سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/12/22
11:36 صبح

آموزشگاه موسیقی پارسیان

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزشگاه موسیقی پارسیان

مدیریت:

محمدرضا کریمی

رشته ها:

سازتخصصی ایرانی و جهانی ، آواز ،آهنگسازی ، سازشناسی، ارکستراسیون، هارمونی،سلفژ و مبانی موسیقی،آنسامبل و گروه نوازی، کنترپوان، فرم و آنالیز، تاریخموسیقی ایران و جهان، اجرای صحنه ای، مستر کلاس (دوره تکمیلی موسیقی)، کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد (نوازندگی ساز ایرانی و جهانی، آهنگسازی) ،کلاسهای موسیقی کودکان (ارف) با اعطای گواهی پایان دوره.

ویولن،ویولا، پیانو، گیتار کلاسیک و گیتار پاپ ، تار، سه تار، سنتور، تنبک، دف، ترومبون، ویولنسل، توبا، ملودیکا، نی، آواز (سنتی، پاپ و کلاسیک)، گیتار الکتریک و آکوستیک، سلفژ و صداسازی.

اساتید:

محمدرضا کریمی، افشار حشمتیان، شاهین صفایی، روشنک کی منش، ایمان محمدقاسم، شیما ابدالی، صنم برازنده، ملودی رحیمی، محمدحسین کریمی، افسانه حسن زاده و …

نشانی:

تهران- بزرگراه اشرفی اصفهانی- بالاتر از میدان پونک- نبش بلوار امام حسن (ع)- ساختمان امیر- پلاک 329- واحد8

مشاهده لیست آموزشگاه های موسیقی محدوده پونک – لیست آموزشگاه های موسیقی منطقه 5



96/12/22
11:32 صبح

آموزشگاه موسیقی باریتون

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزشگاه موسیقی باریتون

مدیریت :

حید مهری

رشته ها :

گیتار،ویولن،پیانو،سنتور،تار،سه تار،دوتار،دف،تمبک،تنبور،کیبورد(ارگ)، کاخن، نی،فلوت،کمانچه،سازدهنی،ترومپت،هارپ(چنگ)،ساکسیفون، ویولنسل،عود،گیتارالکتریک،گیتارباس،کلارینت،ابوا

آموزش تخصصی موسیقی کودک (ارف)
در همه رده های سنی
اعطای مدرک پایان دوره
دوره های تخصصی سلفژ و صداسازی و آواز در سبک های مختلف
اساتید مجرب دارای تحصیلات عالیه موسیقی در دانشگاه های معتبر
برگزاری دوره های تقویتی کنکور هنر
برگزاری منظم کنسرت های هنرجویی و کلاسهای گروه نوازی

مدرسان:

وحید مهری، عمید عسگری، نوید ایزدگشسب، محمد حسن اعتباری، ملیکا راسخی نژاد، سهیل تفقدی، سعید شوقی، امیر شیرازی، سارا احیا، فرشته شکویی، سپهر دولو، پرنیان رضایی، امیر پرویز احمدی، بهنوش حافظی، البرز آیینی، رامین روشندل، نوید امینی، علی چوپانی، محسن میرزایی، مرتضی غلامی، شیوا افراز، پردیس حیدری نژاد

نشانی:

خیابان آزادی، روبروی مترو شادمان، خیابان جیحون، بعد از خیابان طوس، نرسیده به خیابان دامپزشکی ابتدای کوچه مقدم، پلاک 2

مشاهده لیست آموزشگاه های موسیقی محدوده آزادی – لیست آموزشگاه های موسیقی منطقه 9



96/12/22
11:29 صبح

آموزشگاه موسیقی اسماعیلی

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزشگاه موسیقی اسماعیلی

مدیریت:

محمد اسماعیلی

رشته ها:

رهبری ارکستر، آهنگسازی ، سازشناسی ، ارکستزاسیون، هارمونی تنال، هارمونی مدرن ( قرن بیستم) ، پرفورمنس، سبک و استایل نوازندگی ( باروک، کلاسیک، رمانتیک ، مدرن) ، آنسامبل و گروهنوازی ، تاریخ موسیقی ، تئوری موسیقی ، سلفژ، فرم و آنالیز ، کنتربوان ، تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک ،کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشدموسیقی، نرم افزارهای موسیقی، مستر کلاس های موسیقی (نوازندگی، رهبری ارکستر وآهنگسازی)، کلاسهای موسیقی کودکان ( ارف ) با اعطای گواهی پایان دوره

ویولن کلاسیک، ویولن ایرانی، ویولا، ویولنسل، پیانو، گیتار کلاسیک، گیتار پاپ، گیتار فلامنکو، ، گیتار الکتریک و آکوستیک، سلفژ وصداسازی، آواز کلاسیک و پاپ، آواز سنتی، تار، سه تار، سنتور ، تنبک، دف ، نی، عود ، بلز و فلوت ریکوردر و ...

مدرسان:

محمد اسماعیلی، نادر مشایخی، محسن الهامیان، مجید اسماعیلی، فرزین طهرانیان، احسان صبوحی، علی صالحی پور، لیلا فروغی، محسن بیگلری، الهه مهرداد، امیرحسین عرب پور، فرناز خیابانی، اشکان فرامرزی، احمدرضا محسنی، محمد امین اکبر پور، علیرضا حاجی طالب، هادی فدایی، حمید ابوالقاسمی، علی انیسی، علیرضا اسماعیلی، احسان قدمی و...

نشانی :

تهران – سهروردی شمالی – خیابان هویزه غربی – پلاک 55

مشاهده لیست آموزشگاه های موسیقی محدوده سهروردی - لیست آموزشگاه های موسیقی منطقه هفت


 


96/12/21
12:11 عصر

همه چیز درباره ترمز ABS یا ضد قفل

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

ترمز ABS

همه چیز درباره ترمز ABS یا ضد قفل

ترمز ضد قفل یا ای‌بی‌اس یا همان ترمز ABS یک سامانه? ایمنی برای ترمز در خودروهای اجاره خودرو بدون راننده است
که مانع قفل‌ شدن چرخ‌های اتوموبیل در هنگام ترمز گرفتن توسط راننده می‌شود.

عنوان ترمز ضد قفل از دیدگاهی یک عنوان اشتباه است زیرا این سامانه مانع قفل شدن چرخ‌ها نمی‌گردد
بلکه تنها از قفل ماندن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.
از همین رو انجمن مهندسان خودرو در ابتدا عنوان سامانه? کنترل لغزش چرخ را برای آن برگزیده بود.
قفل نشدن ترمزها باعث می‌شود راننده بتواند حتی در حالی که پدال ترمز را تا آخرین حد فشرده است،
بدون از دست دادن کنترل خودرو، موانع را با فرمان‌دادن دور بزند و از محدوده? خطر خارج شود.

