا کرد. به هر حال در حال حاضر جزیره‌ی زیبای مرجانی کیش می‌تواند مقصدی عالی برای سفرهای زمستانی باشد که البته نیاز به بودجه‌ی نسبتا بیشتری نسبت به مقصدهای دیگر ایران دارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

وضعیت آب وهوایی

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این جزیره میانه‌های پاییز تا اواخر زمستان است. البته تا اواسط اردیبهشت هم می‌توان از آب‌وهوای مطبوع آن لذت برد. به نوعی این جزیره دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم و کوتاه است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

هزینه‌ی هتل


 

جاذبه‌ها

ساحل مرجانی

بی‌شک یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های هر جزیره‌ای سواحل آن محسوب می‌شوند. جزیره‌ی کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های آن به شمار می‌رود.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

ساخت آلاچیق و ایجاد محوطه و امکانات مناسب لذت گشت‌وگذار در این مکان را چندین برابر کرده است. همچنین مرکز تفریحات دریایی با فراهم کردن امکان پرداخت به ورزش‌ها و تفریحاتی مانند جت اسکی، غواصی، بانانا و شاتل می‌تواند اوقات فراغت فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از توابع کیش به شمار می‌رود که در میان جاذبه‌های برتر آن قرار دارد. این جزیره با وسعتی حدود23 کیلومتر مربع چه از نظر تاریخی چه از نظر طبیعی از جایگاه خوبی برخوردار است. هندورابی حدود 28 کیلومتر از کیش فاصله دارد اما مطمئن باشید ارزش وقت گذاشتن را دارد. جمعیت بسیار کمی در این مکان زندگی می‌کنند که در روستایی به نام هندرابی ساکن هستند و از طریق صید ماهی گذران زندگی می‌کنند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

در نزدیکی روستای هندرابی می‌توانید آثار مخروبه‌ی قریه‌های «الدورات» و «الصراه» را تماشا کنید که از زمان‌های دور به جا مانده‌اند. در سده‌ی نهم هجری پرتغالی‌ها در این جزیره حضور داشتند که امروزه می‌توان آثار آن را مشاهده کرد. هنگام سفر به این جزیره حتما مواد خوراکی و آب‌ آشامیدنی به همراه داشته باشید. در ضمن سیستم برق‌کشی وجود ندارد بنابراین اگر قصد دارید شب را در این مکان سپری کنید حتما وسایل روشنایی تهیه کنید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

شهر حریره

شهر تاریخی حریره که قدمت آن به سده‌های 5 تا 10 هجری قمری باز می‌گردد، در شمال جزیره کیش قرار دارد و روزگاری یکی از شهرهای پررونق این ناحیه به شمار می‌رفت. وسعت حریره به 120 هکتار می‌رسد. محوطه‌ی باستانی حریره مجموعه‌ای متشکل از نقاط ساحلی، خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

این شهر قدیمی در شمال جزیره‌ی کیش قرار دارد و در سال 1376 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد. اگر به مناطق تاریخی علاقه‌مند هستید در سفر به کیش حتما از این مکان دیدن کنید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و همچنین نماد این جزیره محسوب می‌شود. کشتی مذکور در سواحل همیشه نیلگون جزیره‌ی کیش به گل نشست. با وجود تلاش‌های بسیار اما نتوانستند کشتی را از گل بیرون بکشند بنابراین آن را به آتش کشیدند. امروزه بقایای این کشتی به خصوص در غروب آفتاب به یکی از پرطرفدارین سوژه‌های عکاسی در میان گردشگران تبدیل شده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

 

همچنین می‌توانید چند ساعتی از اوقات فراغت‌تان را در پارک ساحلی کشتی یونانی سپری کنید که دارای امکاناتی همچون رستوران، کافه تریا و کرایه دوچرخه است. به علاوه می‌توانید با شرکت در تورهای غواصی از تماشای فضای درونی کشتی و گشت‌وگذار در آن لذت ببرید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمال و شمال غربی جزیره واقع شده و همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که برای سپری کرددن اوقات فراغت‌شان به همراه دوستان و خانواده این مکان را انتخاب می‌کنند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

اسکله‌ی تفریحی میرمهنا یکی از جاذبه‌های پارک به شمار می‌رود که اگر به ماهی‌گیری علاقه‌مند باشید از حضور در آن لذت زیادی خواهید برد. مسیرهای پیاده‌روی متنوع، بازارهای خرید، مسیر دوچرخه‌سواری، انواع بوفه و چایخانه و زمین بازی کودکان از جمله ویژگی‌های مهم پارک هستند.

همچنین محل های مناسبی برای پخت کباب آماده شده است، بنابراین اگر به پیک نیک به همراه عزیزانتان علاقه دارید، یکی از بهترین نقاط جزیره‌ی کیش همین پارک است. پارک میرمهنا در دو فاز ساخته شده که فاز اول حدود 41000 متر مربع و فاز دوم هم حدود 50000 متر مربع مساحت دارد که در حال تکمیل شدن است.

قلعه وحشت

اگر عاشق ترسیدن و هیجان ناشی از آن هستید به هیچ وجه نباید فرصت حضور در قلعه وحشت کیش را از دست بدهید. با تهیه بلیت می‌توانید قدم به مکانی ترسناک و مملو از اتفاقات ریز و درشت این‌چنینی بگذارید.

سعی کنید برای چند ساعتی هم که شده از فضای عاشقانه و پر از آرامش سواحل و پارک‌های کیش فاصله بگیرید و تجربه‌ای کاملا متفاوت داشته باشید. همین بس که یکی از آیتم‌های این نوع تورها دنبال کردن شما با ظاهری ترسناک و اره برقی به دست است که ناخودآگاه شما را به فرار وا می‌دارد. خوشبختانه بلیت این سرگرمی نسبت به دیگر جاذبه‌های کیش قیمت منطقی دارد.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

آب انبار کیش

هنگامی که برای اولین بار آب‌انبارهای کیش را ببینید بدون شک معماری متداول در شهر یزد را در نظرتان زنده خواهد کرد. این آب‌انبار با معماری جالب توجه دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آن‌ها است که وظیفه‌ی ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب‌انبار را به عهده دارند.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جالب این که این آب‌انبار در سال 1371 ساخته شده است و به دلیل افزایش ساخت‌وساز و گسترش سیستم آب‌رسانی در جزیره‌ی کیش، امروزه به جز برای اهداف گردشگری استفاده‌ی چندانی از آن نمی‌شود. به هرحال دیدن این مکان خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

شهر زیر زمینی کاریز

در گذشته عمده آب شرب مردم جزیره از قنات‌ها تامین می‌شد. قنات قدیمی کیش که قدمتی بیش از 2500 سال دارد، گرچه به عظمت قنات‌های نقاط کویری ایران نیست، اما از نظر مهندسی یکی از پیشرفته‌ترین قنات‌های ایران در زمان خود به شمار می‌رفت.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

همانطور که پیش‌تر گفتیم امروزه آب آشامیدنی جزیره از طریق لوله‌کشی تامین می‌شود، بنابراین در حرکتی هوشمندانه این قنات‌ها را تغییر کاربری داده‌ و به شهری زیرزمینی و تفریحی تبدیل کرده‌اند.

قیمت تور کیشگشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

شهر زیرزمینی کاریز بیش از 10,000 متر مربع مساحت دارد. عمق آن به 16 متر و ارتفاع از کف تا سقف آن به 8 متر می‌رسد. با مشاهده‌ی دیواره‌ها و سقف کاریز (قنات) می‌توان صدف‌ها، مرجان‌ها و سنگ‌واره‌های قدیمی را که قدمتی بین 270 تا 570 میلیون سال دارند، تماشا کرد.

غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و بین‌المللی، موزه، گالری هنری، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس از جمله ویژگی‌ها و امکانات این شهر به شمار می‌روند. به هیچ وجه فرصت گشت‌وگذار در دل این شهر زیرزمینی را از دست ندهید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

پاراسل سواری

پاراسل نوعی چتر است که می‌توان به صورت یک نفره یا حداکثر سه نفره از آن استفاده کرد. این چترها به قایقی موتوری وصل می‌شوند، بنابراین با حرکت کردن قایق و به جریان در آمدن هوا چتر به پرواز در می‌آید و گاهی تا ارتفاع 300 متری هم بالا می‌رود.

البته اگر از ارتفاع می‌ترسید یا سابقه‌ی بیماری قلبی دارد، به هیچ وجه آن را توصیه نمی‌کنیم. با این وجود به خصوص هنگام به پرواز درآمدن در دل همه کمی ایجاد ترس می‌کند، اما پس از اوج گرفتن بدون شک از آرامشی که تجربه‌ خواهید کرد، پشیمان نمی‌شوید.