تاریخچه ترمز ABS

ایده? اصلی سیستم ترمز ضد قفل در ابتدا با نام سیستم ترمز ضد لغزش شناخته می‌شد
و نخستین بار در خطوط راه‌آهن آمریکا توسط شرکت ترمز هوایی وستینگهاوس مورد استفاده قرار گرفت.
همین شرکت بعدها متوجه کاربرد این روش برای هواپیماها — جهت کاهش میزان ساییدگی چرخ‌ها و در شرایط بدتر ترکیدگی — شد
و در اواخر دهه? 1940 میلادی تقاضای زیادی را در این زمینه دریافت کرد.
در اوایل دهه? 1950 میلادی شرکت دانلوپ ماکسارت نیز به این بازار پیوست
و توانست این فناوری را وارد بازار خودروهای شهری کند.
با این وجود باید توجه داشت که هدف به کارگیری این سیستم در خودرو متفاوت بود
زیرا در چرخ وسایل نقیه میزان فشارهای وارده به لاستیک در حالت قفل‌شدن بسیار کمتر از یک هواپیما است
و آنچه در درجه? اول اهمیت قرار دارد حفظ کنترل جهت خودرو و پایداری آن است.

دانلوپ ماکسارت توانست در سال 1966 میلادی اصول این فناوری را روی خودروی جنسن اف‌اف پیاده‌سازی و روانه? بازار کند.
اما آنچه امروزه سامانه? ای‌بی‌اس شناخته می‌شود
در سال 1978 میلادی و پس از از ظهور سامانه‌های کنترلی الکترونیکی و حسگرهای مغناطیسی توسط رابرت بوش
در همکاری‌اش با شرکت مرسدس بنز به معرفی شد.

سامانه? ترمز ABS از سال 2004 به عنوان استاندارد در خودروهای مسافربری اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد
و چگونگی عملکرد آن در مقررات مشخص شده است.

حل مشکل قفل‌شدن چرخ‌ها در ترمز ABS

یکی از خطرات رایج هنگام رانندگی با خودروها قفل‌شدن چرخ‌های آن‌ها در زمان ترمزهای شدید یا در سطح جاده‌های لغزنده است.
این امر باعث می‌شود مسافت ترمز افزایش پیدا کند
و میزان اثرگذاری فرمان (زاویه? چرخ‌های جلویی خودرو) بر روی تغییر جهت خودرو به شدت کاهش یابد.
در شرایط بدتر اگر چرخ‌های عقبی نیز قفل شوند امکان انحراف کامل وسیله? نقلیه بر اثر ناهمواری‌ها و شیب سطح جاده وجود خواهد داشت
و کنترل وسیله? نقلیه را بسیار سخت خواهد کرد.
می‌توان گفت در هنگام قفل‌شدن چرخ‌ها میزان بازدارندگی آن‌ها از انحراف به طرفین به صفر میل می‌کند.
علت این امر آن است که میزان اصطکاک ایستایی در آستانه حرکت بین زمین و لاستیک خودرو همواره از اصطکاک جنبشی آن بیشتری است.
رانندگان با تجربه با درک این موضوع از روش ترمز کردن متناوب‌ برای توقف خودرو استفاده می‌کنند.
سامانه? ترمز ضد قفل تلاش دارد اثری مشابه روش ترمز کردن متناوب را به صورت خودکار در هنگام ترمز گرفتن اجرا کند.

طرز کار ترمز ABS

در سامانه? ترمز ضد قفل، چرخ‌ها به حسگرهایی جهت سنج سرعتشان مجهز می‌شوند
که با قفل شدن چرخ‌ها سیگنالی را برای ریزکنترل‌گر ارسال می‌کنند،
ریزکنترل‌گر با بررسی اطلاعات فرمان‌هایی را برای کم‌کردن فشار از روی سیلندر ترمزِ آن چرخ ارسال می‌دارد تا چرخ بتواند دوباره به چرخش درآید،
با آزاد شدن چرخ فشار سیال ترمز دوباره به حالت عادی باز خواهد گشت.

برای مشخص شدن نحوه پیاده‌سازی سیستم ترمز ABS باید بررسی کرد که چگونه می‌توان از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کرد.
به‌طور کلی با توجه به نحوه طراحی سیستم انتقال نیرو خودرو در شرایط ترمزگیری،
اگر یکی از چرخ‌های خودرو نسبت به سایر چرخ‌ها دارای سرعت دوران بیشتر یا کمتر باشد ممکن است آن چرخ قفل شود.
پس اولین گام، بررسی شرایط هر چرخ در حالت ترمزگیری است.
برای این منظور مهندسین خودرو به سراغ علم الکترونیک رفته و با استفاده از سنسور قراگرفته بر روی هر چرخ شرایط هر چرخ را بررسی می‌کنند.

اجاره خودرو

در مرحله بعد مهندسین با تغییر نیروی وارده از ترمز، چرخ را از حالت بحرانی خارج می‌کنند.
یعنی اگر چرخی نسبت به سایر چرخ‌های خودرو در حالت ترمزگیری با سرعت کمتر دوران کند،
با کم کردن نیروی ترمز بر روی این چرخ، سرعت دوران آن افزایش می‌یابد و چرخ از حالت بحرانی خارج می‌شود.
در حالت دیگر نیز اگر چرخی نسبت به سایر چرخ‌های خودرو در حالت ترمزگیری با سرعت بیشتری دوران کند
می‌توان با زیاد کردن نیروی ترمز روی آن چرخ، سرعت دوران آن‌را کم کرد تا چرخ از حالت بحرانی خارج شود.
برای پیاده‌سازی این سیستم باید نگاهی کلی به سیستم ترمز خودروها بیندازیم.

سیستم ترمز رایج هیدرولیکی است، به این معنی که از یک سیلندر و پیستون برای اعمال فشار به لنت ترمز استفاده می‌شود.
حال اگر فشار درون سیلندر کم یا زیاد شود، نیروی ترمز تغییر می‌کند.
برای پیاده‌سازی ترمز ضد قفل، سوپاپ ورودی سیلندر ترمز را با همنوع الکتریکی آن جایگزین کرده‌اند
تا بتوان به‌وسیله پردازنده مرکزی خودرو میزان فشار درون سیلندر را تغییر داد.
لازم به ذکر است که برای تامین فشار سیلندرها هم از پمپ استفاده می‌شود.

معایب ترمز ABS

سامانه? ترمز ABS ممکن است موجب ایجاد احساس لرزش همراه با صدا زیر پای راننده اجاره خودرو با راننده گردد.
با این وجود روش‌هایی برای از بین بردن این موارد در خودروها وجود دارد.

هدف اصلی این سامانه افزایش میزان کنترل‌پذیری خودرو است و بر خلاف باور رایج لزوماً موجب کاهش مسافت ترمز نمی‌شود.
برعکس یک راننده? ماهر در شرایط سخت احتمالاً می‌تواند خودرو را در فاصله? کمتری نسبت به راننده‌ای که از سامانه? ای‌بی‌اس استفاده می‌کند متوقف کند.
با این وجود انجام این کار نیازمند تمرکز و مهارت بالای راننده است
و اکثر رانندگان — حتی ماهر — در شرایط عادی از عهده? انجام این کار بر نمی‌آیند.


96/12/16
4:37 عصر

آموزشگاه موسیقی پارسه

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

آموزشگاه موسیقی پارسه

آموزشگاه موسیقی پارسه

مدیریت:

مجید بهبهانی

رشته ها:

ارگ و کیبور (مکتب باروک، جاز، راک، سینتی سایزر، ارنجر، دوره مربیگری کیبورد)، پیانو (کلاسیک ، جاز، ایرانی)، گیتار(کلاسیک، پاپ، الکتریک) ویولن، تار، سه تار، سنتور، دف، تنبک، آواز (پاپ، کلاسیک، سنتی) ارف (موسیقی کودک) ، هارمونی سلفژ و دروس آهنگسازی.
تنها مرکز تخصصی آموزش ارگ و کیبورد در ایران

مدرسان:

استاد محمد منتشری، استاد تیگران سوکیاس، استاد گارنیک اوحانیان، استاد مجید بهبهانی، سارا احتشام، معین کوهی، فرهاد احمدی، احسان قدمی، شاکه اوهانیان، پیروزان کوهی حبیبی، داود بحری نژاد، مهیار منفرد، مریم بهبهانی، میلاد پرصبر، آرمن آساطوریان، پوریا شیرین گو، بهارک محمدی، عادله لطفی، مریم بهبهانی

نشانی:

تهران، خیابان مفتح شمالی، پایین تر از مطهری پلاک 425 طبقه همکف

تلفن:

88302969


96/12/16
11:31 صبح

تاریخچه لاستیک خودرو

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

لاستیک خودرو

تاریخچه لاستیک خودرو

بسیاری از ما به تعویض لاستیک های فرسوده خودروی اجاره ماشین بدون راننده خود به‌طور منظم عادت کرده‌ایم؛
اما شاید هیچ اطلاعی از تاریخچه آن‌ها نداشته باشیم.
امروزه صنعت لاستیک سازی پیشرفت زیادی کرده است و انواع متنوعی از لاستیک خودرو در بازار موجود است
که هرکدام در فن آوری از دیگری پیشی گرفته است مانند تایرهای رادیال، لاستیک‌های پنچررو، نشانگر میزان باد لاستیک‌ها و…؛

اما آیا میدانید لاستیک خودرو های اولیه به چه شکل بوده اند و یا صنعت لاستیک سازی از کجا شکل گرفت؟

در قرن 19، گاری‌ها و درشکه‌هایی که توسط اسب کشیده می‌شدند
برای حرکت بر روی زمین‌های سخت، سنگی و یا غیر مسطح نیاز به چرخ‌های محکم داشتند.
برای این کار از چوب یا فلز استفاده می‌شد که از استحکام بالایی برخوردار بودند
اما به همان اندازه سواری خشک و خشنی داشتند.
به همین دلیل لاستیک خودرو به‌ عنوان ماده‌ای جایگزین برای پوشاندن چرخ‌های درشکه‌ها در نظر گرفته شد؛
اما این ماده در فقط در دمای طبیعی از مقاومت و چسبندگی مناسبی برخوردار بود و در هوای گرم بسیار نرم و هنگام سرما خشک و شکننده می‌شد.

اما در سال 1839 مردی بنام «چارلز گودیر» (که نام خانوادگی او برای اکثر ما آشناست)
با اختراع فرایندی بنام ولکانیزاسیون (که در آن لاستیک توسط گوگرد و حرارت شدید مقاوم‌تر می‌شد)،
لاستیک‌های بادوام‌تری ساخت که پس از تغییر شکل یا خم شدن به حالت اولیه خود بازمی‌گشتند.
این اختراع تا میزان زیادی به پیشرفت لاستیک خودرو کمک کرد.

اختراع لاستیک خودرو بادی

در اواسط دهه 1880 اروپاییان به دوچرخه روی آوردند و استفاده از آن افزایش یافت.
چرخ دوچرخه‌ها در آن سال‌ها از چوب ساخته می‌شد که توسط لاستیک‌های توپُر پوشیده می‌شدند؛
اما این لاستیک‌ها از راحتی مناسبی برخوردار نبودند
و در صورت سواری طولانی‌مدت با دوچرخه موجب خستگی می‌شدند.
بعلاوه با پیشرفت دوچرخه‌ها و افزایش سرعت آن‌ها مردم به دنبال راحتی بیشتر این وسیله بودند.
درحالی‌که در سال 1945 لاستیک بادی توسط شخصی بنام «رابرت تامسون» اختراع‌شده بود
اما در سال 1888 مردی بنام «جان دانلوپ» (از دیگر نام‌های آشنا)
به دلیل تمایل پسر جوانش برای داشتن یک سواری راحت‌تر با دوچرخه، اولین لاستیک بادی عملی و کاربردی را اختراع کرده و بر روی دوچرخه نصب نمود.

اجاره ماشین

لاستیک خودرو قابل جدا شدن

لاستیک خودرو اولیه به‌طور دائم روی چرخ‌ها نصب می‌شدند و قابل جدا کردن نبودند.
هنگامی‌که لاستیک‌های بادی اختراع شدند مشکل بزرگ‌تر شد چراکه تعمیر لاستیک‌های بادی چسبیده به چرخ بسیار دشوار بود.
در سال 1890 مردی بریتانیایی بنام «ادوارد میشلن» (باز هم نامی آشنا در صنعت لاستیک‌سازی)
اولین لاستیک بادی قابل جدا شدن را اختراع کرد و با نصب آن بر روی دوچرخه در سال 1891، اختراع خود را به ثبت رساند.

لاستیک خودرو آج‌دار

در اوایل استفاده از لاستیک‌های بادی، این لاستیک‌ها کاملاً صاف و بدون آج ساخته می‌شدند؛
اما پس‌ازاینکه لاستیک خودرو در اتومبیل اجاره ماشین با راننده نیز بکار گرفته شد،
به دلیل سرعت بیشتر اتومبیل نسبت به دوچرخه و استفاده در شرایط آب و هوایی گوناگون، نیاز به پایداری و کشش بهتر لاستیک‌ها احساس می‌شد.
در سال 1904 شرکت «Continental Tire of Germany» برای اولین بار لاستیک‌های آج‌دار را اختراع کرد
و شرکت گودیر نیز در سال 1908 به تولید این لاستیک‌ها برای حرکت در جاده‌های لغزنده اقدام نمود.


96/12/14
11:15 صبح

مروری بر زندگی قمرالملوک وزیری

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

قمرالملوک وزیری

مروری بر زندگی قمرالملوک وزیری

یکی از شیر زنان ایران که در بین هنرمندان معاصر نقش مهمی داشته است قمرالملوک وزیری می باشد
که سالیان دراز ستاره درخشان آسمان هنر ایران بود.
صدای رسای قمر که از نخستین زنان خواننده ایران در دوران معاصر کشور ما بود
علاقمندان شیدایی نظیر تیمورتاش و عارف داشت که استاد مرتضی نی داود توانست او را کشف کند
و از این خواننده اشعار مذهبی، هنرمندی بسازد که سالیان دراز نامش در هر محفل و مجمعی ورد زبان ها بود.