تماشای جزیره‌‌ی کیش از چشم‌اندازی متفاوت قطعا ارزشش را خواهد داشت. غواصی، کیبیل‌سواری، فلای‌بورد و قایق‌سواری از جمله دیگر تفریحات آبی جزیره‌ی کیش هستند که نباید از دست بدهید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

اسکله تفریحی کیش

اسکله‌ی تفریحی کیش با طول 437 متر و عرض 18 متر با ساختاری چوبی احداث شده است و همانطور که از اسمش مشخص است، اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی دلیلی بر این ادعا هستند. این اسکله اغلب جوانان را به سمت خود جذب می‌کند. تماشای دریا، غروب آفتاب، لاکپشت‌های دریایی و دلفین‌ها، پرندگان دریایی، و به خصوص ماهیگیری از جمله جذاب‌ترین تفریحاتی هست که می‌توانید به آن‌ها بپردازید.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

    جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

تور داخلی زیباترین مناطق ایران


96/3/4
10:15 صبح

جزیره بکر هندورابی کیش دوم ایران

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

هندورابی، یکی از جزایر بکر و زیبای خلیج فارس در آب‌های استان هرمزگان است که معمولا جز اندک ساکنان بومی‌اش و برخی طبیعت‌گردان، شاهد تردد دیگری در طول سال نیست. حالا اما منطقه آزاد کیش، برنامه جامعی برای توسعه گردشگری در این جزیره تدارک دیده تا با تاسیس کیش شماره دو،پای گردشگران را به این جزیره خلوت و آرام باز کند.
به گزارش جام‌جم، جزیره هِندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

این جزیره با 22?8 کیلومتر مربع مساحت در فاصله 325 کیلومتری بندرعباس در خلیج فارس و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در 28 کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته است. فاصله هندورابی تا بندر لنگه 133 کیلومتر است.

این جزیره سرزمینی هموار و تقریباً بدون عوارض طبیعی است. منابع تأمین آب در جزیره بسیار محدود و کم است وآب مصرفی آن از طریق چاه و آب‌انبار (برکه) تأمین می‌شود.

آب چاه‌هایش نسبتاً شیرین است در حالات استثنائی وکمبود آب برای آشامیدن می‌توان مصرف کرد. پیشه مردم جزیره صید و غواصی و ماهی‌گیری است. بیشتر خانه‌های جزیره قدیمی و از سنگ و گچ و گل و لای ساخته شده‌است.

با این حال هندورابی بخاطر سواحل بکر و چشم‌نواز و البته دست نخورده مقصد جدید و متفاوتی برای گردشگری محسوب می‌شود و همین امر است که جرقه‌های اول سرمایه‌گذاری روی آن را زده است.

جزیره هندورابی همچون دو جزیره فارور کوچک و بزرگ، در گذشته نه‌چندان دور تحت نظارت و مدیریت سازمان محیط زیست بود؛ جزایر فارور به عنوان مناطق حفاظت شده و جزیره هندورابی به عنوان پناهگاه حیات وحش، اما سال 1389 مجلس طی مصوبه ای، مدیریت این سه جزیره را به منطقه آزاد کیش واگذار کرد. این واگذاری به معنای چراغ سبزی برای توسعه این جزایر با سبک و سیاق جزیره کیش بود. فرصتی که مدیران منطقه آزاد از آن استفاده کردند و در حال آماده‌سازی بستر و شرایط آن هستند.

در همین خصوص، طرح جامع جزیره هندورابی در راستای توسعه، از سوی شورای عالی مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

با این حال هندورابی راه درازی تا توسعه و تبدیل به یک منطقه گردشگری در پیش‌رو دارد چرا که این جزیره کوچک با وجود بکر بودن از ابتدایی‌ترین امکانات محروم است. به طوری‌که تقریبا هیچ زیرساختی اولیه مانند آب شیرین، برق، خدمات اقامتی و مانند آن وجود ندارد.

باتوجه به اینکه ایجاد این امکانات حتی در جزیره بزرگی مانند کیش سال‌ها به طول انجامیده است، نباید انتظار داشت طرح‌های توسعه هندورابی به این زودی‌ها به بار بنشیند. هرچند رؤیاهای دورودرازی برای آن وجود دارد.