قمر در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و با مادر بزرگ خود زندگی می کرد.
نزدیکی با مادربزرگ که خواننده اشعار مذهبی بود نخستین انگیزهً رغبت او به خواندن شد.
ابتدا نزد یک معلم گمنام و همچنان ناشناخته، به فراگیری آواز پرداخت و پس از آن با مرتضی نی داود آشنائـی پیدا کرد.
راهیابی به محضر این استاد از یک سو قمر را با ردیف موسیقی ملی آشنا کرد
و از سوی دیگر راهش را برای کسب تجربیات بعدی از استادان دیگر هموار ساخت.

مرتضی نی داود درباره نخستین برخود خود با قمر چینین می گوید که:
” … اولین بار که قمر را دیدم سنش خیلی کم بود. در حدود هفده یا هجده سال داشت.
این دیدار در محفلی پیش آمد که من هم به آن دعوت شده بودم.
یکی از حاضران ساز می زد ولی من هیچ از طرز نواختنش خوشم نیامد.
اما همین که قمر شروع به خواندن کرد به واقعیت عجیبی پی بردم.
صدای این خانم جوان به قدری نیرومند و رسا بود که نمی شد باور کرد … ”

آموزشگاه موسیقی تهران

همین آشنائی نخستین بود که پس از دو سال پای قمرالملوک وزیری را به کلاس نی داود باز کرد.
کار پیشرفت قمر در مدتی کوتاه به آنجا رسید که کمپانی ” هیزماسترزویس ” به خاطر ضبط صدای او دستگاه صفحه پر کنی به تهران آورد.
بعد از آن کمپانی “پولیفون” هم آمد و کمپانی های دیگر و به قول نی داود، قمر این همه اهمیت پیدا کرده بود.

قمرالملوک وزیری پس از شیدا و عارف در موسیقی نوین ایران رخ نمود
ولی بی تردید نقشی دشوارتر و دلیرانه تر از آن دو ایفا کرده است؛
زیرا اگر مردی که به موسیقی می پرداخت گرفتار طعن و لعن می شد ولی مجازات زن موسیقی پرداز ” سنگسار شدن ” بود.
زن برده در پرده بود، پرده ای به ضخامت قرن ها.
قمر به هنگام نخستین کنسرت خود که در آن ” بی حجاب ” ظاهر شده بود، سر و کارش به نظمیه افتاد.
این ماجرا اگر چه برای او خوشایند نبود، ولی بهرحال سر و صدایی کرد که در نهایت به سود موسیقی و جامعه زنان بود.

قمر نخستین کنسرت خود را در سال 1303 برگزار کرد.
روز بعد کلا نتری از او تعهد گرفت که بی حجاب کنسرت ندهد.
قمر عواید کنسرت را به امور خیریه اختصاص داد.
قمر در سفر خراسان در مشهد کنسرت داد و عواید آن را صرف آرامگاه فردوسی نمود.
در همدان در سال 1310 کنسرت داد و ترانه هایی از عارف خواند.
وقتی نیرالدوله چند گلدان نقره به از هدیه کرد آن را به عارف پیشکش نمود.
با این که عارف مورد غضب بود.
در سال 1308 به نفع شیر خورشید سرخ کنسرت داد و عواید آن به بچه های یتیم اختصاص داده شد.
به گفته دکتر خرمی 426 صفحه و به گفته دکتر سپنتا 200 صفحه از قمر ضبط شده است.

کلاس موسیقی

گشایش رادیو به سال 1319 بزرگترین تکیه گاه قمر و هنرمندان همزمان او بود.
مردم توانستند در سطحی گسترده تر با او رابطه برقرار سازند. رابطه ای که به زودی به پیوندی ناگسستنی تبدیل شد.
دیگر همهً گوش ها تشنه صدای مخملی قمر شده بود.
قمر دیگر به اوج شهرت رسیده بود و بزرگان شعر و ادب و موسیقی برای دیدارش و بهره گیری از صدای یکتایش سرودست می شکستند.
تاریخ موسیقی ملی ما، هرگز چنین اوج پیروزمندانه ای را به نام کسی ثبت نکرده و چنین جذبه ای را در هنر و صدای کسی به یاد ندارد.
مقتدران کیسه های اشرفی به او هدیه می کردند و هنرمندان بی زور و زر، عشق هیجان زدهً خود را نثارش می ساختند.
تیمورتاش وزیر دربار عاشق دلخستهً او بود، عارف قزوینی شیفته و مجذوب او شده بود و ایرج میرزا با وجود خوبرویان دیگرش دل در گرو عشق قمر داشت.

قمرالملوک وزیری نیز مانند عارف درویش بود.
از گردآوری زر و سیم پرهیز می کرد و به اصطلاح اهل فن گردآوری، از (عقل معاش) بی بهره بود.
درآمدهای بزرگ و هدایای گران را به دست نیامده از دست می داد.
اندرزهای مشفقانهً دوستان نیز در او مؤثر نیفتاد و حتی در هنگام تنگدستی نیز گشاده دستی را از دست نمی نهاد.

حسن علوی کیا در مجله ره آورد چنین می نویسد :
در سالهای 1325 یا 26 با عده ای از دوستان در خانه دکتر فرزین دندان پزشک دعوت داشتیم
که قرار بود قمرالملوک وزیری هم در آن میهمانی شرکت کند
همراه دکتر به کاباره ای که قمر می خواند رفتیم
و بعد از ساعت 10 شب سوار اتومبیل ما شد و گفت می خواستم خواهش کنم مرا به حدود اکبرآباد ببرید که قبول کردیم.

کلاس آموزش آواز پاپ

وقتی به آنجا رسیدیم به یکی از باغ های قدیمی وارد شد و داخل ساختمان توی اتاقی رفت که محل سکونت باغبان بود.
پنجره ای به خارج داشت که داخل اتاق دیده می شد.

قمر وارد اتاقی شد که یک زن و مرد جوان با دو بچه زیر کرسی نشسته بودند.
قمر یکی از بچه ها را که ظاهرأ بیمار بود بغل گرفت و بوسید و کیف پول خود را باز کرد و یک بسته اسکناس در آورد و روی کرسی گذاشت.
معلوم شد مزد آن شب کاباره را به این خانواده داده است.
قمر وقتی بیرون آمد عذرخواهی کرد و گفت مادر این بچه بیمار سالها به من خدمت کرده و من هر شب به آنها سر می زنم.

قمرالملوک وزیری در سالهای آخر عمر در اتاقی که فرش نداشت زندگی می کرد.
به شدت بیمار بود.
حتی کسی را نداشت که برایش غذا بپزد.
نورعلی برومند و حسین ضربی همت کردند و دوستداران قمر برای او پولی جمع کردند که حدود 12 هزار تومان شد تا خانه ای در تهران پارس بخرد.
پول را به قمر دادند و چند روز بعد بدیدار او رفتند که او را یاری کنند تار خانه را بخرد،
معلوم شد تمام آن پول را به بچه یتیمی داده که قمر سرپرستی او را بر عهده داشته است تا برای خود خانه ای بخرد
و پس از قمر در آن خانه زندگی کند.
قمر چند روز بعد فوت کرد.
قمرالملوک وزیری عاقبت در شامگاه پنجشنبه پانزدهم مرداد ماه 1338 در شمیران، در خانه یکی از نزدیکانش در گذشت.


96/12/13
11:59 صبح

اثر موسیقی بر درد

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

اثر موسیقی

اثر موسیقی بر درد

طبق تحقیقات انجام شده اثر موسیقی می‏تواند درد را کاهش دهد.
در یک مطالعه، خانمی 56 ساله مبتلا به MS و درد شدید به صورت داوطلبانه تحت موزیک درمانی قرار گرفت.
در این موزیک کلماتی که بیمار را تشویق به بهبودی و داشتن اعتقاد به بهبودی می‏کرد گنجانده شد
و بیمار در حالت استراحت 30 دقیقه به آن گوش می‏کرد.
بیمار بعد از شنیدن موسیقی اظهار می‏داشت که خواب راحتی داشته و دردش کمتر شده است.

اثر موسیقی درمانی در کودکان مبتلا به سرطان نیز در بخش روانشناسی بیمارستان کودکان دانشگاه تورنتو کانادا مورد پژوهش قرار گرفت
آنها از این پژوهش نتیجه گرفتند که موسیقی درمانی موجب بهتر شدن احساسات کودکان و بهبود فعالیتهای روز مره آنان می‏شود.
این تأثیر در کودکان پیش دبستانی و بالغین وجود داشت اما در کودکان سنین مدرسه این تأثیر مشاهده نشد.
محققان پیشنهاد کردند که مطالعات کاملتری به صورت RCT انجام شود.

در بخش انکولوژی بیمارستان مشترک چین و ژاپن نیز پژوهشی درمورد اثر موسیقی درمانی در درمان بیماران مبتلا به تومور انجام شد.
در این مطالعه 162 بیمار مبتلا به تومور مورد بررسی قرار گرفتند
که سنجش و ارزیابی آنان براساس سنجش ایمونوهیستوشیمیایی لنفوسیتهای T و فعالیت NKC ضد تومور انجام گرفت.
در میان این بیماران 46 نفر تحت موسیقی درمانی قرار نگرفتند و بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.
در نتیجه این مداخله میزان SDS, SAS در گروه درمان شده، بعد از درمان واضحاً از گروه کنترل کمتر بود.

در ایران نیز تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است
که یک نمونة آن به بررسی تأثیر موسیقی بر میزان دردهای مزمن بیماران مبتلا به سرطان بستری در بیمارستان سانترال تهران می‏پردازد
که توسط آقای علی یوسفی‏نژاد نوشته شده است،
در این مقاله 40 بیمار مبتلا به سرطان در سنین 70-18 سال قرار داشتند که به دو گروه الف و ب تقسیم شدند.
روند کار این بود که میزان درد در سه روز اول صبح و عصر تعیین گردید
و در سه روز دوم موسیقی برای گروه الف و در سه روز سوم موسیقی برای گروه ب پخش گردید،
آنگاه طی سه روز چهارم میزان درد تعیین گردیده و با میزان درد قبل از ارائه موسیقی مقایسه گردید.
یافته‏ها با آزمون تی و ویلکاکسون بررسی شدند، نتایج دال بر این بود که میزان درد و تعداد مسکن قبل و بعد از پخش موسیقی اختلاف معنی‏داری دارد.

آموزشگاه موسیقی تهران

 

بحث:
موسیقی درمانی پروسه‏ای است که نحوة عملکرد آن در تخفیف درد و اضطراب محل بحث و مطالعه است.
اگرچه توجیهاتی منطقی در این خصوص وجود دارد ولی تا بحال دلیلی قطعی برای آن ارائه نشده است.
اما آنچه مسلم است این است که موسیقی تأثیری مثبت در کاهش درد و اضطراب دارد
که طبق تحقیقات انجام شده این اثر مثبت هم در بیماریهای سو ماتیک و هم سایکولوژیک مشاهده می‏شود.
اینکه چه ملودیهایی با چه ریتم و آهنگ خاصی استفاده شود امری سلیقه‏ای است و تاکنون در تمام مطالعات استاندارد مشخصی را بکار نگرفته‏اند،
اما عمدتاً از موسیقی‏های بی‏کلام استفاده شده است.

نکته جالبی که طی برخی مطالعات مشخص شده این است که موسیقی درمانی فعال (Active music therapy)
یعنی اینکه خود فرد با یک آلت موسیقی آهنگی هر چند غیر اصولی و غیر حرفه‏ای بزند،
از دریافت غیرفعال موسیقی بصورت شنیداری اثر بهتری دارد همانطور که اشاره شد.
یکی از آلاتی که تقریباً در بسیاری از مطالعات استفاده شده آلت چنگ می‏باشد،
که تاکنون هیچ توجیه علمی خاصی برای این استفاده مطرح نشده است و منحصراً از طریق مشاهدات تجربی این نتیجه حاصل شده است.

تئوریهائی که در مورد فیزیولوژی اثر موسیقی مطرح است شامل موارد زیر می‏باشد:

– برخی روانپزشکان معتقدند که گوش دادن به موزیک باعث ترشح اندورفین‏ها در بدن می‏شود که این مولکولها باعث تسکین درد می‏شوند.
همچنین موزیک با انرژی‏زائی در بدن از طریق تأثیر بر نرونهای مغزی می‏تواند بر تعداد تنفس و ضربان قلب که خود نمودی فیزیولوژیک از آرامش یا استرس هستند اثر بگذارد.

کلاس موسیقی

– در سال 1983 ، دو محقق به نامهای Melzain و Wall در تئوری خود اعلام کردند
که احساس درد و پردازش آن یک روند پیچیده از ارسال و پردازش سیگنال‌هایی است که در طی یکسری نرون خاص به مغز می‏رسند.
آنها این مسیر را تحت عنوان دروازه درد نامیدند، حال اگر این دروازه باز باشد،
یک محرک دردآور می‏تواند باعث ایجاد احساس درد شود، اما یکسری مکانیسمها وجود دارند که با این مسیر پردازش تداخل پیدا می‏کنند
و در اصطلاح دروازه درد را به صورت کامل یا ناقص می‏بندند و موسیقی هم با این مکانیسم باعث ساپرشن درد می‏شود.

-موسیقی در طرف چپ مغز یعنی همانجایی که محل پردازش زبان است، درک می‏شود.
موزیک با اثر بر روی سیستم لیمبیک باعث تنظیم و اداره احساسات فردی می‏شود
و به علاوه بعضی از مسائل فیزیولوژیک غیرارادی از قبیل یأس، احساس درد، فشارخون، را هم تنظیم می‏کند.