گردشگری لوکس در هندورابی

علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این باره گفت: توسعه هندورابی با هدف ایجاد گردشگری لوکس آغاز شده و به نظر یک اقدام پایلوت و راهگشا برای جزایری است که هنوز کار توسعه‌ای در آنها انجام‌ نشده، زیرا این نوع اقدامات، هم امنیت را در منطقه افزایش می‌دهد و هم توسعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به ارزش زیست محیطی هندورابی یادآور شد حواسشان به این مهم است، به همین علت طرح جامع هندورابی با رعایت کامل موازین زیست‌محیطی تهیه‌شده و به نظر می‌آید یک طرح توسعه زیست‌محیطی به شمار می‌آید.

تور ارزان کیشگشت نوید

سنگفرش به جای آسفالت وغیبت خودروهای فسیلی

این مقام مسئول با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه و بندرگاه در حال حاضر در هندورابی، درخصوص مباحث زیست‌محیطی جزیره نیز گفت: هندورابی را همواره به‌عنوان جزیره سبز می‌بینیم، یعنی در راستای مباحث زیست‌محیطی، آسفالت و راه‌سازی به این جزیره راه نمی‌یابد و از سنگفرش برای راه‌سازی این جزیره استفاده خواهد شد تا کمترین مداخله‌ای در مسائل زیست‌محیطی جزیره نداشته باشیم. در ضمن ورود خودروهای فسیلی و شخصی به جزیره نیز ممنوع خواهد بود و تمام خودروهای جزیره هندورابی مربوط به حمل‌ونقل عمومی خواهند بود.

مونسان درباره واگذار نکردن و نفروختن زمین در هندورابی و ارائه به‌صورت استیجاری نیز یادآور شد: ما علاقه‌مندیم واگذاری زمین نداشته باشیم، اما باید مدنظر داشت این موضوع ممکن است ابتدا که هندورابی نیاز به توسعه دارد، باعث دلسردی سرمایه‌گذاران شود و روند پیشرفت جزیره را کند ‌کند؛ لذا فکر می‌کنم روند فروش را در یک برنامه چندساله دنبال کنیم و پس‌ از آن و در مرحله‌ای که هندورابی روند رشد را آغاز کرده، متوقف کنیم و به عرصه اجاره زمین روی‌ آوریم. ضمن این که ما در هندورابی فضای مسکونی نداریم و کار عمدتا در عرصه هتل‌سازی انجام خواهد شد.

وعده رعایت الزامات زیست‌محیطی

از سوی دیگر، به گفته شهرام فداکار، سرپرست دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی، قرار است همه ارزش‌های محیط زیستی جزیره در طرح جامع توسعه گردشگری هندورابی دیده شود، به این ترتیب که مثلا بارگذاری جمعیت و تردد در آن به‌طور صحیح و مناسب صورت بگیرد یا هتل‌ها با ارتفاع کم ساخته شود و اقامت شبانه وجود نداشته باشد.

فداکار البته اذعان می‌کند، با همه نظارت‌های زیست محیطی که در تدوین این طرح اعمال شده، هنوز ایراداتی به آن وارد است، زیرا مسائل مهمی چون جا و مکان تعبیه زیرساخت‌ها و نحوه و مدل تکنولوژی‌های مورد استفاده، بحث چگونگی تامین آب شرب (اگر آب‌شیرین‌کن باشد، محل استقرار و تخلیه آب شور آن)، موضوع مهم مدیریت پسماند، دغدغه آسیب دیدن فرهنگ و آرامش جامعه محلی، نحوه جابه‌جایی آبسنگ‌های مرجانی در مکان بندرگاه، طوری که کمترین آسیب به مرجان‌ها وارد شود و درنظرگرفتن حضور روزانه 2000 گردشگر در جزیره ـ که به عقیده ما و براساس ظرفیت‌های محیطی جزیره، زیاد و نگران‌کننده است ـ از مهم‌ترین نکاتی است که همچنان نگرانی‌هایی بابت آن وجود دارد.