این تئوری که به نظر قانع کننده ‏تر است براساس Centry Fugal Control استوار است
یعنی تمرکزی که از CNS به یک امر خاص می‏شود سبب مهار اطلاعات رسیده از محرکهای دیگر و تشدید ایمپالسهای آن محرک مورد توجه می‏گردد.
افرادی که درد دارند اگر بر روی درد خود تمرکز کنند، گذر زمان را کمتر احساس میکنند
و به نظر آنها زمان ایستاده است که این امر در تشدید درد آنها فوق ‏العاده مؤثر است.
موسیقی با جلب کردن حواس فرد به خود، و خود فرد نیز با تمرکز ارادی و عمدی روی موسیقی می‏تواند با توجه به مکانیسم ذکر شده سبب کاهش درد شود.

با توجه به مسائل ذکر شده، پیشرفت سریع موسیقی درمانی در دو دهه اخیر امری دور از ذهن نیست
و توجه بیشتر به این شاخه طب حاشیه می‏تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد.

دانشجویان سال چهارم پزشکی
نقل از فصلنامه علمی زانکو ( کمیته تحقیقات دانشجویی)


96/12/7
11:45 صبح

لیست کامل جهیزیه عروس و لیست جهیزیه ضروری

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

لیست کامل جهیزیه عروس

لیست کامل جهیزیه عروس و لیست جهیزیه ضروری

در فرهنگ و عرف خانواده های ایرانی، پس از اینکه دو جوان به عقد ازدواج هم در آمدند؛ پروسه ی خرید جهیزیه آغاز می شود.
بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، خرید جهیزیه همچجون سایر هزینه های زندگی بر عهده ی زوج می باشد.
اما بر اساس عرف و سنت، بخش عمده ی جهیزیه را خانواده ی دختر تقبل می کنند؛
تا شاید بتوانند باری از روی دوش آقای داماد برداشته باشند.

معمولا چند ماه مانده به برگزاری مراسم ماراتن خرید جهیزیه توسط خانواده عروس آغاز می شود.
این ماراتن نفس گیر علاوه بر اینکه به بودجه ی قابل توجهی نیاز دارد، نیازمند صرف زمان و به خرج دادن ذوق و سلیقه است.
همه می دانیم که خرید لوازم منزل برای یک زوج جوان چقدر سخت و طاقت فرساست.
و سخت تر از آن، نوشتن لیست کامل جهیزیه عروس که باید خریداری شود.

از آنجایی که ازدواج شتری است که روزی در خانه هر عروس خانم و آقا دامادی خواهد نشست،
لذا انتظار می رود لیست کامل جهیزیه عروس مورد استفاده افراد بسیاری قرار گیرد.

نکته: این لیست لیست کامل جهیزیه عروس برای خانه ای است که همه چیز دارد.
این لیست را “می توانید” به دلخواه به عنوان لیست جهیزیه در نظر بگیرید
و اقلامی را که برای جهیزیه به آنها احتیاج دارید را علامت زده و فقط آنها را خریداری کنید.
هدف از این لیست کامل بودن آن است، نه اینکه بخواهیم صرفاً یک لیست جهیزیه عروس داشته باشیم.

مهم ترین نکته در برگزاری مراسم عروسی با شکوه، برنامه ­ریزی است و عروس و دامادها می ­دانند
که خیلی از کارها را باید از چندین ماه قبل برنامه ریزی کرد،
از انتخاب محل مراسم و طراحی و دوخت لباس عروس گرفته تا مهیا کردن خانه و خرید جهیزیه.
از طرفی اگر تصمیم گیری در زمان مناسب انجام شود می توان خرید کالا یا خدمات را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب ترانجام داد.

در لیست کامل جهیزیه عروس که در زیر آمده ، فهرست کاملی از ملزومات یک خانه را در چند گروه بندی اصلی می بینید
و به هر گروه می توانید موارد دلخواه دیگری را هم اضافه کنید.

لیست کامل جهیزیه عروس

لیست کامل جهیزیه عروس لوازم آشپزخانه

اصلی ترین وسایل اشپزخانه :
یخچال ، فریزر ، لباسشویی ، ظرفشویی ، اجاق گاز ، مایکروویو ، میز ناهار خوری ، جای سیب زمینی و پیاز

وسایل برقی :
چرخ گوشت ، غذاساز ، آرام پز ، پلو پز ، سرخ کن ، کباب پز ، آب پرتقال گیری برقی ، قهوه جوش ، توستر ، ساندویچ ساز ، بخارپز ، سبزی خرد کن ، همزن برقی ، گوشت کوب برقی ، تخم مرغ پزی

وسایل پخت و پز :
زود پز ، سرویس قابلمه لعابی ، سرویس قابلمه روحی ، سرویس قابلمه تفلون ، ماهی تابه چدن

وسایل چای خوری :
قوری و کتری رو گازی ، قوری و کتری پیرکس ، کتری استیل ، چای ساز ، کتری برقی ، فلاسک چای ، قوری پیرکس با گرم نگه دارنده

سرویس قاشق :
سرویس قاشق دم دستی ، سرویس قاشق مهمان ، کفگیر ملاقه استیل ، کفگیر ملاقه تفلون ، کفگیر ملاقه استیل سفره ، کفگیر ملاقه پایه کوتاه ، کفگیر و چنگال چوبی ، سرویس چاقو ، چاقوی کیک ، کارد میوه ، کارد و چنگال پذیرایی ، چنگال سالاد ، قاشق قهوه خوری ، قاشق های نی دار و یا شیشه ای برای شربت

ظروف مورد نیاز :
سرویس ظروف دم دستی ، سرویس پیرکس ، سرویس چینی ، سرویس صبحانه ، نمکدان دم دستی و پذیرایی ، قندان دم دستی ، ظروف کیک ، بستنی خوری ، ظروف پیرکس برای سالاد و مرغ

پارچ و لیوان :
پارچ یخچال ، شیشه آب ، گیلاس ، ماگ دم دستی ، استکان دم دستی ، پارچ و لیوان دم دستی ، پارچ و لیوان مهمان ، لیوان شربت خوری بلند و کمر باریک

سینی ها :
سینی مجمع بزرگ و کوچک ، سینی سیلور ، سینی دو نفره ، سینی قهوه خوری و پذیرایی میهمان

وسایل ریز واجب در آشپزخانه :
چای صافکن ، همزن دستی ، رنده معمولی ، رنده سیر ، رنده برش زن تخم مرغ ، رنده 10 کاره ، گوشت کوب استیل ، گوشت کوب چوبی ، قیچی یا تیشه قند ، الک ، سیر کوب ، قیف کوچک و بزرگ ، اب لیمو گیر ، صافی ، آب مرکبات گیری ، وردنه دسته دار ، بیفتک کوب ، گردو خرد کن ، در باز کن ، قالب کتلت

تشت و سبد :
آبکش استیل 3 پارچه ، سبد میوه استیل ، سبد شستشوی سبزی و میوه ، سبد چوبی برای سبزی و میوه ، سبد جای اسکاچ ، سبد تفاله چایی ، تشت خیس کردن برنج

دم کنی و دستمال :
سرویس دم کنی ، گیره آویز آشپزخانه ، جای آویز دستمال ، حوله آشپزخانه ، دستمال سفره ، کیسه سبزی ، کاور لوازم برقی ، سفره نان ، سفره برای میهمانی ها ، سفره یک بار مصرف ، دستمال آشپزخانه ، تو انداز کابینت ،