 

تور داخلی گشت نوید زیباترین مناطق ایران


96/3/4
10:13 صبح

جزیره هندورابی از جذابیت های گردشگری جزیره کیش

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

متاسفانه «جزیره ی هندورابی» هم مثل بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران تا همین سالهای اخیر خیلی شناخته شده نبود، چند سالی است که سازمان منطقه آزادکیش تلاش هایی رو جهت تبدیل جزیره هندورابی به یکی از جذابیت های گردشگری «جزیره کیش» کرده .
جذب سرمایه گذار، نصب اسکله شناور و ایجاد زیر ساخت های اولیه در مجموعه گردشگری همچون، آب، برق و فاضلاب از اقدامات انجام شده است.
این جزیره، جزیره ای ساکت، آرام و تقریبا خالی از سکنه است که با ساحلی زیبا، شنی و تخته سنگهای رویاییش هم محلی مناسب رو برای آرامش و تفریح و شنا در ساحل آن و گرفتن حمام آفتاب به وجود اورده، جاذبه هایی که در دنیا بسیار با ارزشند .

 

تور داخلی گشت نوید زیباترین مناطق ایران


96/3/4
10:10 صبح

تنها مسافران نوروزی جزیره هندورابی رییس جمهور و هیات همراهش

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

یکی از شرکت های سرمایه گذار در ساخت برج های مسکونی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در ایام نوروز تورهای گردشگری جزیره هندورابی را برگزار کرد امابه دلیل نرخ بالای این تورها حتی یک گردشگر نیز از این جزیره دیدن نکرد.

به گزارش گروه ایرانشناسی خبرگزاری دانا(داناخبر) به نقل از مهر، طرح تبدیل جزیره هندورابی به یکی از مکان های گردشگری از طریق سازمان منطقه آزاد کیش به سرمایه گذاران ساخت برج های مسکونی سپرده شد. این سازمان برخی از مجوزهای لازم را برای آغاز طرح گردشگری در این جزیره به این شرکت سرمایه گذاری صادر کرده است اما هنوز مجوز فعالیت به آن نداده است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابیقیمت تور کیشگشت نوید

جدا از اینکه این شرکت خصوصی مجوز زیست محیطی نیز برای فعالیت های گردشگری در این جزیره مرجانی از سوی سازمان محیط زیست کشور دریافت نکرده است، با این حال پیش از نوروز 93 اقدام به تبلیغ تورهای گردشگری به مقصد این جزیره کرده است با این شرایط که اگر گردشگری خواست به هندورابی برود باید اول به کیش سفر کند و پس از آن با قایق های متعلق به این شرکت، کیش را به مقصد هندورابی ترک کند. رفت و برگشت یک گردشگر به این جزیره از ساعت 9 صبح تا 5 عصر 450 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

اپراتور این شرکت برای معرفی این تور به گفت: هر گردشگر می تواند از امکاناتی مانند استفاده از ناهار بوفه، گشت جزیره، غواصی، دوچرخه سواری در پیست آسفالت شده، والیبال ساحلی، پلاژ بانوان و غیره بهره ببرد. ضمن اینکه می تواند در چادرهای اقامتی که برای حضور گردشگران تعبیه شده، اقامتی چند ساعته داشته باشد. این تفریحات شامل کلوپ دریایی، پلاژ بانوان، گشت دور جزیره با جیپ های مخصوص کویری، گشت دریایی با کشتی های Gmini و غواصی و موتورهایatv است.

جزیره هندورابی - قیمت تور کیش - گشت نوید

جزیره هندورابی – قیمت تور کیش – گشت نوید

تور ارزان کیشگشت نوید

این اپراتور اعلام کرد که هر روز یک تور 100 نفره جزیره کیش را به مقصد هندورابی ترک خواهد کرد پس از ایام نوروز نیز این تورها سه روزه خواهند بود و قطعا نرخ آن تفاوت خواهد داشت.

منتها یکی از کارشناسان گردشگری در کیش گفت: ایام نوروز به پایان رسید اما هیچ گردشگری به این جزیره نرفت. تنها گردشگرانی که پا به این جزیره گذاشتند، رییس جمهور و هیات همراهش بود که آنها نیز با هلیکوپتر رفتند و در جریان اقدامات انجام شده در این جزیره قرار گرفتند

هزینه بالای تورهای گردشگری جزیره هندورابی آن هم برای امکاناتی که هنوز کامل نیست یکی از مهمترین دلایل عدم استقبال هزاران گردشگری بود که به کیش رفتند اما حاضر نشدند جزیره هندورابی را ببینند.

 

 


<      1   2   3      >