کباب پز :
سیخ ، توری ماهی ، توری کباب ، منقل ، انبر ذغال ، سیخ چوبی ، جای سیخ ،

سایر وسایل مورد نیاز آشپزخانه :
قوری زعفران ، هاونگ کریستالی ، یخ دون ، اسفند دود کن ، تخته سبزی پیرکس ، تخته گوشت چوبی ، ترازوی آشپزخانه ، زیر قابلمه ای ، شعله پخش کن ، زیر قاشقی کنار گاز ، جای خلالی و خلال دندان ، هاونگ مرمر ، جا قاشقی برای داخل کشو ، جا قاشقی برای آب چکون ، زیر سیگاری

ظروف برای پذیرایی دم دستی :
قهوه خوری ، نسکافه خوری ، سرویس کریستال دم دستی ، استکان و فنجان پذیرایی ، قندان پذیرایی

جای حبوبات و ادویه و روغن :
سرویس حبوبات ، سطل قند و شکر و برنج ، شیشه های مخصوص یخچال و کابینت ، فلفل دان ، جای زعفران ، جای هل ، ظرف روغن مایع ، ست آبلیمو و آبغوره ، ست جای ادویه

ظروف و وسایل پلاستیکی :
سرویس ظروف پلاستیک ، سرویس غذا نگه دار ، سرویس چهار قفله مایکرویو ، ظروف یکبار مصرف

لیست کامل جهیزیه عروس وسایل نشیمن و پذیرایی

وسایل اصلی نشیمن و پذیرایی :
پرده و چوب پرده ، مبلمان و میز ناهار خوری میهمان ، بوفه و کنسول ، فرش ، میز تلفن ، سطل زباله و کلینکس پذیرایی

داخل بوفه :
سرویس کریستال بوفه ، قهوه خوری تزئینی ، سرویس چینی میهمان ، پارچ و لیوان کریستال ، قهوه خوری ، سرویس کاسه و بشقاب و گلدان مرغی

وسایل تزیینی داخل پذیرایی و نشیمن :
گلدان کریستال ، گل ، تابلو ، مجسمه های تزئینی ، رو میزی های تزئینی ، ترمه های سنتی ، کوسن مبل تزئینی ، سماور طلایی برای تزیین ، مجسمه ، جا کلیدی

وسایل اتاق نشیمن :
مبلمان راحتی ، ضبط صوت ، تلوزیون ، ویدئو سی دی ، میز تلوزیون

لوسترها :
لوستر پذیرایی ، لوستر اتاق خواب ، آباژور پایه دار کناره میز ناهار خوری

لیست کامل جهیزیه عروس اتاق خواب

وسایل اتاق خواب عروس :
سرویس خواب ، آینه کنسول دراور ، رو تختی ، خوشخواب ، رو میزی سه تیکه ، لباس های داخل کمد عروس ، قاب عکس های متنوع هم برای تزیین هم برای روی میز ، آباژور ، ساعت کناره تخت

وسایل خیاطی :
چرخ خیاطی ، قیچی خیاطی ، جعبه سوزن و قرقره ، جعبه پارچه ای سوزن اتوی پرسی ، اتوی معمولی ، میز اتو

داخل کمد ها :
چوب آویز لباس ، بقچه های زیپ دار یا بقچه های گل دوزی شده ، جانماز و سجاده ، حوله های کناری

کمد رختخواب :
پتو ، بالشت ، تشک های یک نفره ، ملحفه های جداگانه ، رو بالشی ، روتختی دم دستی

متفرقه های تکمیل کننده :
جاکفشی ، چوب رختی ، دمپایی بیرون و رو فرشی ، جعبه کمک های اولیه ، جعبه ابزار ، پادری ، ساعت دیواری ، کتابخانه

وسایل دستشویی :
دمپایی دستشویی ، لوازم دستشویی (فرچه ، سطل … )، لوازم دستشویی کریستالی ، آینه رو شویی ، پادری برای دست شویی ، حوله صورت و دستشویی صابون و مایع دست شویی ، ست سرویس مسواک و …

وسایل حمام :
دمپایی حمام ، جای لوازم حمام استیل ، سنگ پا ، لیف حمام عروسکی یا مردانه و زنانه ، حوله ست حمام ، گیره لباس ، طناب رخت آویز ، گیره جوراب ، سبد چوبی رختهای چرک ، شامپو های متنوع

وسایل نظافت و شستشو :
جارو برقی ، جاروی شارژی ، بخار شور ، جارو خاک انداز و فرچه ، تی و زمین شور ، شیشه شور ، شلنگ ، فرچه یقه

وسایل برای پیک نیک و سفر :
زیر انداز مسافرتی ، سبد مسافرتی بزرگ در دار ، پتوی مسافرتی ، ظروف مسافرتی ، اتوی مسافرتی ، لوازم کامل پیک نیک

در این میان گاهی به دلیل کمبود وقت، ممکن است خانواده ها خرید برخی از وسایل لیست ضروری جهیزیه عروس را از قلم بیاندازند.
یا برای خرید اقلام لیست ضروری جهیزیه عروس بدون تحقیق و بررسی دست به انتخاب بزنند.
بهترین پیشنهاد برای اینکه دچار چنین مشکلاتی در خرید نشوید رعایت چند نکته ی اساسی است:

مشورت قبل از خرید جهیزیه

برای خرید کالاهای ضروری و اساسی حتما تحقیق کرده و درباره ی مارک های موجود در بازار اطلاعات کسب کنید.
بهترین روش برای تحقیق این است که از آشنایان و دوستان خود که به تازگی جنس مشابهی را خریده اند؛ پرس و جو کنید.
قطعا کسانی که از یک کالا استفاده کرده اند بهتر از فروشندگان می توانند شما را راهنمایی کنند.
علاوه بر این، اگر با دیدی باز به خرید بروید در تله ی تبلیغاتی فروشندگان گرفتار نخواهید شد.
چون هزینه ی انجام شده برای خرید یک کالا به هدر نخواهد رفت و رضایت کامل از کیفیت آن را در پی خواهد داشت.

تهیه ی لیست ضروری جهیزیه عروس و لیست کامل جهیزیه عروس

برای اینکه تمام جوانب را در نظر بگیرید و هنگام خرید دچار بی نظمی و فراموشی ، بهتر است اقلام مورد نیاز را فهرست کرده و بر اساس کاربرد دسته بندی کنید.
داشتن نظم فکری در خرید این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون از قلم انداختن ملزومات خود، خرید کنید و در نهایت از خرید خود لذت ببرید.

زمان بندی برای خرید جهیزیه

معمولا مادرانی که دختران دم بخت دارند، از چند سال قبل از ازدواج او اقدام به تهیه ی مایحتاج ضروری برای او می کنند.
مادران با سلیقه، بخشی از ملزومات جهیزیه را می دوزند و به شکل آماده نگهداری می کنند؛ تا در موقع نیاز به دردسر نیفتند.
رختخواب ها، روکش ها، دمکنی ها، دستمال های آشپزخانه و سایر ملزومات دوختنی، اگر از قبل تهیه شده باشد می تواند در صرفه جویی زمان بسیار تاثیر گذار باشد.

پرهیز از چشم و هم چشمی در خرید

در تهیه لیست ضروری جهیزیه عروس به این نکته توجه داشته باشید که این وسایل تنها برای رفع نیازهای شما خریداری می شوند؛
پس تنها کسی که می تواند روی خوب یا بد بودن آنها اظهار نظر کند، شما هستید.
برای ساختن خانه ی خود به جای چشم و هم چشمی، به بودجه، نیاز و عرف خانواده ی خود نگاه کنید؛
تا به جای همراه شدن با موج تنش ها تنها و تنها به آرامشی در انتظار شماست، بیندیشید.

خود و زندگی خود را با هیچ کس از نزدیکان مقایسه نکنید.
چرا که کم یا زیاد بودن جهیزیه ملاکی برای خوشبختی یا بدبختی افراد نیست.
سعی کنید به جای تحم یل فشار مالی به خانواده در آخرین لحظه های حضور خود در منزل پدر و مادر جوی شاد و توام با آرامش بسازید و از با هم بودن نهایت لذت را ببرید.

بررسی خانه ی زوج

اگر آقای داماد منزل مسکونی دارند، می توانید قبل از شروع پروسه ی خرید به بررسی ابعاد مختلف خانه پرداخته و برای خرید وسایل با دیدی باز اقدام کنید.
اگر هم قصد رهن یا اجاره ی خانه دارید بهتر است قبل از آغاز خرید این کار را انجام دهید تا به تناسب متراژ خانه وسایل را خریداری نمایید.
برای سهولت در خرید وسایل جهیزیه، در ادامه لیست کامل جهیزیه عروس
برای شما لیست ضروری جهیزیه عروس تهیه شده است که شامل تمام اثاثیه ی مورد نیاز منزل تان می باشد.

نکات طلایی

قبل از اقدام به خرید حتما لیست تهیه کنید.
برای خرید اقلام ضروری، حتما از نزدیکان خود درباره ی مارک های مختلف پرس و جو کنید.
سعی کنید در دام تبلیغات فروشنده ها گرفتار نشوید.
لوازمی را خریداری کنید که واقعا به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد.
از چشم و هم چشمی اجتناب کنید.

لوازم جهیزیه باید باب طبع عروس خانم باشد، به دخالت های بی مورد دیگران اهمیت ندهید.
از خرید وسایلی که کاربردهای یکسانی دارند خودداری کنید.
برای خرید وسایل حتما متراژ خانه نو عروس را در نظر بگیرید.
حتما به وسع مالی خانواده توجه کرده و آن ها را در فشار مالی قرار ندهید.
کم یا زیادی جهیزیه هیچ تاثیری در خوشبختی یا بدبختی شما نخواهد داشت.


96/12/2
1:15 عصر

موسیقی فیلم بر باد رفته Gone with the Wind

بدست واوموزیک دانلود آهنگ در دسته

بدون شک یکی از باشکوه ترین آثار تاریخ سینما فیلم بر باد رفته است.
فیلمی که در سال 1939 بر پرده سینماها رفت و از آن زمان تا به امروز، همواره هنگامی که سخن از برترین ها به میان می آید،
نام بر باد برفته در ابتدای لیست مشاهده می شود!
طراحی صحنه بی نظیر، بازی فوق العاده ویوین لی و کریک گیبل و کارگردانی عالی ویکتور فلمینگ
البته اگر بخواهیم در مجموع فلمینگ را کارگردان فیلم بدانیم!
بر باد رفته را تبدیل به یکی از ده اثر ماندگار سینما در تمام دوران تبدیل کرد.
اما عالوه بر موارد فوق ، باید موسیقی متن زیبای ساخته شده توسط مکس استینر
برای موسیقی فیلم بر باد رفته را هم به نکات مثبت این فیلم اضافه کرد.
موسیقی که نامزد دریافت اسکار بهترین موسیقی شد اما از دریافت آن بازماند.
ساختن موسیقی در حد و اندازه های فیلم بر باد رفته تقریبا ناممکن بود
اما مک استینر ثابت کرد که غیرممکن همیشه غیرممکن نیست!

موسیقی فیلم یا موسیقی متن فیلم (به انگلیسی: Film Score)
به موسیقی‌ای اطلاق می‌شود که منحصراً برای یک فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی نوشته شده
و بخشی از مجموعه صداهای ضبط شده بر روی یک فیلم است.
موسیقی فیلم یک گرایش مجزا در هنر موسیقی به‌شمار می‌آید
و قدمت آن به مقطع پیدایش هنر سینما بازمی‌گردد.
ماکس اشتاینر، اریک ولفگانگ کورنگلد و آلفرد نیومن از پیش‌گامان نگارش موسیقی برای فیلم بودند و بیش از دیگر آهنگسازان در قوام بخشیدن به آن نقش داشتند.

بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران

موسیقی فیلم واصف موسیقایی از موقعیت و روند یک داستان است
و نقش بسزایی در تکامل هیجانات و احساسات یک اثر نمایشی بازی می‌کند.
ابزارآلات و سبک بکار رفته در موسیقی یک فیلم حیطه وسیعی را در بر گرفته
و موسیقی کلاسیک، پاپ، جاز، موسیقی الکترونیک، موسیقی بومی و غیره
به تناسب فیلمنامه و تصمیم آهنگساز هر کدام ممکن است نوع نگارش موسیقی یک فیلم باشند.
غالباً آن دسته از آثاری که دارای بودجه کافی است
توسط نوازندگان ارکستر سمفونیک (گاهی اوقات همراه با دسته کر) اجرا و ضبط می‌شود
و اغلب بخش وسیعی از آن بی‌کلام است.

موسیقی فیلم که کوششی بر هماهنگ‌سازی موسیقی با مفاهیم تصاویر متحرک است
عمدتاً از طریق توسعه قواعد موسیقی کلاسیک سده نوزده
و تلفیق آن با شیوه‌های مدرن نگارش موسیقی در سده بیستم انجام گرفته‌است.
به عنوان مثال، «لایت‌موتیف» که ایده‌ای با قدمتی بیش از یکصد سال است،
همچنان راهکاری برای بسیاری از آهنگسازان در موسیقی نویسی فیلم به‌شمار می‌آید.
تا به امروز آثار شناخته شده‌ای در این زمینه بر جای مانده‌است
و آهنگسازان بی‌شماری در این حوزه به شکل تخصصی آن به خلق اثر پرداختند.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در آمریکا هر ساله یک جایزه اسکار به بهترین موسیقی فیلم نوشته شده برای یک اثر سینمایی اهدا می‌کند.
از دیگر جوایز معتبر سالانه این شاخه هنری می‌توان به جوایز بفتا، گلدن گلوب و گرمی، برای بهترین آهنگساز فیلم اشاره کرد.
در میان آهنگسازان سینما ویرجیل تامسون برنده جایزه پولیتزر، و انیو موریکونه موفق به دریافت جایزه پولار نیز شده‌اند.


<      1   2   3      >